بهترین ارزهای هوش مصنوعی

بهترین ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی با احتمال انفجار قیمت تا سال 2025

خیلی ها سال های 2024 و 2025 را سال انفجار ارزهای هوش مصنوعی میدانند و معتقدند که این دارایی ها بیشترین سودآوری را در بازا خواهند داشت. این ادعا تا اینجا که درست بوده است. در ماه های اخیر شاهد رشد قابل توجه ارزهای AI در بازار بوده ایم. ارزهای هوش مصنوعی، یعنی دارایی‌های دیجیتالی که از هوش مصنوعی در فناوری‌ های زیر ساخت خود استفاده می‌کنند. در این راهنما، ما قصد داریم از نزدیک به ارزشمند ترین و امیدوار کننده‌ ترین ارزهای هوش مصنوعی نگاه کنیم و برخی از چشم‌اندازهای این بخش آشفته و پر رونق را مورد بحث قرار دهیم. اگر شما هم به دنبال یک سرمایه گذاری سودآور در این حوزه هستید در ادامه با ما همراه باشید.

پامپ ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی: آنچه باید بدانیم!

در سال‌های 2022-2023، پیشرفت های بزرگ و قابل توجهی در بخش هوش مصنوعی، به اصطلاح “Big Data” و یادگیری ماشین انجام شد. با انتشار عمومی ربات ChatGPT مبتنی بر GPT-3، و سپس مدل‌های زبان بزرگ GPT-3.5 و GPT-4 و تولیدکننده تصویر DALL·E 3، پروژه‌های ارزهای دیجیتال شروع به کاوش در فرصت‌های فراهم شده توسط هوش مصنوعی کردند.

  • ارزهای رمزنگاری شده هوش مصنوعی دارایی های دیجیتالی (آلت کوین) هستند که به نوعی با هوش مصنوعی و حوزه های مرتبط با علوم کامپیوتر مرتبط هستند.
  • ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی می‌توانند برای جمع‌ آوری سرمایه در پروژه‌ های تحقیق و توسعه مرتبط با هوش مصنوعی استفاده شوند یا به‌ عنوان توکن‌ های کاربردی در سیستم‌ هایی که از هوش مصنوعی و ML استفاده می‌کنند، به کار روند.
  • با این حال، اکثر ارزهای هوش مصنوعی فقط از موضوع برای تبلیغ تهاجمی استفاده می کنند.
  • به دنبال افزایش علاقه به چت ربات ChatGPT بر اساس مجموعه داده های GPT-3، بسیاری از ارزهای هوش مصنوعی در سه ماهه اول سال 2023 بین 100 تا 1000 درصد افزایش یافتند.
  • علاوه بر معامله توکن‌ های هوش مصنوعی، علاقه‌ مندان به ارزهای دیجیتال می‌توانند از پلتفرم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی برای یادگیری برنامه‌ نویسی، نوشتن قرار دادهای هوشمند و dApps و ارتقای درک خود از بخش بلاک چین استفاده کنند.

با افزایش محبوبیت فناوری هوش مصنوعی در زمینه های مختلف اقتصاد، تلاش برای کشف بهترین ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی یک انتخاب هوشمندانه است.

♦️کسب درآمد از هوش مصنوعی | با هر تخصص و در هر حوزه ای پول دربیاورید!♦️

انواع ارز دیجیتال هوش مصنوعی

ارز هوش مصنوعی یک ارز دیجیتال است که به نوعی با هوش مصنوعی، یادگیری ماشین و داده های زیادی مرتبط است. از زمان آغاز سرخوشی AI کریپتو در نوامبر 2022، سه گروه از توکن های AI پدید آمده اند:

  • توکن های کاربردی یا حاکمیتی پروژه هایی که از هوش مصنوعی برای اهداف تجاری خود استفاده می کنند (مانند NMR و SURE).
  • توکن های رمزنگاری به عنوان ابزار جمع آوری کمک های مالی برای پروژه های مبتنی بر هوش مصنوعی (VXV)
  • توکن هایی که فقط از روایت هوش مصنوعی به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی خود استفاده می کنند بدون اینکه آن را در فناوری خود ادغام کنند.

🔺دسته سوم، بزرگترین، سوداگرانه ترین و بی ثبات ترین گروه دارایی های ارز دیجیتال مرتبط با هوش مصنوعی است.

🛑ترید با هوش مصنوعی | ترید اتوماتیک با هوش مصنوعی در فارکس چه مزیت هایی دارد؟🛑

جدول مقایسه بهترین ارزهای AI

در جدول زیر پروژه های ارز دیجیتال حوزه هوش مصنوعی را معرفی کرده ایم و به اختصار توضیح داده ایم که هر کدام بر چه فعالیتی متمرکز هستند تا یک دیدگاه کلی نسبت به آنها داشته باشید. پس از آن در بخش بعدی میتوانید بهترین ها را مشاهده کنید.

نام پروژهنماد پروژهحوزه فعالیت
ChainlinkLINKشبکه اوراکل غیر متمرکز
Internet Computer ICPمحاسبات ابری غیر متمرکز
Filecoin FILشبکه ذخیره سازی غیر متمرکز
Render TokenRNDRشبکه رندرینگ GPU توزیع شده
The GraphGRTایندکس سرچ داده برای شبکه‌ها
Injective ProtocolINJپروتکل لایه 2 دیفای
BittensorTAOشبکه عصبی غیر متمرکز
Theta NetworkTHETAشبکه استریم ویدئو غیر متمرکز
Fetch.aiFETتوسعه اقتصاد دیجیتال غیرمتمرکز
SingularityNETAGIXسرویس های هوش مصنوعی غیر متمرکز
Akash NetworkAKTمحاسبات ابری غیر متمرکز
AIOZ NetworkAIOZتوزیع محتوا غیر متمرکز
Oasis NetworkROSEپلتفرم های بلاکچین مبتنی بر حریم خصوصی
GolemGLMقدرت محاسبات غیر متمرکز
PAAL AIPAALبات های چت مبتنی بر هوش مصنوعی
Ocean ProtocolOCEANبازار داده
0x0.aiOXOامنیت دیفای
iExec RLC RLCمحاسبات ابری غیر متمرکز
NumeraireNMRصندوق تامین داده
ChainGPTCGPTآموزش و مدل سازی هوش مصنوعی
CortexCTXCیادگیری ماشین مبتنی بر بلاکچین

بهترین ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی برای سرمایه گذاری سود آور

در این بخش بهترین و آینده ترین ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی را معرفی میکنیم. این ارزها با توجه به کاربردهایی که دارند و با در نظر گرفتن این نکته که پیشرفت هوش مصنوعی در دنیا، به خصوص در بخش اقتصاد، قطعی است میتوانند فرصت سودهای قابل توجه را در میان مدت و بلند مدت برای شما فراهم کنند.

  • RNDR
  • FET
  • AGIX
  • AKT
  • OCEAN
  • SURE
  • TRAC
  • IQ
  • NMR
  • RLC

در ادامه توضیحات مختصری درباره زیرساخت و برنامه های توسعه هر کدام ارائه کرده ایم که خواندن آنها خالی از لطف نیست.

رندر

ارز رندر (RNDR)

شبکه رندر (RNDR) که در سال 2017 توسط Jules Urbach راه اندازی شد، پلتفرم پیشگام برای رندرینگ غیرمتمرکز مبتنی بر GPU است. این اجازه میدهد تا از منابع محاسباتی GPU های توزیع شده جغرافیایی برای ارائه تصاویر سه بعدی استفاده کنید. این پلتفرم خود را به عنوان یک بازار دوطرفه معرفی می کند که برای هماهنگی منابع کارآمد عرضه و تقاضای GPU طراحی شده است.

از آنجایی که ایجاد تصویر مبتنی بر هوش مصنوعی یکی از محبوب‌ ترین و اصلی‌ ترین بخش های فعلی هوش مصنوعی است، شبکه رندر (RNDR) شانس بی‌ نظیری برای افزایش تعداد کاربران و مشارکت‌ کنندگان خود دارد.

fet

ارز فچ ای آی (FET)

ارز دیجیتال Fetch.ai بستری برای ادغام خدمات مبتنی بر هوش مصنوعی در فرآیندهای تجاری است. این پروتکل به گونه‌ ای طراحی شده است که به کارآفرینان اجازه می‌دهد تا سیستم‌های فعلی خود را بدون تغییر تنظیمات API «آماده هوش مصنوعی» تغییر دهند.

ارز فچ ای آی شامل اکوسیستمی از “عوامل هوش مصنوعی” است، یعنی ماژول‌های مجزا که برای رسیدگی به چالش‌های مختلف تجاری – از رزرو سفر گرفته تا مدیریت خودروهای الکتریکی و پارکینگ – به روشی low-code طراحی شده‌اند. این پلتفرم توسط بنیاد Fetch.ai، یک موسسه غیرانتفاعی مستقر در هلند پشتیبانی می شود.

کمتر کسی است که نام این ارز را در سال 2024 نشنیده باشد چون بازار شاهد پامپ قیمت حیرت انگیز آن بود!

agix

ارز سینگولاریتی نت (AGIX)

سینگولاریتی نت (AGIX) که توسط دکتر بن گورتزل راه اندازی شد، به عنوان یکی از ارزهای دیجیتال کهنه کار هوش مصنوعی شناخته شده است. این با اکوسیستم کاردانو (ADA)، دومین بلاک چین بزرگ اثبات سهام (PoS) مرتبط است.

مجموعه پیشرفت‌های SingularityNET شامل محصولات مختلفی در حوزه هوش مصنوعی، از جمله AI-Domain Specific Language یا همان DSL و بازاری برای ابزارهای AI/ML است. توکن AGIX آن را می‌توان در زنجیره اتریوم (ETH) و کاردانو (ADA) استیک یا معامله کرد.

AKT

ارز اکاش نتورک (AKT)

پروتکل غیرمتمرکز Akash Network خود را به عنوان یک ابر غیر متمرکز منبع باز معرفی کرد که به کاربران امکان می دهد منابع محاسباتی را به صورت ایمن و کارآمد خریداری و بفروشند. از نظر فنی، ارز AKT یک بلاک چین L1 است که بر روی Cosmos SDK ساخته شده است و با پروتکل IBC سازگار است.

این پلتفرم همچنین یک سرویس لیزینگ IP “غیرقابل توقف” را ارائه می دهد تا امکان میزبانی سرویس های مختلف را فراهم کند. این سیستم بر روی Kubernetes، سیستم ارکستراسیون کانتینر پیشرو در صنعت، اجرا می‌شود تا مهندسان Web2 بتوانند از ابزارهای آشنا استفاده کنند.

🔰چگونه با ربات چت جی پی تی (ChatGPT) ترید کنیم؟ آموزش ساخت ربات ترید با هوش مصنوعی🔰

OCEAN

ارز اوشن (OCEAN)

پروتکل اوشن (OCEAN) که در سنگاپور راه اندازی شده است، یکی از قدیمی‌ ترین پروتکل‌های هوش مصنوعی داده در کریپتو است که در سال 2020، آدرس قرارداد هوشمند آن تغییر کرده است. 

پروتکل اوشن (OCEAN) در مفاهیم Data Tokens، Data NFTs و Compute-to-Data فناوری پیشگام بود. هدف این شرکت معرفی فناوری های غیرمتمرکز به بخش های داده برای مشاغل است. توکن OCEAN همچنین می تواند توسط شرکت کنندگان در فعالیت های پروتکل به اشتراک گذاشته شود.

SURE

ارز شور (SURE)

پروتکل InSure DeFi یک توکن ارز دیجیتال است که برای موارد استفاده پیچیده در بخش DeFi استفاده می شود. با SURE، کاربران می‌توانند با قرار دادن توکن‌ها و خرید بسته‌های “coverage”، از نمونه کارها خود در برابر کلاهبرداری و راگ پول محافظت کنند.

برخلاف Nexus Mutual و دیگر پروتکل‌های دیفای، اکوسیستم ارز SURE به شیوه‌ای غیرقابل اعتماد همتا به همتا کار می‌کند. SURE را می توان از طریق وب سایت رسمی پروژه با حداکثر 24٪ APY از طریق فرآیند استیکینگ قفل کرد. در سال 2024، تیم آن یک DAO متمرکز بر VC را برای دارندگان توکن خود راه اندازی خواهد کرد.

TRAC

ارز اوریجین تریل (TRAC)

اوریجین تریل (TRAC) یک پروژه نسل جدید است که به بررسی اصالت کالا می پردازد. این ابزار از نمودار دانش غیرمتمرکز استفاده می کند و مرکز DKG را در بالای شبکه پولکادات (DOT) تقویت می کند.

با دارایی‌های دانش آماده هوش مصنوعی TRAC، مشتریان در سراسر جهان می‌توانند به راحتی بررسی کنند که آیا لباس‌ها، کفش‌ها و غیره اصلی یا تقلبی می‌خرند. تمرکز این استارتاپ بر بازارهای صادراتی ایالات متحده است.

IQ

ارز آی کیو (IQ)

ارز آی کیو (IQ) که قبلا به عنوان Everipedia شناخته می شد، در حال ساخت بزرگترین دانشنامه غیرمتمرکز بر روی وب 3 و ارزهای دیجیتال است. اخیراً یک نسخه بتای عمومی از IQGPT، یک ربات اختصاصی مبتنی بر هوش مصنوعی در دانش کریپتو و Web3 راه اندازی کرده است. همچنین، در سه ماهه اول سال 2023، IQ.wiki مدل GPT-3 OpenAI را برای خلاصه کردن مقالات ویکی‌پدیا یکپارچه کرد.

IQ ابزار کاربردی و دارایی حاکمیتی پلتفرم است. با استفاده از این توکن، کاربران می‌توانند از طریق فهرست‌های انتظار دسترسی محدود، زودتر به نسخه‌های جدید ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی محصول دسترسی داشته باشند.

💎سوالات جالب از chat gpt برای تجربه بهترین مکالمه با ربات هوش مصنوعی💎

NMR

ارز نومرایر (NMR)

ارز Numeraire یک پروژه منبع باز است که هدف آن ساخت پیش‌ بینی قیمت سهام با استفاده از قدرت هوش مصنوعی و ML است. کاربران می توانند پیش بینی قیمت را برای کنترل سرمایه صندوق تامینی Numerai ارسال کنند. ماهرترین و موفق ترین معامله گران در توکن های NMR متناسب با سهم خود پاداش دریافت می کنند.

دانشمندان پیشرو داده آن موفق به ایجاد استراتژی هایی با 500٪ در APY شدند. این پلتفرم توسط تیم رده بالای VC Union Square Ventures، یکی از بنیانگذاران Renaissance و یکی از بنیانگذاران کوین بیس پشتیبانی می شود.

RLC

ارز آر ال سی (RLC)

IExec خود را به عنوان یک بازار Web3 یک مرحله ای برای منابع محاسباتی تبلیغ می کند. این به ویژه بر بازاریابی Web3 متمرکز است و سطح بالایی از حریم خصوصی را برای همه مشتریان حفظ می کند. این پلتفرم زیرساخت اوراکل و SDK خود را دارد.

RLC تنها ارز دیجیتال این پلتفرم است که برای تراکنش های درون برنامه ای استفاده می شود.

جمع بندی 

رمز ارزهای هوش مصنوعی را باید به عنوان طیف وسیعی از توکن ها نام برد که به نحوی با روایت های هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی مرتبط هستند. چنین توکن‌هایی می‌توانند در مفاهیم واقعی فناوری هوش مصنوعی استفاده شوند، می‌توانند به عنوان ابزار جمع‌ آوری سرمایه عمل کنند یا فقط از هوش مصنوعی به عنوان بخشی از روایت‌های بازاریابی استفاده کنند.
ترند شدن ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی با آغاز به کار چت ربات OpenAI ChatGPT و تولید کننده تصویر DALL·E 3 آغاز شد. با این حال، برخی از آنها از زمان رالی ارزهای دیجیتال در سال 2017 وجود داشته اند.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

5 2 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
علی
علی
1 روز قبل

بهترین ارز دیجیتال هوش مصنوعی همون FET من که تو هر اصلاحی میخرم و هولد میکنم