سقوط امروز بیت کوین

تحلیل سقوط امروز بیت کوین | افت قیمت ادامه دارد؟

در اولین روز از ماه می بازار سقوط قابل توجهی داشت. در حالی که نگرانی ها در مورد تصمیم فدرال رزرو آمریکا برای نرخ گذاری بهره افزایش یافته است همه نگرانند که بیت کوین تا کجا سقوط میکند؟ آیا ممکن است تا 45 تا 49 هزار دلار هم افت قیمت داشته باشد؟

  • قیمت بیت کوین به زیر 60 هزار دلار سقوط کرد و می تواند به زیر 50 هزار دلار کاهش یابد.
  • آلت‌کوین‌ها به‌دلیل ترس بازار از تأخیر کاهش نرخ بهره و فدرال‌رزرو به شدت افت کرده اند.
  • پیتر برانت و سایر تحلیلگران قیمت بیت کوین را نزولی پیش بینی میکنند.

در معاملات اول روز ماه مه، قیمت بیت کوین به پایین‌ترین حد خود طی دو ماه اخیر رسید. به نظر می رسد که گاو ها کنترل خود را بر بازار از دست داده اند. این اولین بار است که ارزش این دارایی دیجیتال پس از اواخر فوریه به این حد می‌رسد. با شکسته شدن حمایت ماهانه، تحلیل‌گران سطوح بعدی و انتهای احتمالی این اصلاح بازار را زیر نظر دارند. تحلیل‌گران و کارشناسان صنعت نسبت به این افت قیمت که اکنون به ۱۹.۸ درصد رسیده نگران نیستند. چهارمین اصلاح ۲۰ درصدی طی ۱۲ ماه گذشته عادی تلقی می‌شود. 

طبق چرخه‌های قبلی صعودی بازار، اصلاحات بسیار بزرگ‌تری هم وجود داشته است. پیش‌بینی می‌شود کاهش ۳۰ درصدی از بالاترین قیمت تاکنون، قیمت بیت‌ کوین را به ۵۲ هزار دلار برساند. سرمایه‌گذاران باید آمادگی پذیرش نوسانات قیمت را داشته باشند.

چرا قیمت بیت کوین و کریپتو امروز در حال کاهش است؟

قیمت بیت کوین و کریپتو سقوط کرد چون ترس از افزایش نرخ بهره در ایالات متحده پیش از تصمیم سیاست پولی فدرال رزرو در اول ماه مه افزایش یافته است. همه نگاه ها به جروم پاول است تا ببینیم نرخ بهره را ثابت نگه میدارد یا کاهش میدهد.

داده های اخیر PCE نشان می دهد که فشارهای تورمی مداوم و رشد تولید ناخالص داخلی 1.6 درصدی سه ماهه اول، رکود تورمی را نشان می دهد. بازار پیش‌بینی تنها کاهش نرخ فدرال رزرو برای امسال را تخمین می‌زند که عمدتاً باعث اصلاح بازار ارزهای دیجیتال می‌شود.

در همین حال، شاخص دلار آمریکا (DXY) به 106.45 صعود کرد و به سمت بالاترین سطح شش ماهه حرکت کرد. بازدهی خزانه داری 10 ساله ایالات متحده (US10Y) بیشتر جهش کرد و به 4.688 درصد رسید. افزایش اعداد نشان دهنده فشار تورمی است که بر قیمت بیت کوین تأثیر می گذارد. معامله گران منتظر اعلام بازپرداخت سه ماهه دوم سال 2024 خزانه داری هستند چون ممکن است باعث بهبود بیت کوین هر چند جزئی شود.

از ای تی اف های بیت کوین حمایت نشد!

ای تی اف های بیت کوین در ایالات متحده مورد حمایت قرار نگرفته اند. خروج 161 میلیون دلاری از بازار ای تی اف بیت کوین در روز سه شنبه پس از یک اصلاح بزرگ در وال استریت این موضوع را به وضوح نشان میدهد. بازار پنج روز متوالی شاهد خروج سرمایه بوده است. ای تی اف های بیت کوین و اتریوم در هنگ کنگ تنها 12 میلیون دلار حجم معاملات در روز اول ثبت کردند که 383 برابر کمتر از اولین ای تی اف بیت کوین ایالات متحده است.

به نظر می رسد سرمایه گذاران نهادی امید خود را به ETF بیت کوین از دست داده اند و احتمالاً از سرمایه گذاری در این دارایی خودداری می کنند مگر اینکه اتفاقات مثبتی رخ دهد.

پیش بینی سقوط بیشتر توسط تحلیلگران

مایکل ون دی پوپ، تحلیلگر کریپتو پیش‌بینی می‌کند که قیمت بیت‌کوین اکنون در پایان اصلاحات قرار دارد و می‌تواند به پایین‌ترین حد ۵۶ تا ۵۸ هزار دلار سقوط کند. او افزود: 

قیمت در حال حاضر 20 درصد از اوج خود کاهش یافته است و ما از اینجا به بعد، ممکن است شاهد روند نزولی بیشتری باشیم تا به کف اصلاح برسیم.

دیدگاه پیتر برند، معامله گر کهنه کار هم نسبت به قیمت بیت کوین نزولی است. او گفت که الگوی نمودار مانند یک مثلث نزولی به نظر می رسند که نشان دهنده افت قیمت ها تا شکسته شدن این الگو است. او پیش‌بینی می‌کند قبل از از سرگیری بازار صعودی تا سال ۲۰۲۵، به ۴۷ تا ۴۹ هزار دلار کاهش یابد.

منبع: کوین گیپ

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments