آلت سیزن 2024

آلت سیزن 2024 کی شروع میشود و چرا به تعویق افتاده است؟

در این مقاله به بررسی علل تاخیر در رالی الت کوین ها و شروع آلت سیزن 2024 می پردازیم و بررسی میکنیم که چرا با اینکه بعد از هاوینگ همه انتظار داشتند که بازار صعودی اتفاق بیفتد اما هنوز هم شاهد یک بازار راکد و حتی نزولی هستیم.

آلت‌کوین‌ها در حال حاضر در بازار ارز دیجیتال با انواع مختلف و کاربردهایی که دارند برای سرمایه گذاران یک جایگزین برای بیت کوین به حساب می آیند. با وجود اینکه بیت کوین، اولین و برترین ارز دیجیتال است، سایر کوین ها فرصت های متمایزی برای رشد و نوآوری ارائه می دهند. با این وجود، افزایش آلت‌کوین‌ها اغلب با عقب نشینی یا تاخیر مواجه می‌شوند که باعث می‌شود سرمایه‌گذاران نا امید شوند.

خرید تتر پی98

در این مقاله 4 دلیل اصلی تاخیر در آلت سیزن 2024 و دلیل اینکه رالی آلت کوین ها شروع نمیشوند را بررسی می کنیم.

تنش های سیاسی خاورمیانه و جنگ بین ایران و اسرائیل

عملکرد آلت کوین ها می تواند تحت تأثیر عوامل خارجی مختلف مانند احساسات بازار کریپتو، تنش های سیاسی و رویدادهای کلان اقتصادی قرار گیرد. یکی از این اتفاقات، درگیری بین اسرائیل و ایران است، که بر کل بازار ارزهای دیجیتال، از جمله آلت کوین ها، تاثیر گذاشته است.

معمولاً رویداد های سیاسی با ایجاد عدم اطمینان منجر به افزایش نوسانات بازار می شود، در نتیجه سرمایه گذاران دارایی های خود را به پناهگاه های سرمایه گذاری امن تر مثل طلا انتقال میدهند؛ به همین دلیل، تقاضا برای دارایی های دیجیتال پرخطر مانند آلت کوین ها کاهش می یابد.

علاوه بر این، این سبک از تنش های سیاسی می تواند بر احساسات سرمایه گذاران تاثیر منفی بگذارد. نگرانی در مورد تشدید درگیری‌ها، حملات سایبری و تحریم‌های اقتصادی، می‌تواند سرمایه‌گذاران را محتاط‌ تر کند و منجر به فروش در بازار ارزهای دیجیتال شود.

پس از حوادث خاورمیانه و درگیری بین ایران و اسرائیل، هم قیمت بیت کوین و هم قیمت آلت کوین ها به میزان قابل توجهی کاهش یافت. به عنوان مثال، در 13 آوریل، پس از حمله ایران به اسرائیل، قیمت بیت کوین بیش از 8.4 درصد کاهش یافت. این منجر به سقوط کل بازار کریپتو شد که بر آلت کوین ها نیز تأثیر گذاشت.

بیت کوین همچنان پیش رو و فرمانروای ارز های دیجیتال 

بیت کوین بر 53.21 درصد از بازار ارزهای دیجیتال تسلط دارد و همین اتفاق باعث میشود که بیت کوین همچنان به عنوان بزرگترین ارز دیجیتال از نظر محبوبیت در بازار در نظر گرفته شود. پس از کاهش 10 درصدی ارزش بیت کوین در ماه گذشته ممکن است سرمایه‌گذاران نسبت به خرید و فروش آلت‌کوین‌ها محتاط‌ تر شده و اعتماد خود را در بازار کریپتو از دست داده باشند.

از آنجایی که بیت کوین به عنوان معتبرترین ارز دیجیتال شناخته می شود، توجه سرمایه گذاران روی عملکرد بیت کوین متمرکز است. و طبیعتا میل به ترید در بازار الت کوین را کاهش می دهد. درست مثل زمانی که روند سوددهی در بازار نزولی باشد و سرمایه گذاران تصمیم بگیرند تا ریسک نکنند و قبل از تصمیم گیری دست نگه دارند.

علاوه بر این، زمانی که ارزش بیت‌کوین کاهش می‌یابد، ورود تریدرهای جدید به بازار را محدود می‌کند و احساسات منفی پیش آمده روی خرید و فروش آلت کوین ها تاثیر می گذارد.

از لحاظ تاریخی، روند صعودی یا نزولی قیمت تمام ارزهای دیجیتال به بیت کوین بستگی دارد، که اخیرا به دلیل عملکرد ضعیف بیت کوین، جریان صعودی در بازار الت کوین ها به تعویق افتاده است.

چرخه های بازار و زمان بندی

بازار ارزهای دیجیتال به دلیل الگوهای تکرارشونده خود مشهور است. تجزیه و تحلیل روندهای تاریخی آلتکوین نشان می دهد که چرخه های بازار ممکن است طولانی شود و باعث تاخیر در ایجاد رالی صعودی در مقایسه با دوره های قبلی شود.

چرخه های بازار و زمان بندی نقش مهمی در تعیین عملکرد و روند افزایش سود دهی آلت کوین ها دارند.عقب نشینی مداوم بازار بسیاری از سرمایه گذاران آلتکوین را با ضررهای سنگینی مواجه کرده است، به طوری که بیش از 85 درصد آلت کوین ها بر اساس نسبت ارزش بازار به ارزش واقعی ( MVRV ) کمتر قیمت گذاری شده اند. اما بازار همچنان منتظر زمان مناسب برای استفاده ازاین فرصت ها است.

بازار آلتکوین معمولاً در طول یک چرخه بازار صعودی مراحلی را طی می‌کند و به نظر می‌رسد که الان در مرحله کاهش است که با عدم قطعیت و انباشت مجدد پس از رویداد هاوینگ بیت کوین شکل گرفته است.

بازار فعلی آلت‌کوین ها منعکس‌کننده تغییرات قیمتی است که در سال‌های 2020-2021 شاهد آن بودیم، اگرچه زمان‌بندی متفاوت است، که می‌توان آن را به رشد و نوآوری صنعت ارزهای دیجیتال نسبت داد.

تاخیر در رالی آلت کوین به نوسانات قیمت بیت کوین مربوط می شود. این نشان می‌دهد که فصل آلت‌کوین ممکن است تا زمانی که قیمت «طلای دیجیتال» یعنی بیت کوین تثبیت شود و این ارز به سقف های جدید برسد، به تعویق بیفتد.

تاثیر نهنگ ها بر بازار ارزهای دیجیتال 

بازارهای ارزهای دیجیتال می تواند توسط دارندگان با نفوذ، که نهنگ ها نیز نامیده می شوند؛ دستخوش تغییرات قیمتی شود. نهنگ ها این توانایی را دارند که با هماهنگ کردن خرید یا فروش خود بر بازار تاثیر بگذارند، که در نتیجه نوسانات ساختگی ایجاد می شود واز افزایش قیمت الت کوین ها جلوگیری می کند.علاوه بر این، وجود پامپ و دامپ پی در پی و معاملات داخلی، تغییرات ساختگی در بازار را تشدید می کند و مانع از رشد طبیعی آلت‌کوین‌ها می‌شود.

نهنگ ها از طریق فشار فروش خود، تاثیر قابل توجهی بر احساسات بازار و لیکویید ها می گذارد، فروش زیاد توسط نهنگ‌ها می‌تواند با ایجاد افت ناگهانی قیمت‌ها و ایجاد عدم اطمینان، رالی های صعودی پیش‌بینی‌شده را به تاخیر بیندازد. برعکس، خرید استراتژیک توسط نهنگ‌ها می‌تواند به طور موقت قیمت‌ها را بالا ببرد، اما پس از فروش نهنگ ها قیمت دوباره کاهش پیدا می‌کند.

 نهنگ ها همچنین می توانند ترس یا طمع را از طریق رسانه ها گسترش دهند و بر تصمیمات معامله گران تأثیر بگذارند و باعث رفتار هیجانی و عدم تصمیم گیری درست در بازار شوند.

به عنوان مثال، یک کیف پول ناشناخته نزدیک به 25 میلیون توکن ریپل به ارزش 14.75 میلیون دلار را در 8 آوریل 2024 به صرافی Bit Stamp منتقل کرد. این انتقال بزرگ باعث تردید در بازار کریپتو شد و پس از بررسی ها متوجه شدیم که این اتفاق به کاهش قیمت ناگهانی ریپل ربط دارد.

پس کی منتظر آلت سیزن باشیم؟

رشد آلت کوین ها می‌تواند تحت تأثیر عوامل مختلفی باشد که منجر به تاخیر در رالی صعودی و نوسانات احتمالی می‌شود. با توجه به اخبار مثبت پیرامون بیت کوین و ای تی اف های هنگ کنگ اگر بیت کوین حرکت صعودی داشته باشد و بالای مقاومت فعلی اش یعنی سطح 64 هزار دلار تثبیت شود میتوان منتظر شروع آلت سیزن بود.

برای اینکه سرمایه گذاران بتوانند با موفقیت در بازار کریپتو ترید کنند، درک عوامل تاثیرگذار روی قیمت الت کوین ها، مانند احساسات بازار، عدم اطمینان تریدر ها، بسیار مهم است و جلوگیری از این اتفاق یک راه حل ساده دارد، آگاه ماندن و انجام تحقیقات مناسب، باعث می شود سرمایه‌گذاران بتوانند شانس خود را برای استفاده از فرصت‌های ارائه شده توسط آلت‌کوین‌ها افزایش دهند و در عین حال از ریسک های متعدد جلوگیری کنند.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments