تریدر های چینی رو به معاملات فرابورس می آورند

تریدرهای چینی به میزهای فرابورس روی می آورند


به نظر می رسد تهدیدهای دولت مرکزی چین تاثیر زیادی بر تقاضا برای دارایی های ارز دیجیتال نداشته است. همزمان با تلاش چین برای تنظیم و سرکوب رونق ارزهای دیجیتال، تریدر ها از دید نظارتگران با استفاده از میزهای معاملاتی فرابورس یا (OTC) دور می مانند.

بر اساس گزارش 31 مه منتشر شده توسط بلومبرگ ، از زمان اعلام آخرین سرکوب چین در اوایل ماه جاری ، با افزایش محدودیت های اعمال شده در ممنوعیت ارائه خدمات مربوط به ارزهای دیجیتال بر موسسات مالی و شرکت های پرداخت ، افزایش قابل ملاحظه ای در استفاده از سیستم عامل میزهای معاملاتی فرابورس را شاهد هستیم.

یکی از نگرانی هایی که در پی سرکوب ارز دیجیتال چین وجود دارد، خروج سرمایه است که به نظر می رسد آخرین اقدامات آنها برای سرکوب کردن این صنعت است. بلومبرگ حدس زد که معاملات فرابورس ممکن است همان معایب فرار سرمایه مربوط به مبادلات معمول را نداشته باشد، به این معنی که نظارتگران در برخورد با بخش زیاد سخت گیر نیستند.

در این گزارش اشاره شده است:

“از آنجا که معاملات یوان در فرابورس کاملاً در سیستم مالی داخلی چین انجام می شود ، خطر کمی را هنگام خروج سرمایه در مقیاس عظیم در بر دارد.”

سوگیری چین به بازارهای فرابورس همانند اواخر سال 2017 است که دولت برای اولین بار منع مبادلات ارزهای دیجیتال  را اعمال کرد. اعتقاد بر این است که معامله گران چینی امروز علی رغم سرکوب ، هنوز سهم عمده ای از تجارت جهانی ارز دیجیتال را در اختیار دارند، تحلیلگران تخمین می زنند که چین صاحب 7 درصد از ارز بیت کوین جهان است و تقریباً 80 درصد از معاملات قبل از سال 2017 را به خود اختصاص داده است.

آخرین موج محدودیت های اعمال شده توسط دولت همچنین عملیات ماینینگ ارز دیجیتال را هدف قرار داده است و چندین شرکت از جمله Huobi و OKEx عملیات ماینینگ محلی و خدمات ماینینگ مشتریان چینی را متوقف کرده اند.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments