حمایت ایلان ماسک از دوج کوین پس از ریزش یک ماهه آن

حمایتی دیگر از Doge توسط ایلان ماسک به دنبال کاهش 43 درصدی آن در ماه گذشته

چندین سال است که معاملات دوج کوین (DOGE)، با قیمتی کمتر از 1 دلار در حال انجام است. از سال 2014 تا هم اکنون یعنی ژانویه (تیر) 2021. اما این آلتکوین در سال گذشته افزایشی معادل 5,578 درصد را شاهد بوده است. 

طی 12 ماه گذشته، DOGE در مقابل بیت کوین (BTC) میزان 1551 درصد رشد را شاهد بوده است. اما هنوز، با وجود تمام این جهش ها و رشد ها، قیمت Dogecoin به دنبال سیر نزولی حاکم بر بازار ارزهای دیجیتال، باز هم شاهد ریزش در ارزش خود بوده است. 

نمودار DOGE
منبع: TradingView

در روز شنبه 17 جولای (26 تیر) این رمز ارز با قیمت 0.17 دلار معامله می شد. این در حالی است که قیمت آن دو ماه پیش در 0.737 دلار به اوج خود رسید و الان از آن بالاترین میزان تاریخ خود، 76 درصد کاهش یافته است. 

داده های 7 روزه نشان می دهد که DOGE در این هفته، 18 درصد ریزش داشته است و اطلاعات 30 روزه از ریزش بیش از 43 درصد، در یک ماه گذشته خبر می دهد. 

این میم کوین همچنان مارکت کپ بزرگی به ارزش 23 میلیارد دلار دارد که بسیار بیشتر از رقیب آن یعنی توکن شیبا اینو (SHIB) می باشد که مارکت کپ آن معادل 3.3 میلیارد دلار است. 

در بین 20 رمز ارز اول بازار، دوج کوین در مقابل خیلی از کوین های دیگر، ضرر بیشتری را از نظر کاهش ارزش نسبت به بالاترین قیمت تاریخ یک رمز ارز، تجربه کرده است. در مقایسه با رقبایی مثل شیبا اینو، DOGE افت هفتگی بیشتری در مقابل SHIB داشته که کاهش آن 15 درصد بوده است. 

هرچند، بیبی دوج (BABYDOGE) هم در این هفته شاهد 63.2 درصد کاهش در قیمت خود بوده است. تمام میم توکن های با نماد سگ شاهد ضرر بوده و تنها برخی از میم کوین ها عملکرد قابل قبولی داشتند. 

یک میم توکن به نام یوشی (YOOSHI) تنها افزایش یابنده بزرگ با 57 درصد افزایش در این هفته بوده است. 

اما در طرف مقابل این کاهش ارزش ها، اخیرا یک توییت از ایلان ماسک، چهره محبوب طرفداران DOGE, باعث شد این ارز یک کندل سبز از خود به ثبت برساند. 

مدیر عامل تسلا، به طور طنز آمیزی فرزند کوچک خود که با نام  “Lil X” یا ایکس کوچولو از آن یاد می شود را، برای هودل کردن دوج کوین و فکر نکردن به فروش آن، تحسین کرد. 

توییت ماسک

پس از این توییت، DOGCOIN یک کندل سبز به ثبت رساند، اما تنها 3 درصد افزایش قیمت را شاهد بود. 

کندل سبز دوج کوین
منبع: TradingView

منبع: بیت کوین نیوزیو تودی

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments