ارتباط بین ارز اتنا (ENA) و بیت کوین

ارتباط بین ارز اتنا (ENA) و بیت کوین | نقش Ethena در افزایش مقیاس پذیری و نقدشوندگی بیت کوین 

آزمایشگاه Ethena قصد دارد حمایت USDe را تقویت کند و در نهایت محصول ایمن‌ تری را برای کاربرانش ارائه دهد تا از علاقه‌ در حال گسترش بیت کوین استفاده کند.
Ethena Labs، خالق استیبل کوین USDe، بیت کوین (BTC) را به عنوان پشتوانه در عرضه مصنوعی خود با دلار ترکیب کرده است.
هدف این حرکت کاهش عرضه USDe از 2 میلیارد دلار فعلی است.

نقش ارز اتنا در افزایش مقیاس پذیری و نقدشوندگی بیت کوین

نقش ارز اتنا در افزایش مقیاس پذیری و نقدشوندگی بیت کوین

این اعلامیه که از طریق یک اعلامیه در 4 آوریل در پلتفرم X منتشر شد، اهمیت استراتژیک ترکیب BTC را به عنوان یک دارایی پشتوانه برجسته کرد.

ارز دیجیتال اتنا (ENA) بر نقش بیت‌ کوین در افزایش مقیاس‌ پذیری استیبل کوین USDe تاکید کرد و به آن اشاره کرد که علاقه‌ به سرمایه گذاری در بیت کوین از میزان خروجی BTC در صرافی های بزرگ در حال گسترش است. در طول سال گذشته، علاقه سرمایه گذاران به بیت کوین از 10 میلیارد دلار به 25 میلیارد دلار افزایش یافته است و از رشد مشتقات اتریوم (ETH) پیشی گرفته است.

این تیم نقدینگی و مقیاس پذیری برتر بیت کوین را برای دلتا هجینگ (ترکیبی از دلتا و هجینگ است که برای پوشش ضررهای قرارداد های اختیار استفاده می شود.) تشخیص داد و محیط امن تری را برای کاربران USDe ارائه کرد. داده‌ های تاریخی همچنین انعطاف‌ پذیری BTC را در طول بازارهای نزولی نشان می‌ دهد که از نظر بازدهی بودجه از ETH بهتر عمل می‌ کند.

توسعه دهندگان ارز Ethena Labs همچنین اذعان کردند که بیت کوین فاقد بازده استیکینگ مشابه با استیک کردن اتریوم است. با این حال، این تیم خاطر نشان کرد که بازده استیکینگ در محدوده 3-4 درصد نسبتاً در شرایط صعودی بازار تاثیر کمتری دارد، این در حالی است که فاندینگ ریت می تواند از 30 درصد فراتر رود.

ارز ENA از رویکرد دلتا هجینگ در بازار مشتقات برای حفظ پایداری استیبل کوین USDe با دلار آمریکا استفاده می کند. این شامل نگهداری بالقوه موقعیت‌های فروش در معاملات مشتقات مرتبط با اتریوم است که در صورت کاهش ارزش دارایی، سود حاصل می‌ شود. در نتیجه، اتنا می تواند بسیاری از نوسانات نزولی در وثیقه USDe را کاهش دهد.

تاریخچه استیبل کوین اتنا (USDe)

تاریخچه استیبل کوین اتنا (USDe)

USDe در 19 فوریه بر روی بلاک چین اتریوم راه‌ اندازی شد و اتنا در ابتدا استیک کردن این استیبل کوین با سود 27.6 درصدی سالانه (APY) را ارائه کرد.

با وجود اینکه در 5 مارس APY به سود 113 درصد رسید، بازدهی از آن زمان به 7.15% کاهش یافته است. قبل از ادغام بیت کوین، USDe عمدتاً توسط تتر (USDT)، اتریوم و توکن‌های استیک شده مبتنی بر اتریوم به ترتیب در نسبت‌ های 45، 38 و 17 درصد حمایت می‌ شد.

بیشتر وثیقه آن از صرافی های برتر بایننس، بای بیت و OKX تأمین می‌شود که به ترتیب شامل 59، 15 درصد و 20 درصد است و 6 درصد باقی‌ مانده از صرافی های Deribit، Bitget و BitMEX تامین می‌ شود.

بر اساس داده‌های CoinGecko، استیبل کوین USDe پس از USDT، یو اس دی سی (USDC)، دای (DAI) و FDUSD از نظر ارزش بازار در بین ارزهای دیجیتال با پشتوانه دلار آمریکا در رتبه پنجم قرار دارد.

با ادغام بیت کوین، Ethena Labs قصد دارد تا پشتوانه USDe را تقویت کند و در نهایت محصول ایمن‌ تر و مطمئن‌ تر را برای کاربران خود فراهم کند. این حرکت همچنین با چشم‌ انداز این شرکت برای فصل دوم کمپین Sats که بر گسترش یکپارچه‌ سازی BTC متمرکز است، همسو است.

منبع: کوین گیپ

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

4.7 3 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
5 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
یاسمین
یاسمین
27 روز قبل

از کجا میشه این ارز رو خرید؟ کسی میدونه؟

پیام
پیام
پاسخ به  یاسمین
27 روز قبل

من صرافی ال بانک ۵۰۰ دلار خریدم

یاسمین
یاسمین
پاسخ به  پیام
27 روز قبل

مطمعن هستش؟

زهرا
زهرا
27 روز قبل

موقع راه اندازی سود خیلی خوبی به من داد ریسک بزرگی بود و همه مخالف بودن ولی من انجامش دادم

فرهان
فرهان
27 روز قبل

جالب بود