افزایش شدید قیمت بیت کوین

افزایش دوباره قیمت بیت کوین؛ در پی حمله اخیر ایران؟

روز سه شنبه، قیمت بیت کوین افزایش روز های خود را با پس گرفتن 8,000 دلار ادامه داد و سپس برای اولین بار از نوامبر 2019 توانست خود را به بالای میانگین متحرک 200 روزه برساند. این افزایش قیمت شدید همچنین این ارز دیجیتال را به بالای کانال نزولی دراز مدتی که 25 ژوئن شکل گرفت، رساند. جدای از شکسته شدن کانال امروز، بیت کوین از 26 اکتبر زمانی که رئیس جمهور چین دستور سرعت بخشیدن به توسعه و استفاده از فناوری بلاک چین را داد، زیر خط روند بوده است.

عملکرد روزانه رمزارزها 8 ژانویه 2020
عملکرد روزانه رمزارزها

بسیاری فکر می کنند که این افزایش شدید قیمت بیت کوین از 7,000 تا نزدیک به 8,500 دلار به شدت تحت تاثیر تنش های بین ایالات متحده و ایران بوده است. رشد اخیر قیمت و رسیدن آن به بالای 8,500 دلار با گزارش رسانه ها مبنی بر حمله ایران به پایگاه های نظامی ایالات متحده در عراق همزمان شد.

در همین بین برخی نیز بر این باورند که این افزایش قیمت هیچ ارتباطی به این تنش ها نداشته و بیت کوین از پیش از این ها سیگنال های روند صعودی خود را نشان داده است.

بیش از 12 موشک به هر دو پایگاه نظامی ایالات متحده شلیک شده و تا زمان نوشتن این خبر، آسیب و تلفاتی گزارش نشده است. قیمت نفت و طلا نیز به شدت افزایش داشته است که طلا با رسیدن به بیشترین قیمت خود در 6 سال گذشته، به قیمت 1,603.21 دلار معامله می شود و طلای آتی هم با 2 درصد افزایش 1,605.80 دلار قیمت دارد.

نمودار بیت کوین، طلا، نفت و SP 500
نمودار بیت کوین، طلا، نفت و S&P 500

نفت خام نیز 4 درصد افزایش قیمت داشته است و قرارداد نفت خام آتی West Texas Intermediate به 65.65 دلار رسیده و نفت برنت به ازای هر بشکه به 71.75 دلار رسیده است.

این نشان می دهد که تریدر ها انتظار دارند که تشدید تنش های بین این دو کشور بر روی تاثیر منفی قیمت باز شدن روز چهارشنبه در بازار های سنتی اثر بگذارد.

نمودار روزانه قیمت بیت کوین 8 ژانویه 2020
نمودار روزانه قیمت بیت کوین

افزایش قیمت بیت کوین در کنار سایر انواع دارایی ها مانند طلا، نفت و نقره از نظر بسیاری از تریدر ها چیز عجیبی نیست چرا که بسیاری بر این باور هستند که این ارز دیجیتال وابسته به پرایس اکشن کالاهاست. از 6 ژانویه، قیمت بیت کوین 15 درصد رشد داشته و تریدر ها به تماشا خواهند نشست که ببینند آیا بیت کوین می تواند رشد هایی که بدست آورده را نگه دارد و بالای میانگین متحرک 200 روزه و کانال نزولی بماند با خیر.

نمودار 6 ساعته قیمت بیت کوین 8 ژانویه 2020
نمودار 6 ساعته قیمت بیت کوین

در تایم فریم های کوتاه تر، این افزایش به نظر می رسد بیش از حد طولانی شده با توجه به این که شاخص قدرت نسبی 6 ساعته بالای ناحیه اشباع خرید و در سطح 84 است و به طور مشابه همین موضوع در شاخص قدرت نسبی استوکاستیک هم صدق می کند.

یک نکته مثبت در این جا این است که افزایش شدید به سمت 8,470 دلار این امکان را به قیمت می دهد تا در محدوده 8,100 تا 8,300 دلار حجم بالای گره VPVR بماند، بنابراین همین که قیمت بر می گردد، یک اشتیاق رو به گسترش باعث می شود که 8,300 دلار از مقاومت به سطح حمایتی تبدیل شود.

اگر گاو های بازار نتوانند 8,300 دلار را نگه دارند، قیمت می تواند به 8,150 دلار برگردد، درست در همانجایی که بازوی اصلی کانال نزولی و نزدیک به 78.6 درصد سطح ریتریسمنت فیبوناچی است.

نمودار هفتگی قیمت بیت کوین 8 ژانویه 2020
نمودار هفتگی قیمت بیت کوین

مارکت کپ کلی بازار رمزارز حالا در حدود 217.7 میلیارد دلار است و سلطه بیت کوین به 69.1 درصد رسیده است. برندگان قابل توجه در این بین از آلت کوین ها لایت کوین با 4.73 و چین لینک (LINK) با 10.04 درصد رشد بوده است.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments