ادغام اتریوم می تواند مشمول مالیات شود! | هشدار کارشناسان

ادغام اتریوم می تواند مشمول مالیات شود! | هشدار کارشناسان

کارشناسان مالیات هشدار می‌دهند که اگر ادغام اتریوم منجر به یک هاردفورک شود ممکن است یک رویداد مشمول مالیات باشد.

در حوالی 15 سپتامبر، بلاک چین اتریوم قرار است از مکانیسم اجماع اثبات کار (PoW) فعلی خود به اثبات سهام (PoS) با هدف بهبود تاثیر شبکه بر محیط زیست، تغییر کند.

این احتمال وجود دارد که The Merge منجر به یک هارد فورک مشاجره‌آمیز شود و دارندگان ETH واحدهای تکراری از توکن‌های هارد فورک شده اتریوم را دریافت کنند، مشابه آنچه که در زمان وقوع هارد فورک اتریوم و اتریوم کلاسیک در سال 2016 اتفاق افتاد.

مایلز فولر، رئیس شرکت تطبیق مالیاتی Tax Bit، به کوین تلگراف گفت که ادغام اتریوم، پیامدهای مالیاتی جالبی را در صورت بروز هارد فورک به همراه دارد و بیان می‌کند:

بزرگترین سوال برای اهداف مالیاتی این است که آیا ادغام منجر به یک هارد فورک شکاف زنجیره ای می شود یا خیر.

فولر توضیح داد: «اگر اینطور نباشد، واقعاً هیچ پیامد مالیاتی وجود ندارد» و خاطرنشان کرد که اتریوم با الگوریتم اثبات کار فعلی به تازگی به اتریوم با الگوریتم اثبات سهام جدید تبدیل خواهد شد و همه سرمایه گذاران را به خود جذب می کند.

با این حال، اگر هارد فورک اتفاق بیفتد، به این معنی که به دارندگان ETH توکن‌های تکراری PoW ارسال می‌شود، «بسته به اینکه زنجیره PoW ETH تا چه حد پشتیبانی می‌شود» و واکنش پلتفرم اتریوم در زمان وقوع فورک، ممکن است تأثیرات مالیاتی مختلفی را داشته باشد. 

برای ETH که در کیف پول‌های زنجیره‌ای متعلق به کاربر نگهداری می‌شود، فولر به راهنمایی IRS اشاره می‌کند که بیان می‌کند هر توکن اتریوم جدید به عنوان درآمد در نظر گرفته می‌شود و در زمانی ارزش‌گذاری می‌شود که کاربر توکن‌ها را در اختیار داشته باشد.

فولر توضیح داد که بسته به اینکه آیا پلتفرم تصمیم به پشتیبانی از زنجیره PoW ETH فورک شده داشته باشد، وضعیت ممکن است برای ETH که در کیف پول‌های نگهدارنده مانند صرافی‌ها نگهداری می‌شود متفاوت باشد.

نحوه رسیدگی به فورک ها توسط پلتفرم و صرافی‌ها به طور کلی در حساب شما پوشش داده شده است، بنابراین اگر مطمئن نیستید، باید در مورد سرمایه گذاری دقت کنید.

“اگر متولی یا صرافی از زنجیره انشعاباتی پشتیبانی نمی کند، احتمالاً هیچ درآمدی ندارید و ممکن است پول را از دست بدید. شما هر گونه سکه (یا توکن) حاصل از یک فورک احتمالی شکاف زنجیر را دریافت می کنید.”

بر اساس یک پست توییتری در تاریخ 31 اوت توسط مایلز بروکس، مدیر استراتژی CoinLedger، عملکرد توکن PoW می‌تواند بر صورت‌حساب مالیاتی بالقوه نیز تأثیر بگذارد.

اگر ارزش توکن‌ها پس از فورک PoW به شدت کاهش یابد که چنین احتمالی وجود دارد، ممکن است یک صورتحساب مالیاتی برای پرداخت داشته باشید اما به طور بالقوه دارایی کافی برای پرداخت آن ندارید.

بروکس پیشنهاد کرد که ممکن است به نفع یک سرمایه گذار باشد که برخی از توکن ها را پس از دریافت سکه فورک شده بفروشد، که می تواند تضمین کند که حداقل صورتحساب مالیاتی پوشش داده می شود.

ماینرهای اتریوم و برخی صرافی‌ها فشار فزاینده‌ای برای ایجاد هارد فورک PoW انجام داده‌اند، زیرا بدون هارد فورک، این ماینرها مجبور خواهند شد به ارز دیجیتال PoW دیگری نقل مکان کنند.

ویتالیک بوترین در پنجمین کنفرانس انجمن اتریوم که در ژوئیه برگزار شد پیشنهاد کرد که این ماینرها می توانند به جای آن به اتریوم کلاسیک برگردند.

برخلاف آنچه در مقاله CoinLedger مرتبط پیشنهاد شده است، اتریوم پس از تکمیل بروز رسانی ادغام، اتریوم 2.0 نامیده نمی‌شود، بلکه صرفاً ETH یا ETHS نامیده می‌شود و هر توکن فورک شده بالقوه ETHW نامگذاری می شود. 

سرمایه گذاران رمز ارز باید نسبت به هر توکنی که پس از ادغام ادعا می کنند ETH 2.0 هستند، محتاط باشند.

صرافی پولونیکس ادعا می‌کند اولین صرافی است که از اتریوم و اتریوم کلاسیک پشتیبانی می‌کند، از هارد فورک پشتیبانی کرده است و معاملات برای ETHW را به پلتفرم خود اضافه کرده است.

صرافی ارزهای دیجیتال Bybit به کوین تلگراف گفت که در صورت وجود توکن‌های فورک شده، تیم‌های مدیریت ریسک و تیم‌های امنیتی Bybit معیارهایی برای تعیین اینکه آیا یک توکن PoW در صرافی آنها فهرست می‌شود یا خیر، در نظر گرفته‌اند.

Bybit ادعا می‌کند که صرافی‌هایی که قبلاً توکن‌های ETHW را فهرست کرده‌اند، سود را بر ایمنی کاربر می‌گذارند، و به معامله‌گران هشدار می‌دهد که ETH خود را به صرافی‌هایی که از توکن‌های PoW پشتیبانی می‌کنند به دلیل نوسانات و خطرات امنیتی منتقل نکنند.

ما به معامله‌گران هشدار می‌دهیم که فورک‌های بالقوه اتریوم PoW ممکن است بسیار ناپایدار باشند و خطرات امنیتی بیشتری را در پی داشته باشند. صرافی‌هایی که قبلاً توکن‌هایی را برای فورک‌های بالقوه PoW فهرست می‌کنند، سود را بر ایمنی کاربر می‌گذارند.

منبع: کوین تلگراف

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments