احتمال کاهش بیشتر قیمت اتریوم | تجزیه و تحلیل داده های درون زنجیره ای

احتمال کاهش بیشتر قیمت اتریوم | تجزیه و تحلیل داده های درون زنجیره ای

مجموعه ای از داده های درون زنجیره ای و مشتقات نشان می دهد که قیمت ETH بعید است به این زودی ها به بالای 3500 دلار برسد.

تجزیه و تحلیل نمودار فعلی قیمت اتریوم (ETH) تصویر نزولی را ترسیم می کند که تا حد زیادی با کاهش 11 درصدی در ماه گذشته توجیه می شود، اما سایر دارایی های مالی سنتی در همان دوره با اصلاحات قیمت شدیدتری مواجه شدند. به دنبال آن سهام Invesco China Technology ETF به اندازه 31 درصد و Russell 2000 به مقدار 8 درصد کاهش یافت.

در حال حاضر، معامله‌گران می‌ترسند که از دست دادن حمایت کانال نزولی در 2850 دلار می‌تواند منجر به کاهش شدید قیمت شود، اما این تا حد زیادی به نحوه موقعیت معامله‌گران مشتقات همراه با معیارهای درون زنجیره‌ ای شبکه اتریوم بستگی دارد.

طبق گفته Defi Llama، کل ارزش قفل شده (TVL) شبکه اتریوم در 30 روز گذشته به 27 میلیون اتر کاهش یافته است. TVL تعداد سکه‌های سپرده شده در قراردادهای هوشمند، از جمله امور مالی غیرمتمرکز (DeFi)، بازارهای توکن غیرقابل تعویض (NFT)، بازی‌ها و برنامه‌های کاربردی پرخطر را اندازه‌ گیری می‌کند.

میانگین کارمزد تراکنش شبکه اتریوم پس از کاهش به 11.50 دلار در 20 آوریل به 13 دلار افزایش یافت، اما باید تحلیل کرد که آیا این نشان دهنده کاهش استفاده از برنامه های غیرمتمرکز (DApps) است یا صرفاً کاربرانی هستند که از راه حل های مقیاس پذیری لایه 2 سود می برند.

پریمیوم معاملات فیوچرز اتریوم به سمت خرس ها متمایل می شود

معامله‌گران از داده‌های قراردادهای آتی اتریوم برای درک نحوه موقعیت معامله‌گران حرفه‌ای استفاده می‌کنند، اما برخلاف قراردادهای آتی دائمی استاندارد، قراردادهای سه ماهه نهنگ‌ها و ابزارهای ترجیحی بازارسازان هستند زیرا می‌توانند از نوسان نرخ سرمایه جلوگیری کنند.

شاخص پایه تفاوت بین قراردادهای آتی بلند مدت و سطوح فعلی بازار نقدی را اندازه گیری می کند. در بازارهای خنثی، پریمیوم قراردادهای آتی اتر باید بین 5 تا 12 درصد باشد تا معامله‌گران را برای «قفل کردن» پول تا زمان انقضای قرارداد جبران کند.

پریمیوم قراردادهای آتی 3 ماه اتریوم

مبنای فعلی فیوچرز اتریوم 2% به وضوح کمبود تقاضا برای خریداران اهرمی را نشان می دهد. اگرچه دقیقاً یک عقب ماندگی (پریمیوم منفی) نیست، چرا که پریمیوم سالانه قراردادهای آتی زیر 5٪، معمولاً نزولی تلقی می شود.

این داده ها به ما می گوید که معامله گران حرفه ای در چند ماه گذشته خنثی به نزولی بوده اند، اما برای حذف عوامل خارجی که ممکن است بر داده های مشتقات تأثیر بگذارد، باید داده های درون زنجیره ای شبکه اتریوم را تجزیه و تحلیل کرد. به عنوان مثال، نظارت بر استفاده از شبکه به ما می گوید که آیا موارد استفاده واقعی از تقاضا برای ETH پشتیبانی می کند یا خیر.

داده های درون زنجیره ای کند هستند

اندازه گیری تعداد آدرس های فعال در شبکه یک شاخص سریع و قابل اعتماد از استفاده موثر را ارائه می دهد. البته، این معیار ممکن است با پذیرش فزاینده راه‌حل‌های لایه 2 گمراه شود، اما به عنوان یک نقطه شروع عمل می‌کند.

میانگین ۷ روزه آدرس‌های فعال در اتریوم
میانگین ۷ روزه آدرس‌های فعال در اتریوم

میانگین 584477 آدرس فعال روزانه فعلی نسبت به 30 روز قبل 4 درصد کاهش داشته و تقریباً به 675117 آدرس در نوامبر 2021 نزدیک نشده است. بنابراین، داده ها نشان می دهد که تراکنش های توکن اتر، حداقل در لایه اولیه، نشانه های رشدی را نشان نمی دهند.

معامله گران باید به شاخص های استفاده از DApp تکیه کنند، اما از تمرکز انحصاری بر TVL اجتناب کنند زیرا این معیار به شدت بر روی برنامه های DeFi متمرکز است. اندازه گیری تعداد آدرس های فعال نمای وسیع تری ارائه می دهد.

فعالیت 30 روزه DApps شبکه اتریوم
فعالیت 30 روزه DApps شبکه اتریوم

آدرس‌های فعال برنامه های غیر متمرکز اتریوم در 30 روز گذشته کاهش یافته است. به طور کلی، با توجه به اینکه زنجیره های رقیب مانند سولانا (SOL) شاهد افزایش 34 درصدی آدرس های فعال بودند، داده ها کمی ناامید کننده است.

تا زمانی که رشد مناسبی در تراکنش‌های اتر و استفاده از DApp وجود نداشته باشد، مقاومت کانال پشتیبانی نزولی 2850 دلاری ممکن است حفظ نشود و باعث اصلاح قیمت عمیق‌تر در کوتاه مدت شود.

منبع: کوین تلگراف

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments