علت سقوط بازار کریپتو امروز

دلیل سقوط بازار کریپتو امروز چیست؟

رالی بهبودی در بازار کریپتو با شکست مواجه شد و بازار در حال طی کردن یک روند نزولی است .

طی چند روز پس از بهبود، در پی نوسانات بازار ارزهای دیجیتال، جریان این ارزها یک روند نزولی را در پیش گرفته اند و حجم کل معاملات به پایین‌ترین حد در این هفته های اخیر رسیده است.این موضوع برای تریدرها کمی نگران کننده است.

در این مقاله به بررسی علت های سقوط بازار امروز میپردازیم.

کاهش حجم کل معاملات به 63.63 میلیارد دلار نشان‌دهنده روند کند بازار کریپتو است، ارزش کلی بازار کریپتو به 2.3 تریلیون دلار سقوط کرده است. در کنار آن، شاخص ترس و طمع باعث تاخیر در رالی گاوی شده است.

نمودار بررسی سقوط بازار کریپتو و بیت کوین

در نتیجه سقوط بازار قیمت بیت کوین و اتریوم و بسیاری از ارزهای محبوب دیگر کاهش پیدا کرده اند. بیت کوین پس از افت 2 درصدی با قیمت 62309.95 دلار معامله می شود و قیمت اتریوم پس از افت 2.2 درصدی با قیمت 2999.41 دلار معامله می شود. به نظر می رسد این کاهش فعلا ادامه داشته باشد و باعث سقوط بقیه ارزهای دیجیتال هم بشود.

بررسی علت های بازار نزولی امروز 

بازار کریپتو هفته های گذشته جریان بی روند داشته است و تنها در چند روز گذشته رشد کمی داشته است. سقوط امروز بازار به دلیل مسائل نظارتی جدید در بازار کریپتو آغاز شد. به غیر از آن، کاهش ETF های بیت‌کوین و جریان مبادلات، احساسات سرمایه‌گذاران را تحت تاثیر قرار داده است و شرایط نزولی را ایجاد کرده است.

همزمان شدن اتفاقات دادگاه ریپل درSEC با بازار کریپتو

صرافی رابین هود (Robinhood) به هدف بعدی SEC تبدیل شده است زیرا این صرافی نامه اخطار (Wells Notice) کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) دریافت کرده است. این صرافی اخیراً این اطلاعات را در پرونده ای در روز دوشنبه فاش کرده و گفته است:

در چهارمین روز ماه می 2024، صرافی ما (رابین هود) یک نامه اخطار از طرف sec دریافت کرده است که در آن به کارکنان ما(صرافی رابین هود)توصیه شده است که به دلیل نقض قوانین بند 17 A و 15 A  بورس اوراق بهادار در تبادل های مالی سال 1934 طبق دستورات امنیتی باید در دادگاه حاضر شویم.

در نتیجه، صرافی رابین هود تصمیم گرفته است تا تبادل هر یک از ارزهای دیجیتالی را که توسط SEC به عنوان اوراق بهادار نامیده شده یا نامگذاری شده اند، متوقف کند. 

این اولین بار نیست که صرافی رابین هود پشتیبانی از ارزهای دیجیتال را حذف می کند. پیش از این، زمانی که SEC با صرافی بایننس (Binance) کوین بیس(Coinbase)  درگیر بود و کاردانو (Cardano) سولانا(Solana)،  پالیگان (Polygon) را به عنوان اوراق بهادار نامید،صرافی رابین هود بلافاصله این سه ارز را حذف کرد.

خروجی های متوالی از ETF های بیت کوین

هفته گذشته چهارمین هفته متوالی بود که شاهد افزایش جریان خروجی در بازار کریپتو بودیم، جایی که AUM (دارایی های تحت مدیریت) 251 میلیون دلار کاهش یافت. با وجود راه اندازی ETF های بیت کوین و اتریوم در هنگ کنگ، این جریان خروجی ها ادامه پیدا کرده است. این مقدار به حداکثر خروجی در مورد ETF بیت کوین نسبت داده شده است، زیرا 284 میلیون دلار از منابع مالی خارج شد.

این تداوم جریان‌های خروجی باعث کاهش محبوبیت بیت‌کوین ETF شده است که مستقیماً بر قیمت بیت‌کوین تاثیر می‌گذارد.

در مقابل، اتریوم با ثبت رکورد 30 میلیون دلاری جریان خروجی یک هفته خود را شکست. بنابراین، نرخ کل ورودی ها یعنی  307میلیون دلار تنها در اولین هفته از راه اندازی این ETF ها در هنگ کنگ است.

نرخ پایین ورودی بیت کوین در میان صرافی ها 

جریان ورودی بیت کوین

صرف نظر از از ضرر و زیان در جریان ورودی ETF بیت کوین، جریان ورودی صرافی به کمترین میزان در دهه گذشته کاهش یافته است. مشابه سال 2015، ارزش ورودی صرافی بیت کوین اکنون تنها 20 هزار بیت کوین است. علاوه بر این، دارندگان بیت کوین توزیع  بلند مدت را برای انباشت مجدد بیت کوین متوقف کرده اند.

با حرکت بیت کوین به سمت فاز انباشت، بازار کریپتو ممکن است شاهد یک روند نزولی کامل باشد. برخی از تحلیلگران از احتمال عبور بیت کوین از مرز 50 هزار دلار قبل از بازگشت به بالاترین سطح تاریخی خود صحبت کرده اند.

منبع: کوین گیپ

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments