اعلام نتایج لاتاری 2025 | سایت اعلام نتایج لاتاری 1402

نمونه قبولی لاتاری 2025 و آموزش نحوه چک کردن سایت اعلام نتایج

میلیون‌ها شهروند خارجی در سرتاسر جهان که مشتاق مهاجرت قانونی به ایالات متحده هستند، یک بار دیگر با ثبت نام در لاتاری 2025، شانس خود را برای دریافت گرین کارت ایالات متحده امتحان کرده اند. اگر شما هم جزو کسانی هستید که برای ثبت نام لاتاری اقدام کرده اید، ممکن است از خود بپرسید که زمان اعلام نتایج لاتاری 2025 چه تاریخی است و از طریق چه سایتی می توانیم نتایج لاتاری 1402 را ببینیم؟ وقتی جواب لاتاری را میبینیم از کجا بفهمیم برنده شده ایم یا نه؟ نمونه جواب برنده شدن در لاتاری چه شکلی است و اگر قبول نشده باشیم چه پیامی به ما نشان داده می شود. در این قسمت به پاسخ این سوالات پی خواهیم برد.

زمان اعلام نتایج لاتاری 2025

نام “لاتاری 2025” به سال مالی که گرین کارت برای برندگان صادر می شود، اشاره دارد، نه سالی که قرعه کشی برگزار می شود. دولت ایالات متحده از سال های مالی برای مدیریت جنبه های مختلف بودجه و عملیات خود استفاده می کند و برنامه لاتاری نیز با این سیستم هماهنگ است.

براساس اطلاعات ثبت شده در وب سایت رسمی آنها، زمان اعلام نتایج لاتاری 2025، تاریخ 4 می 2024 ساعت 12:00 ظهر به وقت آمریکا است. یعنی کسانی که برای ثبت نام لاتاری در مهر 1402 اقدام کرده اند می توانند وضعیت و نتایج را در تاریخ 15 اردیبهشت 1403 به وقت ایران بررسی کنند. 

  • قرعه کشی لاتاری معمولاً در یک سال مانند سال 2023 برگزار می شود.
  • نتایج و برندگان لاتاری که در آن سال درخواست داده اند (در حال حاضر منظور کسانی است که در سال 2023 ثبت نام کرده اند)، در سال 2024 باشد، اعلام می شود.
  • ویزای مهاجرت واقعی (گرین کارت) در سال مالی مرتبط با برنامه صادر می شود. در این صورت، سال مالی 2025 و اعلام نتایج برندگان لاتاری به صورت رسمی در سال 2025 خواهد بود. 

بنابراین، در حالی که فرآیند درخواست و ثبت نام لاتاری در یک سال انجام می شود، صدور گرین کارت ها با سال های مالی گره خورده است. این سیستم به دولت ایالات متحده کمک می کند تا ویزا و سایر منابع را بر اساس نیازهای بودجه ای و عملیاتی خود اختصاص دهد.

بسیار خب! اکنون متوجه شدید چرا روند ثبت نام لاتاری تا دریافت گرین کارت آمریکا دو سال طول می کشد. حال اگر برای ثبت نام لاتاری 2025 آمریکا اقدام کرده اید، بزرگترین نگرانی شما باید نتیجه باشد.

آموزش چک کردن سایت اعلام نتایج لاتاری 2025

نتیجه فقط در وب سایت رسمی وزارت امور خارجه ایالات متحده در دسترس خواهد بود. این برنامه از طریق تلفن، ایمیل یا نامه به هیچ درخواست کننده ای اطلاع نمی دهد. آنها فقط ایمیل می فرستند تا به شما یادآوری کنند که اطلاعات مربوط به نتایج لاتاری 1402، قرار ملاقات های ویزا و مصاحبه ها را بررسی کنید. برای بررسی نتایج لاتاری 2024، لطفاً دستورالعمل های زیر را دنبال کنید.

1. در تاریخ و زمان اعلام نتایج لاتاری 2025 به وب سایت رسمی اعلام نتایج لاتاری آمریکا مراجعه کنید. بر روی دکمه “Check Status” کلیک کنید. وضعیت ثبت نام لاتاری 1402 در تاریخ 30 سپتامبر 2023 متوقف و بسته شده است.

بر روی دکمه "Check Status" کلیک کنید

2. روی گزینه “Continue” کلیک کنید.

روی گزینه Continue کلیک کنید.

3. اطلاعات شرکت کننده مانند کانفرمیشن نامبر لاتاری (یک کد 16 رقمی)، نام خانوادگی (نام خود را وارد نکنید!) و سال تولد خود را به میلادی وارد کنید. سپس حروف و اعداد کد امنیتی که در تصویر مشاهده می کنید دقیقا مطابق با آن در کادر مورد نظر وارد کنید و روی گزینه “Submit” کلیک کنید. 

روی گزینه "Submit" کلیک کنید. 

پس از این مرحله ممکن است با پیغام های مختلفی مواجه شوید که در ادامه بررسی خواهیم کرد:

♦️در صورتی که تمام اطلاعات خواسته شده را وارد کرده اید و با کلیک بر روی گزینه “Submit” با ارور “Session time out” مواجه شدید، لازم است تا صفحه را رفرش کنید و اطلاعات را دوباره وارد کنید. سپس برای مشاهده جواب لاتاری 2025 دوباره روی گزینه “Submit” کلیک کنید. 

♦️اگر با ارور “The information entered is not valid” مواجه شدید باید بدانید که اطلاعات خواسته شده را اشتباه وارد کرده اید. راه حل چیست؟

  • احتمالا هنگام وارد کردن حرف O و عدد 0 یا حرف I و عدد 1 و … مرتکب اشتباه تایپی شده اید.
  • ممکن است اطلاعات شخصی را به اشتباه وارد کرده اید. مثلا به جای نام خانوادگی، اسم کوچک خود را وارد کرده باشید.

پس از بررسی این موارد و اطمینان از صحیح بودن اطلاعات وارد شده دوباره برای ورود اقدام کنید. 

نمونه جواب قبولی لاتاری 2025

پس از ورود به صفحه اعلام نتایج لاتاری 2025 کسانی که برنده شده اند، صفحه ای مشابه تصویر زیر را مشاهده می کنند. اگر در اولین گام لوگو را مشاهده کردید شما از آن دسته خوش شانس هایی هستید که لاتاری برنده شده اید.

نمونه جواب قبولی لاتاری

در انتها صفحه کیس نامبر شما مشخص شده است و باید جایی آن را یادداشت کنید تا گم نشود! کیس نامبر چنین فرمتی دارد:

2023 ⬅️ سال ثبت نام لاتاری

AS ⬅️ کد قاره ای که از آن ثبت نام کرده اید

شماره 8 رقمی ⬅️ شماره پرونده فرد برنده

نمونه کیس نامبر برنده لاتاری: 2023AS00054178

با استفاده از این اطلاعات میتوانید برای دریافت ویزا آمریکا اقدام نمایید.

همچنین در صورت عدم قبولی در لاتاری صفحه زیر برای شما نمایش داده می شود. ولی توجه داشته باشید که برخی از شرکت کنندگان سالها در لاتاری شرکت میکنند تا برنده شوند. پس اگر با صفحه برنده نشدن در لاتاری رو به رو شدید امید خود را از دست ندهید.

نمونه جواب برنده نشدن در لاتاری

توجه داشته باشید که در نمونه جواب برنده نشدن در لاتاری هیچ نام و اطلاعاتی از شخص وجود ندارد و همه کسانی که در لاتاری قبول نشده باشند همین صفحه را به صورت یکسان مشاهده میکنند.

ایمیل برنده شدن در لاتاری

نکته مهمی که باید بدانید این است که شما لاتاری برنده شوید و چه برنده نشوید هیچ ایمیلی برای شما ارسال نخواهد شد. بنابرین اگر ایمیلی دریافت کردید که در آن درباره برنده شدن یا برنده نشدن به شما چیزی گفته بود و یا اطلاعاتی از شما درخواست شده بود بدانید که این ایمیل ها کلاهبرداری هستند و به آنها اعتنا نکنید. احتمالا در ایمیل برنده شدن لاتاری که برای شما ارسال میشود نام و مشخصات شما وجود ندارد و این خود مهر تاییدی بر کلاهبرداری بودن این پیام ها است. در نمونه قبولی لاتاری میتوانید مشاهده کنید که مشخصات شما درج شده است.

تنها روش اطلاع از وضعیت شرکت کنندگان لاتاری سایت رسمی آن است. نمونه جواب برنده شدن و برنده نشدن در لاتاری که در این سایت به شما نشان داده است را میتوانید در بخش های قبلی مشاهده کنید.

سوالات متداول

اگر confirmation number خود را فراموش کردم، چگونه می توانم نتایج لاتاری 2025 را بررسی کنم؟

می توانید کد کانفرمیشن لاتاری را از طریق ایمیل بازیابی کنید. کافی است به بخش CheckConfirmation بروید و اطلاعات شخصی و آدرس ایمیل خود را وارد کنید.

اگر واجد شرایط بودن من بر اساس همسرم باشد، آیا می توانم به تنهایی ویزای مهاجرت دریافت کنم؟

خیر. مرجع تنها زمانی ویزا را صادر می کند که همسر شما نیز واجد شرایط باشد. شما باید همراه با همسرتان وارد آمریکا شوید. اگر واجد شرایط بودن شما بر اساس والدینتان باشد، این نیز اعمال می شود.

آیا لیست کشورهایی که بومیان آنها واجد شرایط هستند سال ها ثابت می ماند؟

خیر. وزارت امنیت داخلی آمریکا (DHS) تعداد مهاجران در پنج سال گذشته را سالانه شمارش می کند و کشورهای دارای پذیرش بالا را بررسی می کند. بنابراین، فهرست ممکن است سالانه تغییر کند.

در صورت رد شدن، آیا می توانم سال آینده دوباره ثبت نام کنم؟

بله، در طول دوره ثبت نام فقط یک بار مجاز به ثبت درخواست هستید، اما تا برنده شدن می توانید هر سال آن را ارسال کنید.

اگر هم من و هم همسرم در لاتاری برنده شده باشیم، آیا باید فرم های جداگانه ارسال کنیم؟

بله، و اگر یکی از شما انتخاب شود، دیگری می تواند به عنوان وابسته مشتق به همراه دیگری مهاجرت کند.

چرا در صفحه لاتاری هیچ کدام از نمونه جواب ها را نمیبینم؟

اگر نتیجه ای که سایت به شما نشان میدهد نه مشابه نمونه قبولی لاتاری است و نه مشابه نمونه برنده نشدن آن، پس احتمالا اطلاعات را اشتباه وارد کرده اید.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

5 1 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
زهرا
زهرا
17 روز قبل

امیدوارم منم شنبه سایت که باز کردم نمونه جواب قبولی لاتاری رو ببینم