رابرت کیوساکی: ایلان ماسک در حال خرید توییتر برای تنظیم آزادی بیان ما است

رابرت کیوساکی: ایلان ماسک در حال خرید توییتر برای تنظیم آزادی بیان ما است


پیشنهاد رسمی ایلان ماسک برای خرید توییتر توجه تمام جهان را به خود جلب کرد حال تفاوتی ندارد که این پروسه با موفقیت انجام شود یا خیر. در حالی که برخی استراتژی او را به عنوان یک تسلط خصمانه بالقوه محکوم کردند، برخی دیگر مانند رابرت کیوساکی معتقدند که مدیر عامل تسلا می تواند آزادی بیان را به کانال رسانه های اجتماعی بازگرداند.

کیوساکی رویکرد ماسک را تایید می کند

ایلان ماسک، ثروتمندترین فرد جهان، در ماه مارس 9.2 درصد از سهام توییتر را خریداری کرد که در ابتدا یک سهام غیرفعال در نظر گرفته می شد. با این حال، مدت کوتاهی پس از انتشار این خبر، او به طور قابل توجهی فعال تر شد، با اولین نشانه هایی که او را در مسیر عضویت در هیئت مدیره قرار داده است.

در حالی که آن‌ها هنوز محقق نشده‌اند، میلیاردر پیشنهادی را به عنوان خرید غول رسانه‌های اجتماعی به طور کامل و تبدیل آن به یک شرکت خصوصی کمیسیون بورس و اوراق بهادار برای چیزی بسیار مهم‌ تر ارائه کرده است.

واکنش‌ها فوری بود و تعداد کمی از آن‌ها از صنعت ارزهای دیجیتال بود. این شاید تا حدی انتظار می رفت زیرا ماسک قول داده بود در صورت تکمیل خرید توییتر به سمت آزادی بیان برود، این در حالی است که فضای دارایی دیجیتال برای آزادی نیز تلاش می کند.

به عنوان مثال، جاستین سان سعی کرد از ماسک پیشی بگیرد. ویتالیک بوترین، بنیانگذار اتریوم پیشنهاد کرد که چنین خریدی می تواند سوابق منفی ایجاد کند، در حالی که چارلز هاسکینسون پیشنهاد ساخت یک پلتفرم غیر متمرکز از توییتر را داد.

رابرت کیوساکی، یکی از حامیان محبوب بیت کوین و نویسنده کتاب پرفروش – پدر پولدار، پدر فقیر – نیز به این بحث پیوست. کیوساکی که قبلاً از میلیون‌ها فالوور خود خواسته بود برای محافظت در برابر تورم، بیت کوین بخرند، ابتدا خاطرنشان کرد که اقدامات ماسک “چراغ‌ها را روشن کرده است و اکنون موش‌ها و جوندگانی که توییتر را اداره می‌کنند به دنبال پوشش هستند.”

بعداً، او فراتر رفت و ماسک را سرمایه‌ داری خواند که می‌تواند «آزادی بیان ما را از موش‌ها، جوندگان و خزندگان پنهان در فرهنگ شرکتی توییتر آزاد کند».

جنبش های سهام توییتر

اگرچه هنوز هیچ نتیجه روشنی از حماسه فوق الذکر در چشم نیست، اما به جرات می توان گفت که تأثیر بسیار مثبتی بر قیمت سهام توییتر داشته است. زمانی که مشخص شد ماسک 9.2 درصد از سهام شرکت را خریداری کرده است، TWTR طی چند ساعت بیش از 20 درصد رشد کرد و به بالاترین سطح چند ماهه رسید. این در بحبوحه رکود بازار فناوری رخ داد.

از آن زمان، سهام توییتر کاهش یافت و جلسه معاملاتی دیروز را با قیمت 46 دلار بسته شد. با این وجود، این هنوز 20 درصد بالاتر از قیمت آنها قبل از مداخله ماسک است.

منبع: کریپتو پتیتو

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments