تاثیر جنگ ایران و اسرائیل بر قیمت ارزهای دیجیتال

تاثیر خبر فوری حمله ایران به اسرائیل دیشب بر قیمت ارزهای دیجیتال | سقوط ادامه دارد؟

قیمت بیت کوین به پایین ترین سطح 60660 دلار قبل از رویداد هاوینگ سقوط کرد زیرا تنش بین ایران و اسرائیل باعث افزایش انحلال معاملات خرید ارزهای دیجیتال به 2 میلیارد دلار شد.

با حمله ایران به اسرائیل دیشب، بازار کریپتو بیش از 430 میلیارد دلار از ارزش بازار خود را از دست داده است. در میان فشار فروش وحشتناک، ارزش بازار جهانی کریپتو با 20 درصد از 2.64 تریلیون دلار به پایین 2.21 تریلیون دلار رسید. واکنش بازار در روز دوشنبه مهم خواهد بود زیرا سقوط ناگهانی اعتماد سرمایه گذاران را از بین می برد.

🔺بین ایران و اسرائیل چه اتفاقی می افتد؟ به گزارش بلومبرگ، ایران روز شنبه هواپیماهای بدون سرنشین را به سمت اسرائیل پرتاب کرد. این اقدام انتقامی برای حمله ای است که چند روز قبل توسط اسرائیل انجام شده بود. اسرائیل به یک مجتمع دیپلماتیک در دمشق سوریه حمله کرد و هفت ایرانی از جمله دو ژنرال را کشت.

جدای از این حملات هوایی، مقامات ایرانی ظاهراً یک کشتی باری متعلق به یک میلیاردر اسرائیلی را توقیف کرده اند.

جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده در 12 آوریل هشدار داد که ایران حملات خود را آغاز خواهد کرد و تأکید کرد که ایالات متحده به دفاع از اسرائیل کمک خواهد کرد.

درگیری بین ایران و اسرائیل به طور قابل توجهی تنش ها را در منطقه تشدید می کند، چیزی که طبق گزارش ها، ایالات متحده از زمان درگیری اسرائیل و حماس در ماه اکتبر سعی در جلوگیری از آن داشته است.

یک منبع دولتی به سی ان ان گفت که مقامات آمریکایی از اسرائیل خواسته اند که در واکنش به ایران، تنش ها را تشدید نکند. این مقامات همچنین از فقدان اطلاعات قبلی اسرائیل در مورد حمله هوایی خود به دمشق ابراز ناامیدی کردند. منابع گفتند که اسرائیل تنها زمانی به یک مقام آمریکایی اطلاع داد که هواپیماهایش در حال حرکت به سمت سوریه بودند.

این مقام اظهار داشت:

ما نمی دانستیم که اسرائیل از قبل این حمله هوایی را انجام داده است. دقایقی قبل از وقوع و زمانی که هواپیماهای اسرائیلی در هوا بودند، اسرائیل با یک مقام آمریکایی تماس گرفت تا بگوید در حال انجام حمله به سوریه هستند. هیچ جزئیاتی در مورد اینکه چه کسی را هدف قرار می‌دادند یا در کجا انجام می‌شد مشخص نبود، و قبل از اینکه اخبار از طریق دولت ایالات متحده منتشر شود، حمله اتفاق افتاده بود.

سقوط قیمت بیت کوین قبل از هاوینگ

این هفته برای بازار کریپتو بد بود و احساسات منفی را برانگیخت. این در حالی است که برخی به دلیل پیش بینی اصلاحات قبل از هاوینگ بیت کوین مشابه با رویدادهای هاوینگ قبلی، آرام هستند. قیمت بیت کوین با کاهش بیشتری به 60660 دلار رسید اما در عرض چند ساعت به سطح مقاومت 64300 دلار بازگشت. قیمت بیت کوین اکنون با 64 هزار دلار معامله می شود.

Rekt Capital ادعا می کند که چرخه فعلی بیت کوین در مقایسه با دوره های قبلی زودتر اتفاق افتاده است. او گفت: بالاترین رکوردهای جدید قبل از هاوینگ، نشانه واضحی است. اما این اصلاح قیمت فعلی دقیقاً همان چیزی است که برای کاهش سرعت و کند کردن چرخه لازم است. وی افزود: این اصلاحات و دوره‌ های تثبیت برای نزدیک‌ تر کردن این چرخه کنونی به همگام‌ سازی مجدد با چرخه‌ های تاریخی است.

تحلیل Rekt Capital از چرخه فعلی بیت کوین
تحلیل Rekt Capital از چرخه فعلی بیت کوین

قیمت اتریوم بیشتر 9 درصد کاهش یافته است تا قیمت را به زیر 3000 دلار بکشد. این باعث شد که آلتکوین های SOL، XRP، ADA، DOGE، SHIB و سایرین سقوط خود را به 20 تا 50 درصد افزایش دهند.

با سقوط ETHBTC به سطح 0.46 در سال 2021، بنجامین کاون تحلیلگر پیش بینی می کند که ETH/BTC ممکن است تابستان امسال به پایین ترین سطح خود برسد. در چرخه گذشته، ETHBTC پس از اولین کاهش نرخ پس از شکستن حمایت به کف رسید. (به مدت 2 ماه متوالی سقوط کرد، سپس به کف رسید).

در حالی که نهنگ ها با در نظر گرفتن قیمت ارزهای دیجیتال، در حال خرید ارزان بیت کوین و آلت کوین ها هستند، یک خطر بزرگ در بازار DeFi به وجود می آید. از آنجایی که CRV به 0.42 دلار سقوط کرد، مایکل اگوروف، بنیانگذار Curve، با انحلال موقعیت های وام دهی خود مواجه شد. مایکل در مجموع 371 میلیون CRV (تقریباً 156 میلیون دلار) را از طریق 5 آدرس در 6 پلتفرم وام دهی برای وام گرفتن 92.54 میلیون دلار در استیبل کوین قفل کرد. در حال حاضر، نرخ پایداری به حدود 1.1 کاهش یافته است و در معرض خطر انحلال است.

جمع بندی

تأثیر درگیری ایران و اسرائیل بر بازار ارزهای دیجیتال، ارتباط متقابل بین رویدادهای جهانی و احساسات سرمایه‌گذاران را برجسته می‌کند. نظارت دقیق بر وضعیت بسیار مهم است، زیرا تنش های بیشتر می‌تواند منجر به تداوم نوسانات در فضای کریپتو شود.

منبع: کوین گیپ

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

5 1 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
3 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
علی
علی
17 روز قبل

چرا بعضی صرافی های ایرانی کلا خرید و فروش رو بستن؟

بهنام
بهنام
17 روز قبل

ایران قویه