دلیل شکایت 258 میلیارد دلاری از ایلان ماسک برای دوج کوین چیست؟ | بررسی واکنش جامعه کریپتو

شکایت 258 میلیارد دلاری از ایلان ماسک برای تبلیغ دوج کوین | آیا DOGE یک طرح هرمی بوده است؟

این دعوای دسته جمعی در جامعه کریپتو خشم بسیاری از سرمایه گذاران را برانگیخته است و بسیاری مطمئن هستند که این شکایت موفقیت آمیز نخواهد بود.

میلیاردر ایلان ماسک، همراه با شرکت‌هایش SpaceX و Tesla Inc، همگی برای غرامت حیرت‌انگیز 258 میلیارد دلاری به دلیل «راه اندازی یک طرح هرمی در فضای کریپتو» از جمله دوج کوین (DOGE) مورد شکایت قرار گرفته‌اند.

خسارات مورد نظر بیش از 34 برابر ارزش بازار فعلی دوج کوین (DOGE) یعنی 7.5 میلیارد دلار و تقریباً سه برابر بالاترین ارزش بازار (ATH) آن 88.68 میلیارد دلار در اواسط سال 2021 است.

این شکایت دسته جمعی که روز پنجشنبه توسط وکیل ایوان اسپنسر در دادگاه منطقه نیویورک ارائه شد، ادعا می کند که “ماسک از پایه خود به عنوان ثروتمندترین مرد جهان برای اداره و دستکاری طرح هرمی Dogecoin برای کسب سود و قرار گرفتن در معرض سرگرمی استفاده کرده است.”

در این پرونده، شاکی کیت جانسون، شهروند ایالات متحده، ادعا می کند که ماسک و شرکت هایش به طور ناعادلانه 86 میلیارد دلار در نتیجه کلاهبرداری با وعده های دروغین در مورد دوج کوین 1 دلاری، قماربازی، تبلیغات نادرست، اقدامات فریبنده و سایر رفتارهای غیرقانونی “ثروتمند شده اند“.

جانسون ادعا می کند که او و سایرین در دعوای دسته جمعی تقریباً 86 میلیارد دلار بین ماه مه 2021 تا ژوئن 2022 از دست داده اند و این رقم را به عنوان خسارت مالی به همراه 172 میلیارد دلار دیگر به عنوان خسارت و هزینه مطالبه می کند.

متهم ماسک که خود را پدر دوج کوین می داند، «مدیرعامل سابق Dogecoin»، شریک، توسعه‌دهنده، سخنگوی، تبلیغ‌ کننده، فروشنده، بازاریاب و مروج Dogecoin است که «ارتش دوج» شامل شرکت‌ها، اینفلوئنسرها و افراد مشهور برای افزایش قیمت، ارزش بازار و حجم معاملات Dogecoin و میلیاردرهای مختلف را جمع‌ آوری کرد.

در ماه ژانویه، ماسک اعلام کرد که شرکت خودروهای الکتریکی او تلسا، DOGE را به عنوان پرداخت برای کالاهای شرکت می پذیرد. در ماه مه، او اعلام کرد که پرداخت های Dogecoin توسط شرکت اکتشاف فضایی او SpaceX نیز پذیرفته خواهد شد. این اخبار مثبت تاثیر زیادی بر دیدگاه ها درباره قیمت دوج کوین در سال 2022 داشت.

این دادخواست همچنین خواستار دستوری است مبنی بر اینکه تجارت Dogecoin به عنوان قمار در نیویورک و قوانین فدرال به حساب می آید و همچنین ادعا می کند که ماسک و شرکت هایش قوانین قمار ایالتی و فدرال را نقض کرده اند.

“از آنجایی که به شاکی و کلاس توصیه شده بود که تجارت Dogecoin چیزی بیش از یک شرکت قمار نیست، شاکی تقاضای بازگرداندن همه سرمایه از دست رفته معامله Dogecoin را دارند.”

همچنین به دنبال سفارش ماسک و شرکت‌هایش و هر حرفه‌ای بدون مجوز دیگر در تبلیغات، بازاریابی یا تبلیغ این رمز ارز برای آینده دوج کوین است.

واکنش جامعه

🔴جامعه کریپتو این شکایت را به سخره گرفته است.

توییت شیبتوشی ناکاموتو، خالق مستعار Dogecoin، در شکایت به عنوان شواهد تایید کننده ذکر شد، و این شکایت را روز پنجشنبه در توییتر ” لعنتی احمق ” خواند و در عین حال اعتراف کرد که تجارت کریپتو تفاوت زیادی با قمار ندارد.

راهول سود، مدیرعامل و یکی از بنیان‌گذاران آزمایشگاه‌های Irreverent، که بازی‌های بلاک چین می‌سازد، آن را یک «دعوی حقوقی احمقانه» نامید.

شگفت آور است که در ایالات متحده کسی می تواند چنین دعوای دسته جمعی احمقانه ای را طرح کند. این بچه ها همه می دانستند که وارد چه چیزی می شوند.

ران کلمن، وکیل دادگستری تجاری و شریک در گروه حقوقی دیلون با 196000 دنبال کننده در توییتر، به توییتی درباره این خبر پاسخ داد و خاطرنشان کرد که “هر کسی می تواند در یک دعوی حقوقی هر چیزی بگوید.”

منبع: کوین تلگراف

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments