تحلیل تکنیکال 10 ارز دیجیتال برتر با عملکرد چشمگیر در رالی صعودی بازار (18 فروردین 1403)

تحلیل تکنیکال 10 ارز دیجیتال برتر با عملکرد چشمگیر در رالی صعودی بازار (18 فروردین 1403)

بیت کوین همچنان در یک نبرد سخت بین خرس ها و گاو ها نزدیک به مرز 69000 دلار نوسان دارد که ممکن است چند روز دیگر در این محدوده باقی بماند. 
بیت کوین شاهد نبرد سختی بین گاوها و خرس ها در نزدیکی مقاومت 69000 دلار است. معامله گر و تحلیلگر Daan Crypto Trades در یک پست X گفت که بیت کوین حدود چهار هفته است که در چرخه صعودی 2021 معامله شده. از لحاظ تاریخی، بیت کوین برای حدود 4 تا 8 هفته نزدیک به اوج چرخه قبل از اینکه قیمت دوباره حرکت کند، تثبیت می شود.
اگرچه عمل حرکت بدون روند معامله گران را ناامید می کند، اما اصلاح قیمت جزیی نشانه مثبتی است. Checkmate، تحلیل گر اصلی داده های درون زنجیره ای در Glassnode، در یک پست X گفت که در طول چرخه قبلی بازار صعودی بین سال های 2019 و پایان سال 2021، بیت کوین شاهد دو اصلاح بیش از 50 درصدی بود. با این حال، کاهش قیمت ها در مرحله فعلی صعودی خفیف‌ تر بوده و آخرین کاهش 20 درصدی در سپتامبر سال گذشته بوده است.
علاقه خرید گسترده در صندوق های نقدی معامله شده در بورس بیت کوین ممکن است روند نزولی را در چرخه فعلی محدود کرده باشد. یکی دیگر از دلایل اصلاح قیمت می تواند این باشد که انتظار می رود بیت کوین بتواند بازار صعودی خود را بعد از زمان هاوینگ بیت کوین 2024 گسترش دهد.

⁉️حرکت بعدی بیت کوین، صعودی است یا نزولی؟ اکنون رالی نزولی قیمت ارزهای دیجیتال منتخب به پایان رسیده و وقت صعود است؟ بیایید نمودار 10 ارز دیجیتال برتر را تجزیه و تحلیل کنیم تا متوجه شویم.

خرید و فروش بیت کوین پی 98

بیت کوین (BTC)

بیت کوین یک الگوی مثلث متقارن را تشکیل داده است که نشان دهنده تعادل بین خریداران و فروشندگان است. به طور کلی، مثلث متقارن به عنوان یک الگوی ادامه عمل می کند، اما گاهی اوقات، ممکن است برخلاف همیشه رفتار کند.

چارت روزانه بیت کوین

میانگین متحرک نمایی 20 روزه (67750 دلار) و RSI نزدیک به نقطه میانی، مزیت واضحی به گاوها و خرس ها نمی دهد. اگر قیمت کاهش یابد و به زیر مثلث برسد، شروع یک اصلاح شدیدتر را نشان می دهد. جفت BTC/USDT ممکن است تا 60000 دلار و در نهایت به سطح 61.8% فیبوناچی اصلاحی 54298 دلار کاهش یابد.

برعکس، اگر قیمت بالا برود و مثلث شکسته شود، نشان می‌ دهد که گاوها با خرید بیت کوین در بهترین قیمت عرضه را جذب کرده‌ اند. این احتمال از سرگیری روند صعودی را افزایش می دهد. سپس این جفت ممکن است به 73777 دلار و متعاقباً به 80000 دلار افزایش یابد.

خرید و فروش اتریوم در پی98

اتریوم (ETH)

اتریوم در سه روز گذشته زیر SMA 50 روزه (3434 دلار) معامله شده است که نشان دهنده عدم وجود تقاضای تهاجمی در این سطوح است.

چارت روزانه اتریوم

میانگین های متحرک در حال تکمیل یک متقاطع نزولی هستند و RSI در منطقه منفی قرار دارد که نشان می دهد فروشندگان مزیت دارند. حمایت قوی در 3056 دلار وجود دارد، اما اگر این سطح حذف نشود، جفت ETH/USDT ممکن است به 2700 دلار کاهش یابد.

در عوض، اگر قیمت با قدرت از سطح 3056 دلار بازگردد، نشانه خرید سریع اتریوم در کاهش قیمت خواهد بود. این جفت ممکن است برای چند روز بین 3056 تا 3678 دلار تثبیت شود. افزایش بیش از 3678 دلار نشان دهنده بازگشت گاوها به بازی است.

خرید و فروش بایننس کوین در پی98

بایننس کوین (BNB)

نوسانات قیمت بایننس کوین در چند روز گذشته یک الگوی مثلث متقارن را تشکیل داده است که نشان دهنده عدم تصمیم گیری بین گاوها و خرس ها است.

چارت روزانه بایننس کوین

پیش بینی جهت شکست یک مثلث دشوار است. از این رو، بهتر است قبل از ایجاد موقعیت های بزرگ منتظر بمانید تا شکست رخ دهد. اگر قیمت بایننس کوین از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (565 دلار) جهش کند و از مثلث خارج شود، نشانه از سرگیری روند صعودی خواهد بود. جفت BNB/USDT می تواند تا 692 دلار و سپس به هدف الگوی 795 دلار صعود کند.

برعکس، اگر قیمت به زیر مثلث برود، مزیت به نفع خرس‌ها تغییر می‌ کند و این جفت می‌تواند تا 460 دلار سقوط کند. اگر این سطح از بین برود، هدف بعدی می تواند هدف الگوی 395 دلار باشد.

خرید و فروش سولانا پی98

سولانا (SOL)

سولانا در 5 آوریل به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (181 دلار) رسید که نشان دهنده ذخیره سود توسط معامله گران کوتاه مدت است.

چارت روزانه سولانا

جفت SOL/USDT می تواند به حمایت قوی در 162 دلار سقوط کند. اگر قیمت با افزایش میزان سرمایه گذاری در سولانا از این سطح بازگردد و از میانگین متحرک نمایی 20 روزه بالاتر رود، نشان می دهد که این جفت ممکن است برای مدتی در محدوده 162 تا 205 دلار نوسان داشته باشد.

در مقابل، اگر قیمت پایین تر از 162 دلار سقوط کند، این جفت یک الگوی نزولی را تکمیل می کند. سطح حمایت جزئی در SMA 50 روزه (152 دلار) وجود دارد، اما احتمال شکسته شدن آن وجود دارد. این جفت پس از آن می تواند به 126 دلار سقوط کند.

خرید و فروش ریپل پی98

ریپل (XRP)

ریپل در 3 آوریل به زیر خط روند صعودی سقوط کرد و خرس ها با موفقیت از این سطح در 4 آوریل دفاع کردند که نشان دهنده فروش در هر رالی صعودی است.

چارت روزانه ریپل

شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه (0.61 دلار) و RSI در قلمرو منفی نشان دهنده مزیت برای فروشندگان است. اگر قیمت به زیر 0.56 دلار سقوط کند، جفت XRP/USDT می تواند به 0.52 دلار و سپس به 0.48 دلار سقوط کند.

اگر گاوها با افزایش فشار خرید ریپل بخواهند قدرت را در دست بگیرند، باید به سرعت قیمت را به بالای میانگین متحرک نمایی 20 روزه برگردانند. این می تواند مسیر رالی احتمالی تا 0.69 دلار را فراهم کند. این سطح ممکن است دوباره به عنوان یک مانع قوی عمل کند، اما اگر گاوها بر آن غلبه کنند، جفت ممکن است به 0.74 دلار برسد.

خرید و فروش دوج کوین پی98

دوج کوین (DOGE)

دوج کوین در 3 آوریل به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (0.18 دلار) رسید و خرس‌ها تلاش گاوها برای بالا بردن قیمت را به بالاتر از سطح در 4 آوریل خنثی کردند.

چارت روزانه دوج کوین

فروشندگان سعی خواهند کرد از این فرصت استفاده کنند و قیمت را به SMA 50 روزه (0.15 دلار) برسانند. این سطح مهمی است که باید مراقب آن باشید زیرا شکستن زیر آن می‌تواند شرایط را برای کاهش بیشتر به 0.12 دلار فراهم کند.

اگر گاو ها قصد دارند دوباره قدرت خود را به دست آورند، باید با خرید سریع دوج کوین به سرعت قیمت را به بالای 0.19 دلار برسانند. اگر این کار را انجام دهند، جفت DOGE/USDT می تواند به مقاومت 0.23 دلار صعود کند.

خرید و فروش کاردانو پی98

کاردانو (ADA)

گاوها در تلاش برای دفاع از سطح 0.57 دلار در کاردانو هستند که نشان دهنده کمبود تقاضا در سطوح فعلی است.

چارت روزانه کاردانو

اگر قیمت به زیر 0.57 دلار سقوط کند، الگوی سر و شانه معکوس را تکمیل می کند. هدف این الگو 0.33 دلار است، اما گاوها سعی خواهند کرد با حمایت قوی 0.46 دلار از سقوط جلوگیری کنند.

از طرف دیگر، اگر قیمت از 0.57 دلار افزایش یابد، نشان دهنده خرید کاردانو با نرخ مناسب در سطوح پایین تر خواهد بود. جفت ADA/USDT سپس به 0.68 دلار صعود می کند، جایی که انتظار می رود خرس ها دفاعی قوی داشته باشند.

آوالانچ (AVAX)

آوالانچ در 3 آوریل به زیر SMA 50 روزه (47 دلار) سقوط کرد که نشان می دهد خرس ها قدرت را در دست دارند.

چارت روزانه آوالانچ

گاوها سعی کردند قیمت را به بالای SMA 50 روزه در 4 آوریل برگردانند اما شکست خوردند. این احتمال کاهش را به 42 دلار افزایش می دهد. این یک سطح حمایت مهم است و گاو ها احتمالاً با قدرت از آن دفاع می کند. هر بهبودی ممکن است دوباره با فروش در میانگین متحرک مواجه شود.

خریداران باید قیمت را بالاتر از خط روند نزولی نگه دارند تا نشان دهند که اصلاح ممکن است به پایان رسیده باشد. سپس جفت AVAX/USDT می تواند تا 60 دلار و متعاقباً به 65 دلار صعود کند.

تون کوین (TON)

افزایش قیمت تون کوین (TON) از متحرک نمایی 20 روزه (4.73 دلار) در 3 آوریل به خط روند نزولی رسیده است و سطح بسیار مهمی که باید مراقب آن بود.

چارت روزانه تون کوین

اگر گاوها قیمت را به بالاتر از خط روند نزولی برسانند، نشان می دهد که اصلاح ممکن است به پایان رسیده باشد. در این صورت جفت TON/USDT می تواند مقاومت 5.69 دلاری را مجددا آزمایش کند. انتظار می‌رود که خرس‌ها به شدت از این سطح دفاع کنند، زیرا اگر در تلاش خود شکست بخورند، جفت می‌تواند به سمت 7.09 دلار افزایش یابد.

برخلاف این فرض، اگر قیمت از 5.69 دلار به شدت کاهش یابد، نشان می دهد که خرس ها در سطوح بالاتر فعال هستند. این می تواند محدوده جفت را برای مدتی بین 5.69 تا 4.72 دلار حفظ کند.

خرید و فروش شیبا پی98

شیبا اینو (SHIB)

گاوها با سرمایه گذاری در شیبا اینو تلاش می کنند تا قیمت را به بالای میانگین متحرک نمایی 20 روزه (0.000028 دلار) برگردانند، اما خرس ها تسلیم نمی شوند.

چارت روزانه شیبا اینو

میانگین متحرک نمایی 20 روزه و RSI نزدیک به نقطه میانی، مزیت واضحی به گاوها و خرس ها نمی دهد. شکستن و بسته شدن به زیر SMA 50 روزه (0.000024 دلار) می تواند فروش را تسریع کند و جفت SHIB/USDT را به 0.000017 دلار کاهش دهد.

در روند صعودی، گاوها باید قیمت را بالاتر از خط روند نزولی حفظ کنند تا نشان دهند که فاز اصلاحی ممکن است به پایان رسیده باشد. این جفت می تواند تا 0.000033 دلار و بعداً به مقاومت قوی در 0.000039 دلار افزایش یابد.

منبع: کوین تلگراف

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

4.4 5 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
5 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
Zari
Zari
24 روز قبل

این مدت تون کوین دو برابر شد و هرکسی که ماه پیش خریده بود واقعا سود زیادی کرد البته هنوز هم افزایش پیدا میکنه با توجه به اینکه هر روز تلگرام طرفدار بیشتری پیدا میکنه.

سارا
سارا
24 روز قبل

ریپل که قصد حرکت نداره منتظرم بیت کوین کمی کاهش پیدا بکنه و دوباره بخرم

علیرضا حسینی
علیرضا حسینی
24 روز قبل

تحلیل بسیار خوب درست و منطقی ای بود ممنون از شما

نیما
نیما
24 روز قبل

طلا رو یادتون باشه دوباره سقف زده

مهدیار
مهدیار
پاسخ به  نیما
24 روز قبل

از کی طلا ارز دیجیتال محسوب میشه؟