کلاهبرداری با جعل هویت ویتالیک بوترین

هشدار کلاهبرداری: جعل هویت ویتالیک بوترین، هم بنیانگذار اتریوم در اینستاگرام

یک کاربر ردیت اعلام کرد که شخصی در اینستاگرام، با جعل هویت هم بنیانگذار اتریوم، ویتالیک بوترین، در حال کلاهبرداری ارز دیجیتال از مردم می باشد.

چند ساعت پیش، یک کاربر Reddit با نام Nwa1g مطلبی را منتشر کرد و مدعی شد که او کلاهبرداری را پیدا کرده است که در حال جعل هویت ویتالیک بوترین در اینستاگرام می باشد.

جعل هویت ویتالیک بوترین در اینستاگرام

با توجه به گفته های این کاربر ردیت، ویتالیک بوترین یک حساب رسمی در اینستاگرام ندارد و کلاهبرداری که از آن صحبت می کند، در حال سوء استفاده از عدم حضور هم بنیانگذار اتریوم (Ethereum) در این فضای مجازی می باشد. او از مشابه نام ویتالیک در توییتر استفاده کرده است و با نام vitalik.eth در حال فعالیت است و تا کنون 643,000 فالوور بدست آورده است.

کاربر ردیت همچنین به این اشاره کرد که از آنجایی که هیچ حساب کاربری رسمی از Vitalik Buterin در اینستاگرام وجود ندارد، امکان ریپورت کردن (گزارش تخلف) این کلاهبردار وجود دارد. هرچند حسابی با نام buterin_official وجود دارد در اینستاگرام که 576,000 فالوور دارد.

بنا به ادعای کاربر ردیت، این حساب جعلی، در اسرائیل مستقر است و تبلیغات بدون ضرری پست می کند که حامی ویتالیک بوترین است. جالب اینجاست که به ادعای Nwa1g، کلاهبردار مورد بحث با این حساب کاربری، 2 سال است که در اینستاگرام وجود دارد.

ردیت
منبع: ردیت

با توجه به صحبت های این کاربر ردیت، افرادی که هدایت این حساب کلاهبردار در اینستاگرام را به عهده دارند، به طور مستقیم به مخاطبان خود پیام می فرستد و مخاطبان از آنجایی که فکر می کنند در حال ارتباط با ویتالیک بوترین هستند، قربانی این کلاهبرداری می شوند.

قربانیان با فرستادن کوین به این حساب، انتظار دارند که در مدت مشخص، 3 برابر میزان ارسال شده را دریافت نمایند. کاربران همچنین در حال دریافت لینک های مخرب این کلاهبرداران از طریق دایرکت خود هستند.

ناگفته نماند که با یک سرچ ساده می توان متوجه شد که بیش از 12 اکانت در اینستاگرام وجود دارد که هرکدام از آنها Vitalik Buterin_Official نامگذاری شده اند. 

پیج های فیک ویتالیک بوترین

منبع: یو تودی

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments