از دست رفتن دستاورد های بیت کوین

افت قیمت در پی کاهش تنش ها : آیا بیت کوین به مسیر قبلی باز گشته است؟

طی چند ساعت اخیر، با توجه به صحبت های رئیس جمهور ایالات متحده مبنی بر این که به دنبال اقدامات نظامی بیشتر در پی حمله اخیر ایران به مواضع نظامی این کشور در عراق نیست، قیمت بیت کوین ابتدا در 8,300 دلار متوقف شد و سپس به سوی 8,000 دلار سقوط کرد.

باید این را هم در نظر بگیریم که از 6 ژانویه، قیمت بیت کوین بیش از 15 درصد یعنی 1,100 دلار رشد داشته و حتی تریدر های روزانه و تریدر هایی که در بازه های کوتاه مدت وارد معامله می شوند توانستند از این موقعیت سود ببرند.

عملکرد روزانه رمزارز ها 9 ژانویه 2020
عملکرد روزانه رمزارز ها
نمودار قیمت روزانه بیت کوین 9 ژانویه 2020
نمودار قیمت روزانه بیت کوین

بر اساس پرایس اکشن بیت کوین، یک سری فاکتور ها باید در نظر گرفته شوند. تریدر ها به دنبال این بودند که 8,300 دلار را به عنوان ناحیه حمایتی نگه دارند. مشخص بود که این موضوع حساس خواهد شد چرا که 8,300 دلار در جهت خط روند اصلی کانال نزولی دراز مدت قرار می گیرد؛ ناحیه ای که ناحیه ای اصلی به عنوان مقاومت برای ماه ها در نظر گرفته می شده است.

در حالتی که 8,300 دلار نتوانست به عنوان حمایت نقش ایفا کند، سرمایه گذاران توجه خود را متمرکز به به 8,130 دلار کردند چرا که با اندیکاتور های میانگین متحرک 200 روزه و یک گره با حجم بالا روی VPVR در یک جهت بود.

نمودار قیمت بیت کوین 6 ساعته 9 ژانویه 2020
نمودار قیمت بیت کوین 6 ساعته

قیمت بیت کوین به نزدیک به 8,000 دلار ادامه می دهد و خوشبینان بازار تلاش می کنند تا میانگین متحرک 200 روزه را نگه دارند. جدای از دیدگاه نسبتا نرم دونالد ترامپ در رابطه با ایران، افزایش قیمتی که طی چند روز گذشته شاهد آن بودیم انرژی خود را از دست داده بود چرا که در نمودار 6 ساعته شاخص نسبی قدرت در جایگاه اشباع خرید قرار گرفته بود.

علاوه بر این، اندیکاتور میانگین متحرک همگرایی واگرایی (MACD) نیز نشان می دهد که خوشبینان بازار کم آورده اند و کندل استیک اسپینینگ تاپ در ادامه بیشترین قیمت محلی 8,478 دلار نیز نشانه ای مبنی بر این بود که افت در راه است.

اما در حال حاضر، اگر 8,000 دلار ماندنی نباشد، تریدر ها می بایست ناحیه 7,850 تا 7,550 دلار را هدف بگیرند.

در همین حین، آن هایی که بر اساس اندیکاتور باند های بولینگر کار می کنند، می دانند که قیمت بیت کوین تمایل دارد تا تقریبا به صورت پیش بینی شده بین باند پایینی، میانگین متحرک میانی و با توجه به این که افزایش و اصلاح رخ می دهد، باند بالایی حرکت می کند.

نمودار قیمت 6 ساعته بیت کوین 9 ژانویه 2020
نمودار قیمت 6 ساعته بیت کوین

افزایش قیمت اخیر به سوی 8,478 دلار قیمت را به بالای باند بالایی بولینگر برد و این اتفاق رایجی برای قیمت است که به میانگین متحرک برگردد و آن جا بماند پیش از این که برای ادامه روند به سوی باند پایینی به زیر میانگین متحرک برسد یا قیمت در کنار میانگین متحرک تغییر کند با توجه به این که بیت کوین ادغام می شود و مومنتوم بدست می آورد تا روند صعودی را ادامه دهد.

در حال حاضر، میانگین متحرک باند بولینگر در 7,660 دلار قرار گرفته (فیبوناچی ریتریسمنت 50 درصد) بنابراین اگر قیمت به زیر 7,800 دلار برسد و نتواند خریداران را برگرداند ممکن است پوزیشنی را با شروع از 7,660 دلار باز کند.

تایم فریم 1 تا 4 ساعته نشان می دهد که قیمت بیت کوین بالای میانگین متحرک 50 را نگه داشته و این مهم است که این ارز دیجیتال بتواند در کوتاه مدت 8,116 دلار را پس بگیرد. بسته شدن 4 ساعته در بالای این ناحیه می تواند نشانه ای تشویق کننده باشد و می تواند باعث شود تا خوشبینان بازار قیمت را به 8,300 دلار برسانند.

نمودار قیمت هفتگی بیت کوین 9 ژانویه 2020
نمودار قیمت هفتگی بیت کوین

مارکت کپ کلی بازار به 214 میلیارد دلار رسیده است و سلطه بیت کوین در 69.1 درصد مانده است. پس از صحبت های دونال ترامپ، قیمت نفت هم افت کرد. نفت خام برنت 3.7 درصد افت نسبت به بیشترین قیمت خود یعنی 71.75 دلار داشت و S&P 500 با 0.7 درصد افزایش به بیشترین میزان خود در طول روز رسید.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments