خرید ارز دولتی

آموزش گام به گام خرید ارز دولتی 1403 | چطور سهمیه 2000 تایی ارز ملی را بگیریم؟

با توجه به پرتقاضا بودن دریافت ارز دولتی و ابهامات و سردرگمی های هموطنان درباره نحوه دریافت این سهمیه ارزی، تصمیم گرفتیم راهنمای جامعی از صفر تا صد مراحل خرید ارز دولتی با کارت ملی، در جهت افزایش آگاهی کاربران، آماده کنیم. اگر شما هم میخواهید سهمیه ارز دولتی با کارت ملی را به صورت دلار دولتی یا یورو دولتی دریافت کنید این آموزش را به دقت مطالعه کنید تا فرایند برای شما شفاف شود و بتوانید راحت تر و سریع تر ارز مورد نیاز خود را دریافت کنید.

ارز دولتی چیست و هر نفر چقدر سهمیه دارد؟

بانک مرکزی جمهوری اسلامی با هدف کنترل نوسانات ارزی تصویب کرده است که به هر فرد ایرانی با کارت ملی، یک بار در سال، سهمیه ارز دولتی تعلق بگیرد. یعنی باید از آخرین باری که این خدمات را دریافت کرده اید 365 روز گذشته باشد تا بتوانید مجدد اقدام کنید.

ارز دولتی به هر فرد ایرانی یک مرتبه در سال اختصاص می‌ یابد. ارز دولتی به نسبت دیگر ارز‌های موجود در بازار قیمت حداقلی را دارد. 

ارز دولتی در میان مردم با عباراتی مانند دلار دولتی یا سهمیه ارز ملی شناخته می‌شود و طبق آخرین تغییرات در قانون دریافت ارز دولتی، به هر فرد 2 هزار دلار در سال پرداخت می‌ شود.

توجه داشته باشید که روش پرداخت سهمیه ارز ملی به صورت واریز به حساب ارزی است و شما باید حتما ابتدا حساب ارزی داشته باشید تا بتوانید این سهمیه را دریافت کنید. اگر حساب ارزی ندارید نگران نباشید چون میتوانید بدون نیاز به مراجعه به بانک و به صورت آنلاین اقدام به افتتاح حساب ارزی نمایید. در بخش های بعدی فرآیند را به صورت کامل برای شما توضیح داده ایم.

خرید و فروش تتر پی98

❓فرق ارز دولتی و ارز مسافرتی چیست؟
خیلی ها این دو سهمیه را با هم اشتباه میکنند. توجه کنید که ارز مسافرتی فقط به کسانی تعلق میگیرد که پاسپورت و بلیط سفر به خارج از کشور را داشته باشند و مقدار آن برای هر نفر 500 دلار یا یورو است. ولی ارز دولتی به هر فردی با کارت ملی تعلق میگیرد. اگر مسافر هستید روی لینک زیر کلیک کنید:
💡 چگونه ارز مسافری بخریم؟

در چه شرایطی می توانم ارز ملی بگیرم؟

برای دریافت ارز ملی یا ارز دولتی که قیمت آن پایین تر از قیمت بازار است باید شرایط زیر را داشته باشید:

  1. حساب ارزی در یکی از بانک ها داشته باشید.
  2. از آخرین تاریخ دریافت ارز دولتی توسط شما باید 365 روز گذشته باشد.
  3. سن شما باید بالاتر از 18 سال باشد.
  4. کارت اقامت یا پاسپورت کشور ثالث  را نداشته باشید.

در صورت داشتن شرایط ارز دولتی با کارت ملی همین حالا میتوانید به صورت آنلاین اقدام کنید.

💡اگر برای پس انداز قصد دارید دلار خریداری کنید یکی از گزینه های پیشروی شما خرید ارز دیجیتال تتر است. تتر یک استیبل کوین است که ارزش آن همیشه برابر یک دلار است. اگر میخواهید درباره تفاوت دلار و تتر بیشتر بدانید به مقاله لینک شده مراجعه کنید.

نحوه دریافت ارز دولتی در سه گام

سه مرحله کلی خرید ارز دولتی با کارت ملی را در تصویر زیر مشاهده میکنید. در بخش های بعدی گام های هر مرحله را به صورت تصویری آموزش داده ایم.

دریافت ارز دولتی
  1. ابتدا باید یک حساب ارزی برای خود ایجاد کنید. اگر حساب ارزی ندارید میتوانید با استفاده از راهنمای بخش بعد، به صورت آنلاین، اقدام به افتتاح حساب ارزی نمایید.
  2. در این مرحله باید از یکی از صرافی هایی که ارز دولتی میدهند نوبت بگیرید و بر اساس نوبتی که به شما داده میشود به صرافی مراجعه کنید تا ارز را خریداری کنید. پس از خرید و کارت کشیدن در صرافی، ارز دولتی به حساب ارزی شما واریز میشود.
  3. در نهایت می توانید با اخذ نوبت از شعب ارزی بانک ها به صورت حضوری به بانک مشخص شده مراجعه کنید و ارزهای خود را دریافت کنید. شما همچنین می توانید ارزها را در حساب ارزی خود نزد بانک نگهداری کنید.

در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا به شما بگوییم برای تکمیل هر مرحله باید چه کارهایی انجام دهید.

گام اول: آموزش افتتاح حساب ارزی آنلاین در بانک ملی

یکی از شرایط ثبت نام ارز دولتی با کارت ملی، داشتن حساب ارزی است. پس از افتتاح حساب ارزی می توانید به صرافی ها مراجعه کنید و با کارت ملی ارز دولتی ارزان بخرید. توجه داشته باشید که خرید ارز از بانک به صورت مستقیم ممکن نیست و باید از صرافی بخرید و به بانک واریز کنید بعد از حسابتان برداشت کنید.

برای افتتاح حساب ارزی در بانک ملی نیازی به مراجعه حضوری نیست و می توانید از طریق سامانه بام اقدام کنید.

اگر در حال حاضر در بام ثبت نام کرده اید میتوانید ویدئو زیر را برای نحوه ساخت حساب ارزی با استفاده از این سامانه مشاهده کنید. در غیر اینصورت ابتدا مراحل 1 و 2 را در آموزش متنی زیر انجام دهید و بعد آموزش ویدئو را دنبال کنید:

ویدئو آموزش افتتاح حساب ارزی بانک ملی با استفاده از بام

دستورالعمل زیر را به صورت گام به گام دنبال کنید تا در کمتر از 5 دقیقه و بدون نیاز به مراجعه حضوری به بانک برای خود یک حساب دلاری یا یورویی ایجاد کنید:

1️⃣دانلود اپلیکیشن بام

در اولین گام باید اپلیکیشن بام را دانلود کنید. برای دانلود این برنامه میتوانید بر روی دکمه زیر کلیک کنید و از لینک های رسمی دانلود استفاده کنید.

2️⃣ثبت نام در سامانه بام

حالا باید در اپلیکیشن بام ثبت نام کنید. اگر در بانک ملی حساب دارید گزینه “ثبت نام با کارت بانکی ملی” را انتخاب کنید. اگر در بانک ملی حساب ندارید گزینه “ثبت نام با احراز هویت دیجیتال” را انتخاب کنید و مراحل ثبت نام را مطابق دستورالعمل اپلیکیشن دنبال کنید.

ثبت نام در بام

توجه داشته باشید که اگر در میان مراحل ثبت نام از برنامه خارج شوید در روند افتتاح حساب اختلال ایجاد میشود. پس حتما همه مدارک شامل کارت ملی، شناسنامه، کارت بانکی را در کنار خود داشته باشید.

🛑توجه. پس از ثبت نام در اپلیکیشن بام باید وارد سایت بام پیشرو شوید چون از داخل اپلیکیشن امکان افتتاح حساب ارزی نیست.

3️⃣ورود به سامانه بام پیشرو

حالا باید از طریق مرورگر وارد سامانه بام پیشرو به آدرس “baam.bmi.ir” شوید. با اطلاعات کاربری خود، که در اپلیکیشن بام آنها را انتخاب کرده اید، وارد سامانه شوید.

ورود به بام پیشرو

4️⃣انتخاب گزینه افتتاح حساب 

از منو خدمات بر روی گزینه “افتتاح حساب” کلیک کنید.

افتتاح حساب

5️⃣انتخاب حساب ارزی

حساب ارزی مورد نظر خود، دلاری یا یورویی، را انتخاب کنید و با کلیک بر روی دکمه “ادامه” وارد مرحله بعد شوید.

انتخاب نوع حساب ارزی

6️⃣تکمیل اطلاعات 

فرم را با اطلاعات درخواستی تکمیل کنید.

فرم اطلاعات

7️⃣انتخاب شعبه

در این مرحله باید شعبه مورد نظر خود را از میان شعب ارزی فعال بانک ملی انتخاب کنید.

انتخاب شعبه

8️⃣انتخاب حساب برای پرداخت هزینه

افتتاح حساب ارزی هزینه جزئی دارد که در این مرحله باید انتخاب کنید که این هزینه از چه طریق و از کدام حساب شما در بانک ملی پرداخت شود. 

پرداخت هزینه

9️⃣تکمیل افتتاح حساب ارزی

با رسیدن به این مرحله حساب ارزی شما با موفقیت افتتاح شده است و می توانید شماره حساب خود را کپی کنید و از آن برای دریافت نوبت از صرافی استفاده کنید.

افتتاح حساب موفق

گام دوم: نوبت دهی صرافی برای خرید ارز با کارت ملی

حالا که حساب ارزی دارید میتوانید از هر صرافی که در شهر شما ارز دولتی میدهد نوبت بگیرید و در زمانی که مشخص شده است به صرافی مراجعه کنید و کارت بکشید تا ارز را بخرید.

بعد از افتتاح ارزی و اخذ نوبت از صرافی، طبق نوبت دریافت شده به صرافی مراجعه کنید تا در کمتر از 15 دقیقه خرید شما تکمیل شود.

بروزرسانی: بر اساس جدیدترین تغییرات نحوه نوبت دهی اینترنتی صرافی ها برای گرفتن ارز دولتی، نوبت دهی صرافی ملی هرروز راس ساعت 4 بعد از ظهر از طریق اپلیکشن بله انجام می شود. با این حال کاربران در استفاده از این روش موفق نبوده اند. بر اساس تحقیقات میدانی در سال 1403 با مراجعه به صرافی ها میتوانید نام نویسی حضوری انجام دهید و منتظر بمانید که در صورت تخصیص سهمیه از سوی دولت، صرافی مربوطه با شما تماس بگیرد.

در گذشته باید به صرافی ها به صورت حضوری مراجعه میکردید که این موجب صف های طولانی در نوبت صرافی ها می شد. به همین دلیل حالا صرافی ها سرویس های نوبت دهی آنلاین خود را راه اندازی کرده اند و هر روز به تعداد مشخصی از افراد نوبت میدهند.

در ادامه لیست صرافی هایی که در شهر های مختلف میتوانید از آنها نوبت بگیرید آورده شده است:

شهرلیست صرافی ها
تهرانصرافی های تهران
کرجصرافی های کرج
قمصرافی های قم
مشهدصرافی های مشهد
گرگانصرافی های گرگان
تبریزصرافی های تبریز
اصفهانصرافی های اصفهان
شیرازصرافی های شیراز
ارومیهصرافی های ارومیه
کرمانشاهصرافی های کرمانشاه
بندرعباسصرافی های بندرعباس
چابهارصرافی های چابهار
کیش و قشمصرافی های کیش و قشم

🔍برای اخذ نوبت کافی است واژه “نوبت دهی آنلاین + نام صرافی مورد نظر” خود را در گوگل جستجو کنید و وارد سامانه نوبت دهی صرافی شوید.

توجه داشته باشید که هر نوبت برای شخص ثبت نام کننده می باشد و صرافی ها به همراهان خدمات ارائه نمیدهند. در هنگام مراجعه به صرافی به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • ارزهایی که خریداری می شود به حساب ارزی شما واریز میشود.
  • کارتی که برای خرید با خود به صرافی می برید باید به نام شخص شما باشد.
  • حتما اصل کارت ملی جدید خود را همراه داشته باشید.
  • حتما شماره حساب ارزی خود را همراه داشته باشید.
  • حضور شخص متقاضی برای دریافت ارز الزامی است.
  • نمیتوانید نوبت خود را به کسی بدهید یا کسی را به همراه خود بدون نوبت ببرید.

گام سوم: مراجعه به بانک برای دریافت سهمیه ارز ملی

بعد از اینکه ارزهای خریداری شده به حساب ارزی شما در بانک واریز شد باید به یکی از شعب ارزی بانکی که در آن حساب دارید مراجعه کنید تا ارزهای خود را دریافت نمایید.

اگر مطابق راهنما در بانک ملی حساب ارزی افتتاح کرده اید باید از طریق اپلیکیشن بله برای مراجعه به بانک نوبت بگیرید. برای اینکار کافی است وارد اپلیکیشن بله شوید و از بخش “خدمات” بر روی گزینه “نوبت دهی ملی” بزنید و مراحل را برای اخذ نوبت طی کنید.

نوبت گیری از بله

پس از آن در زمان مشخص شده به شعبه مورد نظر مراجعه کنید و ارز دولتی که خریداری کرده اید را از بانک دریافت نمایید.

💡 اگر در هر یک از مراحل دریافت ارز دولتی به مشکلی برخورد کردید، آن را در بخش دیدگاه ها مطرح کنید تا شما را راهنمایی کنیم. همچنین اگر تجربه ای در این زمینه دارید، تجربیات و نکات مورد نظر خود را در بخش دیدگاه ها با سایر متقاضیان دریافت ارز با کارت ملی به اشتراک بگذارید.

پاسخ به سوالات متداول اموزش خرید ارز دولتی

سهمیه ارز دولتی هر نفر چقدر است؟

هر نفر میتواند به شرط داشتن شرایط، برای گرفتن 2000 دلار دولتی اقدام کند. شرایط گرفتن 2000 دلار دولتی در بخش قبلی توضیح داده شده است.

سامانه ثبت نام خرید دلار با کارت ملی چیست؟

شما باید با استفاده از اپلیکیشن بام بانکی ملی حساب ارزی بسازید و بعد از طریق سایت صرافی ها برای خرید دلار با کارت ملی نوبت بگیرید.

قیمت ارز دولتی با کارت ملی چقدر است؟

قیمت ارز دولتی هم به صورت روزانه اعلام میشود ولی نوسانات آن بسیار کم است. قیمت خرید دلار با کارت ملی تقریبا بین 42 تا 45 هزار تومان برای هر دلار است.

دریافت ارز دولتی از صرافی چگونه ممکن است؟

شما باید حتما ابتدا یک حساب ارزی داشته باشید و پس از آن با شماره حساب ارزی و کارت ملی به صرافی مراجعه کنید و سهمیه ارز دولتی را دریافت نمایید.

ثبت نام دلار دولتی با کارت ملی چگونه است؟

نحوه خرید دلار سهمیه ای با کارت ملی نیازی به ثبت نام ندارد. فقط باید حساب ارزی داشته باشید و از صرافی نوبت بگیرید.

ارز دولتی با کارت ملی از کجا بخریم؟

باید به صرافی هایی که در شهر شما زیر نظر بانک مرکزی فعالیت میکنند برای ثبت نام ارز سهمیه ای و خرید دلار کارت ملی مراجعه کنید.

ثبت نام ارز دولتی از طریق بام ممکن است؟

از طریق سامانه بام پیشرو بانک ملی میتوانید حساب ارزی ایجاد کنید که برای دریافت ارز دولتی به آن نیاز است. پس از آن باید به صرافی مراجعه کنید تا ارز را بخرید.

نحوه دریافت دلار از بانک ملی چگونه است؟

شما بعد از اینکه با داشتن شماره حساب ارزی به صرافی مراجعه کردید، ارزها به حساب ارزی شما واریز میشود. اگر حسابتان در بانک ملی باشد با مراجعه به شعب ارزی بانک ملی میتوانید ارزها را دریافت کنید.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

3.9 19 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
158 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
یک سر کار
یک سر کار
6 روز قبل

ممنون از آموزش کامل ثبت نام ارز دولتی با کارت ملی کاش یکی آموزش میداد چطوری نوبت بگیریم از صرافی کم کم دارم فک میکنم کل داستان سر کاریه

محسن جاودانی
محسن جاودانی
9 روز قبل

سلام متاسفانه هیچ کدام از صرافی های مشهد ثبت نام ندارند باید چکار کرد برای ثبت نام

امین
امین
9 روز قبل

سلام وقت بخیر برای نوبت دهی در برنامه بله هرچی میزنم نمیشه لطف کنید اگه میشه راهنمایی کنید که چطوری نوبت بگیریم؟

Alaaa
Alaaa
10 روز قبل

ممنون از محتوای مفیدتون👌🏼💪🏼

Es
Es
14 روز قبل

حساب ارزی بانک ملت داشته باشیم اوکیه؟

مینا هاشمیان
ویرایشگر
پاسخ به  Es
14 روز قبل

با سلام و احترام
بله

صراف
صراف
16 روز قبل

سلام دوستان الان روی کارت ملی ارز نمیدن باید صبر کرد بانک مرکزی اعلام کنه

عباسی
عباسی
16 روز قبل

سلام وقت بخیر ایا نیاز به تمکن مالی هم هست که از بانک بگیریم؟

حمید
حمید
16 روز قبل

سلام این ارز 2100 دلار مشمول مالیات میشه؟

فاطمه
فاطمه
18 روز قبل

سلام اینکه میگن سرفصل حساب ارزی باشه تامین نیازهای ضروری رو چجورب باید انتخاب کنیم؟

سهیلا
سهیلا
20 روز قبل

من هر چقدر تلاش میکنم نمیتونم به سامانه ثبت نام خرید دلار وصل بشم و وقت بگیرم از صرافی. دوستان خواهش میکنم راهنمایی کنید. پولمو تو حساب نگه داشتم الکی داره روز به روز کم ارزش تر میشه

کامران
کامران
28 روز قبل

همونطور که تو نظرات دوستان هم گفتن که نوبت‌دهی های آنلاین غیر ممکن و سر کاریه ، سعی کنید یه آشنایی چیزی تو صرافی ها پیدا کنید یا مراجعه ی حضوری به صرافی ها داشته باشید.
اونجا اسمتونو میگیرن میگن میزاریمتون تو نوبت هر موقع ارز تامین شد بهتون اطلاع میدیم.
حالا شما تو تعداد زیادی صرافی که اسمتونو بزارید بلاخره یکیش بهتون زنگ میزنه

بهنام غمخوار
بهنام غمخوار
پاسخ به  کامران
13 روز قبل

شما اینکارو کردید داداش معرفی کن کدوم صرافی راه انداخته نام‌نویسی کرده

زهرا
زهرا
28 روز قبل

سلام ببخشید بدون داشتن پاسپورت و بلیط هم میشه ارز دولتی دریافت کرد ؟
و اینکه سهمیه ی ۲۰۰۰ دلاری در سال رو باید در یک مرحله دریافت کرد ؟ نمیشه مثلا در چهار نوبت ۵۰۰ دلار دریافت کرد ؟

مینا هاشمیان
ویرایشگر
پاسخ به  زهرا
28 روز قبل

با سلام و احترام
خیر برای دریافت ارز دولتی نیازی نیست پاسپورت یا بلیط به همراه داشته باشید. تنها با کارت ملی می توانید ارز دولتی را دریافت کنید.
همچنین توجه داشته باشید که 2000 دلار را باید یکجا دریافت کنید. به صورت مرحله ای امکان پذیر نمی باشد.

حمید فلاح
حمید فلاح
29 روز قبل

آقامسخره کردین ملت رو،یک ماهه اینهمه رفتیم بانک و اومدیم و با هزار بدبختی بام رو نصب کن و بالاخره واردش شدیم حالا که گزینه افتتاح حساب رو میزنیم میگه قرض الحسنه طرح مهربانی،چیکار باید کرد الان؟؟

مینا هاشمیان
ویرایشگر
پاسخ به  حمید فلاح
28 روز قبل

با سلام و احترام
اگر وبلاگ را با دقت مطالعه کرده باشید در مرحله سوم ذکر شده است که پس از ثبت نام در اپلیکیشن بام باید وارد سایت بام (baam.bmi.ir) پیشرو شوید چون از داخل اپلیکیشن امکان افتتاح حساب ارزی نیست.

آرش ونداد
آرش ونداد
پاسخ به  حمید فلاح
17 روز قبل

شما باید از وبسایت بام وارد بشین تا حساب ارزی ایجاد کنید. توی اپ نداره.

آرین
آرین
پاسخ به  حمید فلاح
15 روز قبل

سلام با اون برنامه نمیشه حساب ارزی باز کرد گزینه افتتاح حساب ارزی نداره باید لینکشو تهیه کنید از طریق لینک برید

مهدی
مهدی
29 روز قبل

سلام وقت بخیر هم یورو میدن هم دلار؟ و بعد از گرفتن ارز ها راحت میشه فروختشون ؟

مینا هاشمیان
ویرایشگر
پاسخ به  مهدی
28 روز قبل

با سلام و احترام
بله. شما می توانید مبلغ را به صورت 2000 دلار یا 2000 یورو دریافت کنید و سپس در بازار آزاد به فروش برسانید.

فرشته
فرشته
پاسخ به  مینا هاشمیان
22 روز قبل

با سلام و عرض ادب من همه این مراحل رو بع درستی انجام دادم اما سایت نوبت نمیدهد وقتی تماس گرفتم گفتن ارز سهمیه ای حذف شده آیا صحت دارد؟ممکن است دوباره وصل شود؟

مهدی
مهدی
29 روز قبل

سلام من دربخش افتتاح حساب افتتاح حساب یورویی رو انتخاب کنم یا دلاری

مینا هاشمیان
ویرایشگر
پاسخ به  مهدی
29 روز قبل

با سلام و احترام
این مورد بستگی به انتخاب خودتان دارد. اگر قصد دارید دلار دریافت کنید باید حساب دلاری افتتاح کنید و اگر قصد دارید یورو دریافت کنید باید حساب یورویی باز کنید.

علی اصغر حسینی
علی اصغر حسینی
1 ماه قبل

ادمین عزیز، اینی ک میگن حساب باید شش ماه باز باشه و ۱۰۰ دلار توش بمونه رو توضیح بدید ینی چی؟ ینی باید از افتتاح حساب ۶ماه بگذره و ۱۰۰ دلار بمدت ۶ماه تو حساب بمونه بعد برا دریافت ارز اقدام کنیم؟

ارسلان
ارسلان
1 ماه قبل

سلام خسته نباشید برای گرفتن ارز دولتی حتما باید پاسپورت و بلیط سفر داشته باشیم؟

مینا هاشمیان
ویرایشگر
پاسخ به  ارسلان
1 ماه قبل

با سلام و احترام
خیر برای دریافت ارز دولتی تنها داشتن کارت ملی الزامی است.

آخرین ویرایش28 روز قبل توسط مینا هاشمیان
زهرا
زهرا
پاسخ به  مینا هاشمیان
28 روز قبل

مطمنید

مینا هاشمیان
ویرایشگر
پاسخ به  زهرا
28 روز قبل

منظور شما ارز دولتی است یا ارز مسافرتی؟

سارا
سارا
1 ماه قبل

سلام من بهمن ۱۴۰۲ ارز مسافرتی گرفتم الان که سال جدید شده میتونم اقدام کنم دوباره؟

مینا هاشمیان
ویرایشگر
پاسخ به  سارا
1 ماه قبل

با سلام و احترام
خیر باید 365 روز زمان بگذرد تا بتوانید دوباره اقدام کنید.

شهداد
شهداد
1 ماه قبل

من هر روز اقدام به گرفتن نوبت از بازوی صرافی ملی بله میکنم و حدود یک هفته مرتب هر روز ساعت ۴ این کار رو میکنم و موفق به گرفتن نوبت نمیشوم چون یا همان اول کار میگه که ظرفیت تمام شعبه ها پره یا فرصت پر کردن اطلاعات تمام میشه قبل از انجام کار
به نظرم تین سیستم نوبت دهی اینترنتی برای نگه داشتن پول تو حساب بانک کاربران چیده شده و گرفتن سود از پولی که خدا میدونه چقدر باید بمونه تا نوبتی گیر بیاد
متاسفانه هیچ چیز رو حساب کتاب و درستی پیش نمیره

شهداد
شهداد
1 ماه قبل

من تمام مراحل را رفتم و آخر سر که نوبت به گرفتن نوبت از صرافی شعبه شهرمان شد بیشتر از یک هفته اس که از طریق اپلیکیشن بله و ربات صرافی ملی هر روز ساعت ۴ عصر تلاش میکنم نوبت بگیرم و موفق نمیشم و تقریبا به هر کافی نتی سر زدم برای ثبت نام همگی میگن که گرفتن نوبت یک چیزی در حد غیره ممکنه و کلا سرکاریه برای استفاده مفت دولت از پولی که تو حساب بانک ملی برای خرید ارز ملی گذاشتیم و روز به روز بی ارزشتر میشه . واقعا خیلی نامردیه با وجود این گرانی باز هم بانک ملی به فکر به جیب زدن بیشتر پول مردمه

طاهر
طاهر
1 ماه قبل

سلام یه سوالی داشتم ممنون میشم راهنمایی کنین من ارومیه هستم و میخواستم این پروسه رو طی کنم و ارز دولتی دریافت کنم بانک ملی حساب دارم و میخواستم از طریق بانک ملی تو بام یک حساب ارزی ایجاد کنم فقط سوال اصلیم اینه منی که در ارومیه زندگی میکنم باید از صرافی های داخل ارومیه نوبت بگیرم یا نه میتونم از صرافی های تبریز هم نوبت بگیرم برای دریافت ارز به حساب ارزیم چون تبریز آشنا دارم زودتر میتونم نوبه بگیرم ممنون میشم راهنماییم کنین

جابر
جابر
پاسخ به  طاهر
1 ماه قبل

سلام. از هر کدام تونستی بگیری فرق ندارن

ایمان کشاورر
ایمان کشاورر
1 ماه قبل

سلام
من اپ بام رو ریختم،در بانک ملی هم حساب دارم ولی روی گزینه افتتاح حساب که میزنم فقط حساب طرح مهربانی رو میاره،لطفا راهنمایی بفرمایید

مینا هاشمیان
ویرایشگر
پاسخ به  ایمان کشاورر
1 ماه قبل

با سلام و احترام
لطفا مرحله 3 آموزش را با دقت مطالعه کنید: “پس از ثبت نام در اپلیکیشن بام باید وارد سایت بام پیشرو شوید چون از داخل اپلیکیشن امکان افتتاح حساب ارزی نیست.”
برای افتتاح حساب ارزی باید به سایت “baam.bmi.ir” مراجعه کنید و از این طریق اقدام کنید.

فرشاد عاشوری
فرشاد عاشوری
1 ماه قبل

سلام توضیحات اصلی این نبود کاملا ناقصه صد دلار نگه میدارن بعد شیش ماه میگن بیا بعد شیش ماه میری سه ماه دیگه بهت نوبت میدن میگن بیا بگیر یه سال طول میکشه تا باهات تصفیه میکنن

مهدی
مهدی
1 ماه قبل

سلام داخل سایت بام که میرم همه اطلاعات وارد میکنم آخرش بعد از انتخاب شعبه میگه برای تکمیل اطلاعات برید شعبه مد نظر مگه نباید همینجا حساب و باز کنن؟

مینا هاشمیان
ویرایشگر
پاسخ به  مهدی
1 ماه قبل

با سلام و احترام
لطفا از این مرحله اسکرین شات ارسال کنید.

مهدی
مهدی
پاسخ به  مینا هاشمیان
1 ماه قبل

فرق ندارن چه شعبه ای باشه بازم همین متن و میاره

Screenshot_۲۰۲۴-۰۳-۲۰-۱۶-۲۲-۵۰-۳۷۰_com.android.chrome
مینا هاشمیان
ویرایشگر
پاسخ به  مهدی
1 ماه قبل

میتوانید شعبه را تغییر دهید در غیر این صورت باید به بانک مراجعه کنید.

ناشناس
ناشناس
پاسخ به  مهدی
24 روز قبل

چطور نوبت گرفتی؟ یک هفته هر چی میزنم ثانیه اول میگه پر شد

رضا
رضا
1 ماه قبل

اصلا مشخص نیست از طرف بانک مرکزی هر روز چقدر سهمیه تخصیص داده میشه ، آیا این کار انجام می شود یا تعداد انگشت شماری فقط در هر روز ارز تعلق می گیرد . الان چند هفته است دقیقا راس ساعت نوبت دهی صرافی ملی در پیام رسان بله و یا نوبت دهی صرافی ملت در همراه بانک ملت دارم سعی می کنم نوبت بگیرم ولی موفق نمی شوم بقیه درخواست کنندگان هم همین موضوع رو مطرح می کنند. ظاهرا همه سرکار هستیم و ارز دولتی در کار نیست اگر هم باشه فقط برای دلال ها و واسطه هاست که راهکار آن را بلد هستند

بهنام غمخوار
بهنام غمخوار
پاسخ به  رضا
13 روز قبل

همونم‌ب منو شما نمیگن داداش من یک ماهه هر روز منتظر نوبتم اصلا نمیشه انگار همش الکیه خودمونو مسخره کردیم قرانی

علیرضا
علیرضا
1 ماه قبل

نوبت دهی اینترنتی صرافی ملی از طریق سایت هم مدام میگه فعال نیست از بله هم میگه ورودی اشتباهه کلا سر کاریه

نازی
نازی
1 ماه قبل

واسه من این پیام میاداز طریق بله (ورودی شما اشتباه است. با توجه به دستورالعمل اصلاح کنید)راهنمایی کنید لطفا

میرابوالفضل سیدفتاحی
میرابوالفضل سیدفتاحی
پاسخ به  نازی
1 ماه قبل

در کرفتن نوبت از طریق بله برای من می آید ( ورودی شما اشتباه است باتوجه به دستورالعمل اصلاح کنید) آیا دستور العمل خاصی وجود دارد چه گونه پیدا کنم

عارفه
عارفه
1 ماه قبل

سلام لطفا به من بگین داخل بات صرافی میشم چی باید بزنم من مشخصات میزنم میگه لطفا طبق دستورالعمل وارد کنید

لی لی
لی لی
1 ماه قبل

سلام. با توجه به اینکه لازم هست از بازوی صرافی ملی اپلیکیشن بله نوبت صرافی دریافت کرد، بفرمایید چه اطلاعاتی را باید در رباط وارد نمود؟

پیام
پیام
پاسخ به  لی لی
1 ماه قبل

اینقدر ملت ریختن تو بله و صف کشیدن که ساعت 16.03 میگه ظرفیت پر…من واسه خودم گرفتم هفته پیش…واسه خانواده اصلا نمیرسه به اطلاعاتتون😂😂

مهدی
مهدی
پاسخ به  پیام
1 ماه قبل

اول کار باید چه متنی وارد کنیم تا خطای دستورالعمل نده؟

پیام
پیام
پاسخ به  مهدی
1 ماه قبل

درود.چون همه هجوم میارن سرعت روبات بله پایین میاد…باید منتظر باشی بعد هر کلیکی که کردی جواب بیاد بعد بقیه مراحل…سرعت نت هم باید زیاد باشه

بهنام غمخوار
بهنام غمخوار
پاسخ به  پیام
13 روز قبل

چجوری نوبت‌گرفتی دهن ما ک اسفالت شد نشد بگیریم

Nilo
Nilo
1 ماه قبل

سلام و وقت به خیر.
در صورتی که هنگام افتتاح حساب ارزی بانک ملی، شعبه سپهر با کد ۱۰۱۰ انتخاب شده باشد، مشکل دارد؟ این شعبه ارزی است؟ در صورت مشکل داشتن، امکان تعویض شعبه هست؟

بهنام
بهنام
1 ماه قبل

صرافی هست که به صورت حضوری بشه ازش نوبت گرفت ؟
بصورت آنلاین کلا غیر ممکنه

مونیکا
مونیکا
1 ماه قبل

چرا جدیدا میگن مالیات میبندن روی ارز دولتی..آیا واقعا مالیات میاد برامون؟؟.

صابر
صابر
1 ماه قبل

سلام هزینه باز کردن حساب ارزی در بانک ملی سال ۱۴۰۲ چقدر است؟

مینا هاشمیان
ویرایشگر
پاسخ به  صابر
1 ماه قبل

با سلام و احترام
برای افتتاح حساب ارزی نیازی به پرداخت هیچ هزینه ای نیست.

نیما
نیما
پاسخ به  صابر
20 روز قبل

1000 تومن از حساب اصلیتون کسر میکنن .

ZAHRA
ZAHRA
1 ماه قبل

سلام وقتتون بخیر گفتید که در زمانی که مشخص شده است به صرافی مراجعه کنید و کارت بکشید تا ارز را بخرید یعنی چقدر پول باید داخل کارت باشه ؟

راحیل
راحیل
پاسخ به  پرستو کاشانی
25 روز قبل

یعنی اگه ۱۰۰ میلیون باید کارت بکشیم باید دوتا کارت ببریم ؟

مینا هاشمیان
ویرایشگر
پاسخ به  راحیل
25 روز قبل

با سلام و احترام
برای اطلاع دقیق از این موارد بهتر است از صرافی که قصد دارید ارز دولتی دریافت کنید، پرس و جو کنید .

محمدحسین
محمدحسین
1 ماه قبل

سلام خواهشا یه صرافی معرفی کنید که نوبت داشته پیرم کرد انقدر گشتم

رویا
رویا
پاسخ به  محمدحسین
1 ماه قبل

برو میدون فردوسی پاساژ روبه روی صرافی ملی اونجا تا دلت بخواد دلال هست که بهت نوبت صرافی بده

مریم
مریم
پاسخ به  رویا
1 ماه قبل

سلام. خوب چقدر می گیرن که نوبت بدن؟ مگر فقط اینترنتی نباید نوبت گرفت؟

علی
علی
پاسخ به  رویا
1 ماه قبل

چقدر میگیرن نوبت بدم؟

بهنام غمخوار
بهنام غمخوار
پاسخ به  رویا
13 روز قبل

مشهدو میگی؟

بهنام
بهنام
1 ماه قبل

سلام من تو برنامه بام قسمت افتتاح حساب رو دارم ولی ارزی و دلاری نداره برنامه هم به روزه
چیکار باید بکنم

مینا هاشمیان
ویرایشگر
پاسخ به  بهنام
1 ماه قبل

با سلام و احترام
مطابق آموزش تصویری ذکر شده در این مقاله پیش رفته اید و باز هم چنین گزینه ای پیدا نکردید؟

بهنام
بهنام
پاسخ به  مینا هاشمیان
1 ماه قبل

بله دقیقاً طبق راهنمایی شما
من از قبل تو بانک ملی حساب داشتم و برنامه بام رو دارم تو قسمت افتتاح حساب گزینه حساب ارزی وجود ندارد

مینا هاشمیان
ویرایشگر
پاسخ به  بهنام
1 ماه قبل

باید از طریق مرورگر وارد سامانه بام پیشرو به آدرس “baam.bmi.ir” شوید و از طریق سایت حساب ارزی افتتاح کنید.

بهنام
بهنام
پاسخ به  مینا هاشمیان
1 ماه قبل

ممنون ، حساب ارزی افتتاح کردم ولی اینطور که دیدم کلا نمیشه وقت گرفت از صرافی ها

Mehdi k
Mehdi k
پاسخ به  بهنام
1 ماه قبل

از این آدرس وارد شو baam.bmi.ir

جواد
جواد
پاسخ به  بهنام
1 ماه قبل

سلام از مروگر عبارت baam.bmi.ir را سرچ کن وارد سامانه شو

محمد
محمد
پاسخ به  بهنام
1 ماه قبل

باید وب اپلیکیشن پیشرو رو دانلود کنید.

معراج
معراج
1 ماه قبل

سلام وقتتون بخیر برای افرادی ک ارز میخان بخرن شرایط خاصی داره یا افراد عادی ام میتونن بخرن بفروشن ؟!

مینا هاشمیان
ویرایشگر
پاسخ به  معراج
1 ماه قبل

با سلام و احترام
هیچ محدودیتی وجود ندارد و همه افراد می توانند اقدام کنند.

Mehdi k
Mehdi k
پاسخ به  مینا هاشمیان
1 ماه قبل

باید یکسال از ارز دولتی قبلی گذشته باشه

معراج
معراج
پاسخ به  مینا هاشمیان
1 ماه قبل

منظورم اینکه حتما باید برای واردات باید باشه شرایط یا میتونیم بعد ثبت نام بخریم بفروشیم

مینا هاشمیان
ویرایشگر
پاسخ به  معراج
1 ماه قبل

خیر هیچ شرایط خاصی ندارد
هر فرد سالی یکبار می تواند ارز دولتی دریافت کند و پس از خرید ارز آن را به فروش برساند.

Mehdi k
Mehdi k
پاسخ به  معراج
1 ماه قبل

افراد بالای ۱۸ سال

Ali
Ali
1 ماه قبل

برنامه ی بله برای دریافت ارز نوبت از بانکه.
اول باید بریم صرافی تا به شماره شبا حساب ارزی واریز بشه بعداز۵روز کاری از برنامه بله برای دریافت دلار کاغذی از بانک نوبت بگیریم وبعدش از بانک دریافت کنیم

Ali
Ali
1 ماه قبل

این سوالاتی که دوستان میکنن چه فایده ای براشون داره؟حساب ارزی رو افتتاح کردم،به جز صرافی ملی هیچ‌صرافی دیگه ای نیست که بشه نوبت گرفت ازشون؟؟
هر روز ساعت ۴کارم شده برم سایت نوبت دهی صرافی ملی.تا ثبت میکنم که کد یکبارمصرف برام بیاد اولا دو دقیقه طول میکشه تا کد بیاد بعدشم که کد رو وارد میکنم میگه نوبتی وجود ندارد.
اینو واقعا کسی هست اگه بتونه کمک کنه ازش ممنون میشم.اگرم نه که مردم رو سرکار نزارید لطفا

Mehdi k
Mehdi k
پاسخ به  Ali
1 ماه قبل

از طریق بله اقدام کن ساعت ۴

Ali
Ali
پاسخ به  Mehdi k
1 ماه قبل

سلام دوست عزیز.خیلی ممنون از شما که راهنمایی کردید.
اما من وارد برنامه بله با لینکی که گفتن رفتم تو‌کانالش.طبق سوالات رباط گزینه انتخاب کردم و تعیید شعبه هم کردم.ولی مگه این برای زمانی نیست که ما قبلترش به صرافی رفته باشیم و صرافی به شماره شبا حساب ارزیمون واریز کرده باشن؟ الان مشکل بنده از بابت نوبت گرفتن برای صرافی جهت واریز ارزه.تا ارز واریز نشه بانک دلاری به بنده نمیده که.
سپاس فراوان آقا مهدی عزیز

پیام
پیام
پاسخ به  Ali
1 ماه قبل

منم مثل شما گیج شدم…نوشته صرافی ملی ایران….نوبتم بهم داد…تایید شعبه و کد رزرو هم داد یعنی همین شعبه صرافی ملیه ارزو میده یا نه

سعید7
سعید7
1 ماه قبل

با سلام
در پروسه خرید ارز دولتی آیا بانک و صرافی هزینه ای بابت کارمزد از متقضی دریافت میکنند؟

آخرین ویرایش1 ماه قبل توسط سعید7
مینا هاشمیان
ویرایشگر
پاسخ به  سعید7
1 ماه قبل

با سلام و احترام
خیر هزینه ای دریافت نمی کنند.

Mehdi k
Mehdi k
پاسخ به  سعید7
1 ماه قبل

بله ۵ درصد بانک کارمزد دریافت میکنه

مونیکا
مونیکا
پاسخ به  سعید7
1 ماه قبل

بله صرافی حدود نود هزار تومن بانک حدود چهار و نیم میلیون کارمزد میگیره

بهنام
بهنام
1 ماه قبل

سلام. من تا مرحله برداشت 10000 ریال از حساب که میرسم پیغام “کدپیگیری معتبر نمی باشد” صادر می شود. علت چیست؟

شیرین
شیرین
پاسخ به  بهنام
1 ماه قبل

منم همین طور کلک سیستمه ،نمیزارن حساب باز کنی و صرافی ها هم نوبت نمیدن که مردم نتونند دلار بخرن

Mehdi k
Mehdi k
پاسخ به  بهنام
1 ماه قبل

علت قطع بودن سامانه بام برای حساب ارزی است با پشتیبانی بام تماس بگیر

مونیکا
مونیکا
پاسخ به  بهنام
1 ماه قبل

شعبه ارزی بانک رو عوض کن درست میشه ..

mohammad
mohammad
1 ماه قبل

سلام خسته نباشید من تو بانک ملی حساب ندارم حسابم تو بلو بانکه ک زیر نظر بانک سامان حساب میشه و بانک رفاه حساب دارم چجوری میشه تو یکی از این بانک ها حساب ارزی باز کنم؟
و اینکه قیمت سهمیه دلار چند تومن از واحد قیمت روز دلار پایین تره ؟ مبلغ مشخصی داره؟؟
بعد از خرید باید مالیات هم بدیم ؟؟ اگه مالیات داره مالیاتش چقده؟

Mehdi k
Mehdi k
پاسخ به  mohammad
1 ماه قبل

باید بانک ملی حساب داشته باشی ۵ درصد که حدود ۴۶۰۰ هست هزینه داره

Ali
Ali
1 ماه قبل

سلام مجدد و عرض ادب.
لطفا میشه راهنمایی کنید.دوستانی که از صرافی نوبت گرفتن یا کارشناس های سایت اگه بتونن راهنمایی کنن ممنون میشم.

ارشام
ارشام
1 ماه قبل

موقعی که از بانک میخوایم ارز رو دریافت کنیم، بانک چقدر کارمزد میگیره؟

مینا هاشمیان
ویرایشگر
پاسخ به  ارشام
1 ماه قبل

با سلام و احترام
برای خرید ارز دولتی کارمزدی از شما دریافت نمی کنند.

شیرین
شیرین
پاسخ به  ارشام
1 ماه قبل

امروز بانک ملی گفت 5 درصد روی دو هزار دلار حدود ۵ ملیون

Mehdi k
Mehdi k
پاسخ به  ارشام
1 ماه قبل

حدود ۴.۶ میلیون

ارشام
ارشام
1 ماه قبل

موقعی که به بانک مراجعه میکنیم برای دریافت ارز بانک از ما چقدر کارمزد میگیره؟

مینا هاشمیان
ویرایشگر
پاسخ به  ارشام
1 ماه قبل

با سلام و احترام
برای خرید ارز دولتی کارمزدی از شما دریافت نمی کنند.

Ali
Ali
1 ماه قبل

سلام.بنده حساب ارزی رو‌افتتاح کردم.
الان2هفته میشه که تا میام‌نوبت از صرافی ملی بگیرم میگه نوبت تمام شد.میشه لطفا صرافی دیگه ای که واقعا کار مردم رو راه‌میندازه معرفی کنید.1جا که واقعا بشه نوبت گرفت و کار انجام‌داد.ممنون میشم از راهنماییتون

مجمد
مجمد
پاسخ به  Ali
1 ماه قبل

میگه باید بری تو برنامه بله وقت بگیری اگه جایی پیدا شد به منم بگو :{

Mehdi k
Mehdi k
پاسخ به  Ali
1 ماه قبل

باید نوبت اينترنتي بگید کار سختی است

مهدی
مهدی
1 ماه قبل

2000 یورو که به حساب ارزی واریز می شود، بانک به ما اسکناس یورویی می دهد؟

مینا هاشمیان
ویرایشگر
پاسخ به  مهدی
1 ماه قبل

با سلام و احترام
بله به صورت یورو کاغذی دریافت می کنید.

مرجان
مرجان
1 ماه قبل

 سلام من دیروز ارز گرفتم از صرافی و تا حالا واریز نکردن به حسابم. معمولا زمانبر هست این واریز یا در لحظه باید به حسابم میریختن؟ یخورده نگران شدم. باهاشون تماس گرفتم میگن باید صبوری کنید تا حسابدارمون بزنن

Mehdi k
Mehdi k
پاسخ به  مرجان
1 ماه قبل

تا ۵ روز زمان میبره

علی
علی
پاسخ به  مرجان
1 ماه قبل

با سلام ،
از کدام صرافی و کدوم شهر موفق شدید

Ali
Ali
پاسخ به  مرجان
1 ماه قبل

سلام.
روزتون بخیر خانم.شما از کدام صرافی و با چه روشی نوبت اینترنتی گرفتید؟
واقعا صرافی ای هست که نوبت حقیقی بده؟

غلامرضا
غلامرضا
پاسخ به  مرجان
1 ماه قبل

درود منم امروز ساعت ١١ و ربع ٢٠٠٠ يورو خريداري پول از حسابم كم شد ولي هنوز به شماره شبا بانك ملى واريز نشده!. براتون واريز كردن بالاخره ؟!

مرجان
مرجان
1 ماه قبل

با سلام من دیروز ارز گرفتم از صرافی و تا حالا واریز نکردن به حسابم. معمولا زمانبر هست این واریز یا در لحظه باید به حسابم میریختن؟ یخورده نگران شدم

مریم
مریم
1 ماه قبل

سلام ممنون میشم منو راهنمایی کنید
من تقریبا ۶ ماه پیش ۲۰۰۰یورو ارز دولتی خریدم اما خب بانک ۱۹۰۰ یورو تحویل داد
حالا برای اون ۱۰۰ یورو باقیمانده نمیدونم باید کی و چجوری اقدام کنم

مینا هاشمیان
ویرایشگر
پاسخ به  مریم
1 ماه قبل

با سلام و احترام
مبلغ 100 دلار در حساب ارزی شما در بانک باقی می ماند و پس از چند ماه یا زمانی که قصد داشتید حساب خود را ببندید، برداشت کنید.

مریم
مریم
پاسخ به  مینا هاشمیان
1 ماه قبل

چجوری میتونم برداشتش کنم ؟

مینا هاشمیان
ویرایشگر
پاسخ به  مریم
1 ماه قبل

میتوانید به بانک مراجعه کنید و برای بسته شدن حساب ارزی خود اقدام کنید تا مابقی مبلغ را دریافت کنید.

مریم
مریم
پاسخ به  مینا هاشمیان
1 ماه قبل

خیلی لطف کردید ممنونم ازتون

شیرین
شیرین
پاسخ به  مریم
1 ماه قبل

بابد ۶ماه بمونه

Mehdi k
Mehdi k
پاسخ به  مریم
1 ماه قبل

تا ۶ ماه آینده