5 ارز برتر هفته

5 رمز ارز انفجاری که در این هفته پامپ می شوند | 13 دی 1400

در صورتی که نمودار بیت کوین به بالاتر از میانگین متحرک 50 روزه  افزایش یابد، ارزهای اتم، لونا، هارمونی و فانتوم می توانند رشد کرده و افزایش قیمت داشته باشند.

بیت کوین (BTC) همچنان در چند روز اول سال جدید به پایین‌تر از سطح روانی 50000 دلار می‌رسد. این به این معنا است که معامله‌گران هیچ تمایلی برای خرید انبوه ندارند. بابی لی، مدیر عامل سابق BTCC گفت که معامله گران چینی فرصت داشتند که تا 31 دسامبر از صرافی های چینی خارج شوند. احتمالا خروج آنها از صرافی، قیمت ها را در پایان سال پایین نگه داشته است.

با این حال، نایب بوکل، رئیس جمهور السالوادور، اولین کشوری که بیت کوین را به عنوان ارز قانونی پذیرفته است، معتقد است که بیت کوین می تواند در سال جاری به 100000 دلار برسد. رئیس جمهور بوکله همچنین گفت که دو کشور دیگر بیت کوین را به عنوان ارز قانونی در سال 2022 خواهند پذیرفت.

سرمایه گذاران نهادی در سال 2021  کریپتو را پذیرفتند و این یکی دیگر از موارد مثبت رشد بلندمدت و افزایش قیمت ارزهای دیجیتال است. طبق گزارش CoinShares، ورودی خالص به صندوق های رمزنگاری در سال 2021 بیش از 9.3 میلیارد دلار بوده است. بیت کوین بیش از دو سوم ورودی های ارزهای دیجیتال را به خود اختصاص داده است.

آیا بیت‌کوین می‌تواند در ژانویه 2022 یک حرکت صعودی جدید را آغاز کند و آلت‌کوین‌های منتخب را بالاتر ببرد؟ بیایید نمودارهای 5 ارز دیجیتال برتر را که ممکن است در کوتاه مدت سیر صعودی داشته باشند، بررسی کنیم. 

بیت کوین (BTC)

بیت کوین در چند روز گذشته بین میانگین متحرک نمایی 20 روزه (48720 دلار) و حمایت قوی 45456 دلار معامله شده است. این نشان می دهد که خرید در سطوح بالاتر در نمودار قیمت بیت کوین اتفاق نمی افتد.

نمودار روزانه قیمت بیت کوین
نمودار روزانه بیت کوین

هر دو میانگین متحرک در حال حرکت به سمت پایین هستند و شاخص قدرت نسبی (RSI) در منطقه منفی است. این دو نشان می دهد که خرس ها دست بالا را گرفته اند. اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی 20 روزه کاهش یابد، خرس ها سعی می کنند قیمت را به زیر 45456 دلار کاهش دهند. در صورت موفقیت خرس ها (فروشندگان)، احتمالا مرحله بعدی روند نزولی به قیمت  42000 دلار و سپس 40000 دلار آغاز شود.

حال اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی 20 روزه عبور کند، جفت ارز BTC/USDT می تواند تا میانگین متحرک ساده 50 روزه  یعنی قیمت 52332 دلار افزایش یابد. شکستن خط حمایت و بسته شدن خط حمایت در مناطق بالاتر از این سطح می تواند نشان دهنده شروع یک حرکت صعودی جدید باشد که می تواند به سطح اصلاحی فیبوناچی 61.8% در 58686 دلار برسد.

نمودار 4 ساعته بیت کوین
نمودار 4 ساعته بیت کوین

نمودار 4 ساعته نشان می دهد که این جفت ارز در محدوده قیمت 45,456 دلار و 51,936.33 دلار می باشد. قیمت به 45456 دلار بازگشته است و اگر گاوها این جفت ارز را به بالای میانگین متحرک ساده 50  روزه برسانند، نشان دهنده انباشت در سطوح پایین تر است. این می تواند قیمت را به 51936.33 دلار نیز برساند.

برعکس، اگر قیمت از مووینگ اوریج 50 روزه کمتر شود، فروشندگان بار دیگر تلاش میکنند تا قیمت این جفت ارز را به زیر 45456 دلار بکشند. اگر آنها موفق شوند، این جفت می تواند روند نزولی را با هدف بعدی 38975.67 دلار از سر بگیرد.

لونا (LUNA)

ارز لونا “LUNA Terra”  تلاش می کند تا بار دیگر روند صعودی خود را از سر بگیرد، اما خرس‌ها برنامه‌های دیگری دارند و مایلند قیمت را به حدود 93.81 دلار برسانند.

نمودار روزانه لونا
نمودار روزانه لونا

میانگین‌های متحرک صعودی و RSI در منطقه مثبت، حاشیه‌ای جزئی را برای خریداران نشان می‌دهد. اگر قیمت بار دیگر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (82 دلار) بازگردد، نشان می دهد که فشار خرید ارز لونا (LUNA) بالا است و گاوها همچنان در کف ها در حال خرید هستند.

جفت ارز LUNA/USDT سعی می کند به بالای 93.81 دلار برسد و بالاترین قیمت تاریخ را در 103.60 دلار به چالش بکشد. شکستن خط مقاومت و بسته شدن در نقطه ای بالاتر از آن  می تواند شروع مرحله بعدی روند صعودی به 135.26 دلار باشد.

برعکس، اگر قیمت کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه برسد، نشان دهنده تغییر در روند کوتاه مدت خواهد بود. سپس این جفت ارز می تواند به 65.15 دلار کاهش یابد.

نمودار 4 ساعته لونا
نمودار 4 ساعته لونا

جهش قیمت از 81.11 دلاری با فروش مواجه است. این فروش در منطقه بین 50 درصد فیبوناچی اصلاحی در 92.35 دلار و 61.8 درصد اصلاحی در 95.01 دلار صورت می گیرد. در این موقع فروشندگان سعی می کنند قیمت را به زیر 20-EMA و خط روند صعودی بکشند.

اگر این کار را انجام دهند، جفت ارز لونا / تتر می تواند به 84 دلار و سپس به 81.11 دلار کاهش یابد. شکسته شدن خط حمایت و بسته شدن خط حمایت جدید زیر خط قبلی به منزله بازگشت خرس ها به بازی است.

برعکس، اگر قیمت از سطح فعلی یا خط روند صعودی برگشت، خریداران سعی خواهند کرد که قیمت جفت ارز را به بالای 95.01 دلار برسانند و مقاومتی که در بالای سر آن قرار دارد (103.60 دلار) را دوباره تست کنند.

فانتوم (FTM)

ارز فانتوم (FTM) از مقاومت بالای 2.67 دلار رد شده است که نشان می دهد خرس ها با قدرت از این سطح دفاع می کنند.

نمودار روزانه فانتوم
نمودار روزانه فانتوم

جفت ارز FTM/USDT می تواند تا میانگین متحرک نمایی 20 روزه سقوط کند که می تواند به عنوان یک حمایت قوی عمل کند. بازگشت شدید این حمایت نشان می دهد که خریداران همچنان در حال خرید ارز فانتوم در کف ها هستند.

افزایش متحرک نمایی 20 روزه (2.03 دلار) و RSI بالای 68 نشان می دهد که در مسیر صعودی با مقاومت قوی مواجه نمی شود.

بسته شدن و استراحت قیمت این جفت ارز در بالای 2.67 دلار، نشان می دهد که گاوها به بازی بازگشته اند. سپس این جفت می تواند حرکت صعودی خود به سمت 3.17 دلار و سپس به 3.48 دلار را آغاز کند.فروشندگان باید قیمت را به زیر 2 دلار بکشند و در آن منطقه حفظ کنند تا احساسات صعودی را از بین ببرند.

نمودار 4 ساعته فانتوم
نمودار 4 ساعته فانتوم

نمودار 4 ساعته، الگوی بازگشتی کف گرد(rounding bottom formation) را نشان می دهد که در یک شکست، کامل می شود و بالاتر از مقاومت پیش رو در قیمت  2.67 دلار بسته می شود. اگر قیمت از 20-EMA برگردد، گاوها دوباره سعی می کنند تا با 2.67 دلار بر این سد غلبه کنند. اگر این اتفاق بیفتد، حرکت صعودی جفت ارز می تواند آغاز شود.

در مقابل، اگر قیمت بشکند و به زیر میانگین متحرک 20 روزه برسد، احتمالا به منزله تضعیف حرکت صعودی کوتاه مدت خواهد بود. احتمال دارد پس از آن، این جفت ارز به قیمت میانگین متحرک 50 روزه و بعداً به حمایت قوی در 2 دلار سقوط کند. 

اتم (ATOM)

در تاریخ  یکم  ژانویه ارز کازماس اتم (ATOM) در بالای مقاومت 34 دلار شکسته و بسته شد.

نمودار روزانه اتم

اگر قیمت بالای 34 دلار باقی بماند، حرکت صعودی می تواند بیشتر شود و قیمت جفت ارزATOM / USDT می تواند تا 38 دلار برسد و بعداً به 43.28 دلار افزایش یابد. میانگین های متحرک یک متقاطع صعودی را تکمیل کرده اند و RSI در منطقه مثبت قرار دارد، یعنی خریداران کنترل بازار را در دست دارند.

در صورتیکه این فرضیه اتفاق نیفتد، فشار خرید ارز اتم کافی نباشد و قیمت بشکند و در زیر 34 دلار بسته شود، نشان می‌دهد که فروشندگان در حال تلاش برای به دام انداختن گاوهای تهاجمی هستند. سپس قیمت این جفت ارز می تواند به میانگین متحرک نمایی 20 روزه و به قیمت 2 دلار کاهش یابد.

اگر قیمت از این سطح بازگردد، گاوها یک بار دیگر تلاش خواهند کرد تا حمایت پپش  رو  را از بین ببرند، اما اگر قیمت این جفت از میانگین متحرک کمتر شود، کاهش می تواند تا 25 دلار افزایش یابد.

نمودار 4 ساعته اتم
نمودار 4 ساعته اتم

هر دو میانگین متحرک شیب دار هستند و RSI در محدوده مثبت قرار دارد، که نشان می دهد بازار در دست خریداران است. اگر قیمت از 20-EMA برگشت، این نشان می دهد که احساسات بازار مثبت باقی می ماند و معامله گران در حال خرید در کف ها هستند.

حرکت صعودی می تواند پس از یک استراحت بازار دوباره از سر گرفته شود و بالای 37 دلار بسته شود. برعکس، اگر خرس‌ها قیمت را به زیر 20-EMA بکشند، ممکن است منجر به سیو سود از سوی معامله‌گران کوتاه‌مدت شود. این ممکن است قیمت را کاهش داده و به 50-SMA برساند.

هارمونی (ONE)

ارز هارمونی (ONE) به خط روند نزولی رسیده است که در آن خرس‌ها احتمالاً مقاومت سختی خواهند داشت. اگر قیمت از سطح فعلی پایین تر بیاید، این آلت کوین می تواند تا میانگین متحرک نمایی 20 روزه  یعنی 0.24 دلار سقوط کند.

نمودار روزانه هارمونی
نمودار روزانه هارمونی

اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی 20 روزه عقب نشینی کند، نشان می دهد که احساسات بازار همچنان صعودی باقی می ماند و معامله گران در کف ها اقدام به خرید ارز هارمونی کرده اند. خریداران  دوباره تلاش می کنند تا قیمت را به بالای خط روند نزولی برسانند.

در صورت موفقیت خریداران یک حرکت جدید آغاز می شود. اولین هدف صعودی، 0.34 دلار است و شکست بالاتر از آن می تواند منجر به تست مجدد  0.38 دلار باشد. اگر قیمت کاهش یابد و به زیر 0.21 دلار برسد، این دیدگاه مثبت باطل می شود.

نمودار 4 ساعته هارمونی
نمودار 4 ساعته هارمونی

نمودار 4 ساعته نشان می دهد که یک الگوی فنجان و دسته در حال شکل گیری است و در یک استراحت کامل می شود و بالای 0.29 دلار بسته می شود. این تنظیم معکوس دارای هدف الگوی 0.38 دلار است. بعید به نظر می رسد که این یک حرکت مستقیم با هدف باشد، زیرا خرس ها احتمالاً مقاومت قوی در 0.34 دلار خواهند داشت.

برعکس، اگر قیمت از سطح فعلی کاهش یابد، می تواند به میانگین متحرک سقوط کند. اگر این خط حمایت بشکند، قیمت جفت ارزONE/USDT می تواند تا 0.21 دلار کاهش یابد. جهش از این حمایت می تواند محدوده قیمتی جفت ارز وان/تتر را برای مدتی بین 0.21 تا 0.27 دلار حفظ کند.

منبع: کوین تلگراف

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments