فوری: سقوط بیت کوین به کانال 19 هزار دلار

فوری: سقوط بیت کوین به زیر 20 هزار دلار | تحلیل وضعیت بازار ارز دیجیتال

کل ارزش بازار کریپتو بین 10 و 13 ژوئن از اوج سقوط کرد زیرا برای اولین بار از ژانویه 2021 به زیر 1 تریلیون دلار رسید. همچنین بیت کوین (BTC) در عرض یک هفته 33 درصد سقوط کرد و اتر (ETH) با اصلاح دردناک 39 درصدی مواجه شد.

احساسات نزولی به وضوح در بازارهای رمزنگاری منعکس شد زیرا شاخص ترس و طمع، یک سنجش احساسات مبتنی بر داده، در 18 ژوئن به 6/100 رسید. این میزان از آگوست 2019 کمترین میزان بود و آخرین بار خارج از “ترس شدید” مشاهده شد.

دقایقی پیش قیمت بیت کوین کانال ۲۰,۰۰۰ دلاری خود را از دست داد و در حال حاضر با قیمت 19075 معامله می شود. همزمان با این اتفاق آلت کوین‌ها نیز ریزش‌های سنگینی را تجربه کردند تا آنجا که اتریوم با 9 درصدی کاهش نسبت به روز گذشته به نزدیکی ۱۰۰۰ دلار رسید. 

در حالی که بسیاری امید داشتند بیت کوین از سطح حمایتی 20 هزار دلار به سمت ATH و یا قیمت های بالاتر حرکت کند، دقایقی پیش سقوط شدیدی را تجربه کرد.

توجه داشته باشید که اخبار منتشر شده تنها به منظور اطلاع رسانی فوری و آنلاین از وضعیت بازار رمز ارزها و قیمت ارزهای دیجیتال می باشد و هیچگونه پیشنهاد خرید یا سرمایه گذاری نمی باشد. همچنین در حال حاضر بازار شاهد نوسانات و هیجانات بسیار زیادی است بنابراین برای انجام هرگونه اقدامی مدیریت ریسک و سرمایه را در نظر داشته باشید تا بهتر تصمیم گیری کنید.

با اینکه سرمایه گذاران در هفته گذشته نگران اعلام نرخ بهره از سوی فدرال رزرو بودند. در پی اعلام این خبر بیت کوین به 22 هزار دلار رسید و سایر الت کوین ها تحت تاثیر این خبر قرار گرفتند و سود خوبی را تجربه کردند. اما همزمان با نزدیک شدن به کندل هفتگی بیت کوین، عملکرد آن بسیاری از سرمایه گذاران را متعجب کرده است و ترس شدیدی در بازار حکمفرما است. 

مطابق تصویر زیر بیت کوین در بازه زمانی هفتگی خود کانال صعودی را با قدرت شکسته است و روند حرکتی آن در هفته پیش رو بسیار حیاتی می باشد. 

چارت هفتگی بیت کوین

روند تاریخی شکسته می شود؟

در یک اتفاق نادر، BTC می تواند این هفته با بسته شدن به زیر میانگین متحرک 200 هفته، تاریخ ساز می شود. این رفتار قبلا فقط پنج بار در گذشته مشاهده شده بود. بر اساس محاسبات اخیر، میانگین متحرک 200 هفته ای بیت کوین در حدود 21700 دلار است. در میان گمانه زنی ها در مورد هدف بعدی بیت کوین، قیمت فعلی بسیار کمتر از این شاخص مهم است. آخرین باری که بیت کوین میانگین 200 هفته ای را دنبال کرد، حدود 5450 دلار در سال 2020 بود.

حمایت بعدی قیمت بیت کوین کجاست؟

معامله گران پیش بینی می کنند که کف بعدی بیت کوین می تواند حدود 15500 دلار باشد. Rekt Capital، یک معامله گر ارزهای دیجیتال، بر اساس داده های تاریخی بیت کوین در میانگین متحرک هفتگی، گفت که پایین ترین سطح بیت کوین بعدی می تواند حدود 19000 دلار یا 15500 دلار باشد.

از نظر تاریخی، بیت کوین تمایل دارد -14٪ تا -28٪ کمتر از میانگین متحرک 200 هفته ای باشد. سایه کندل -14 درصد این بار به 19000 دلار بیت کوین را نشان می دهد. یک سایه کندل -28 درصد به این معنی است که بیت کوین می تواند قبل از برگشت به سمت بالا به 15500 دلار برسد.

جالب اینجاست که بیت کوین یک نقطه عطف مهم دیگر را نیز شکست. بالاترین قیمت آن در حدود 19700 دلار در سال 2017 نیز در این سقوط آزاد بیت کوین شکسته شد. این همچنین می‌تواند به معنای افزایش فشار نظارتی بر فضای کریپتو در پس‌ زمینه شکست‌های پشت سر هم باشد که با سقوط Terra شروع می‌شود.

در همین حال، به نظر می رسد که احساسات پیرامون چشم انداز بیت کوین نیز در میان معامله گران ضعیف باشد. مایکل ون دی پوپ، از علاقه مندان به بیت کوین، گفت که ساختار میانگین متحرک 200 هفته ای به نظر می رسد در یک “بازار مخرب” قرار دارد. همچنین RSI هفتگی در پایین ترین نقطه خود قرار دارد.

🛑همچنین به منظور اطلاع از روند بیت کوین در روز های آتی این مطلب بروز رسانی خواهد شد!

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments