پیشنهاد ممنوعیت ماینرهای BTC مبتنی بر کربن توسط مجلس ایالت نیویورک

پیشنهاد ممنوعیت ماینرهای BTC مبتنی بر کربن توسط مجلس ایالت نیویورک

این لایحه اکنون با حمایت از سنا برای تصویب پیش از امضای نهایی توسط فرماندار Hochul به قانون منتقل می شود.

مجلس ایالت نیویورک اواخر روز سه‌ شنبه 26 آوریل لایحه‌ ای را تصویب کرد که بر اساس آن کلیه تأسیسات جدید استخراج ارز دیجیتال اثبات کار (PoW) در این ایالت که از سوخت مبتنی بر کربن برای تأمین انرژی خود استفاده می‌کنند، به مدت دو سال ممنوع می‌کند.

لایحه ای که توسط Anna Kelles حمایت می شود نه تنها برای تصویب ماینرهای بیت کوین جدید به مدت دو سال به حالت تعلیق در می آید، بلکه توقف پیشنهادی از تمدید مجوزهای صادر شده برای استخراج کنندگان ارز دیجیتال PoW موجود با استفاده از انرژی منبع کربن در صورتی که به دنبال افزایش مقدار برق مصرفی باشند، جلوگیری می کند.

این لایحه با 95 رای موافق، 52 مخالف، حمایت لازم را برای تصویب جمع آوری کرد و اکنون توسط سناتور کوین پارکر برای رای گیری در سنا تصویب خواهد شد. در صورت موفقیت آمیز بودن، به فرماندار Kathy Hochul تحویل داده می شود که می تواند لایحه را وتو کند یا آن را امضا کند تا به قانون تبدیل شود.

وزارت حفاظت از محیط زیست (DEC) با این لایحه موظف است یک “بیانیه کلی اثرات زیست محیطی” را برای شماره گذاری، مکان یابی و ارزیابی مصرف انرژی و انتشار گازهای گلخانه ای ماینرهای PoW و تأثیر آنها بر سلامت عمومی تهیه کند.

گروه حامی صنعت ارزهای دیجیتال، انجمن بلاک چین، قبلاً از ساکنان «طرفدار فناوری، طرفدار نوآوری، طرفدار رمز ارز» در نیویورک خواسته بود تا با این لایحه مخالفت کنند، که به ادعای آنها منجر به هزاران پیام به قانونگذاران شد.

این انجمن گفت که حدود سه ساعت بحث بر سر این لایحه صورت گرفت، که نشان می‌دهد آنچه به عقیده آنها «مخالفت بزرگ‌ تری با ممنوعیت استخراج معادن نسبت به آنچه موافقان معتقد بودند» است. این تیم امروز در توییتی اعلام کرد که انرژی خود را برای شکست دادن آنچه “لایحه ضد فناوری” می نامد، به سنای نیویورک اختصاص خواهد داد.

ممنوعیت های پیشنهادی در مورد ارزهای دیجیتال اثبات کار به دلایل زیست محیطی رایج تر می شود. پیشنهاد مشابهی به نام لایحه بازارهای دارایی های رمزنگاری شده (MiCA) در اواخر ماه مارس در پارلمان اروپا با اندکی شکست مواجه شد و قانونگذاران آنجا حتی ممنوعیت تجارت بیت کوین را برای اجرای ممنوعیت پیشنهادی ماینینگ در نظر گرفتند.

منبع: کوین تلگراف

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments