کاهش قیمت بیت کوین

شاخص های قیمت خبر از عدم کاهش قیمت بیت کوین می دهند

معامله گران برای اینکه تعیین کنند قیمت ارز دیجیتال بیت کوین پایین می آید یا خیر از استراتژی های مختلفی استفاده می کنند، اما فعالیت های درون زنجیره ای و داده های مشتقات حاکی از آن است که وضعیت همچنان نامشخص است.

آیا قیمت بیت کوین همچنان پایین می آید؟ با توجه به تحلیل های noshitcoins، مشتقات و داده های درون زنجیره ای سیگنال می دهند که ممکن است روند نزولی بیشتری در انتظار شما باشد.

از زمانی که قیمت بیت کوین (BTC) در 12 مه (22 اردیبهشت) با اصلاح 48 درصدی به 30،000 دلار رسید، معامله گران سعی در تغییر روند پیش بینی شده داشتند. این حرکت با خاتمه یافتن موقعیت های آتی با ارزش 12 میلیارد دلار به اوج خود رسید و تا به امروز باعث کاهش اعتماد سرمایه گذاران شده است.

اگرچه شواهد تجربی یا حتی منطقی می تواند پشتوانه این گفته ها باشد، اما قیمت های بازار همیشه به اخبار خارجی یا شکل های قبلی نمودار واکنش نشان نمی دهند. بر خلاف سهام، سرمایه گذاران بیت کوین نمی توانند به چندین ارزیابی معمول یا حتی قابل مقایسه تکیه کنند.

بعلاوه، برخی از کاربران قابلیت تبدیل ارز فیات همتا به همتا بیت کوین را در خارج از صرافی های تنظیم شده توسط KYC ارزیابی می کنند. عامل دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد سرمایه گذاران هستند که به دلیل عدم ارتباط با دارایی های مالی سنتی، در حال افزایش دارایی بیت کوین خود هستند.

برخی به دلیل اینکه شرکت های بزرگ مانند تسلا، بیت کوین ذخیره کرده اند تشویق به خرید این ارز دیجیتال می شوند. در حالی که عده ای دیگر اهمیتی نمیدهند که چه کسی بیت کوین دارد و در عوض بر روی چالش های مقایس پذیری و تعویض پذیری بیت کوین تمرکز می کنند

انحراف: شاخص حرفه ای “ترس و طمع”

تحلیل شاخص
25 درصد انحراف دلتا در مدت زمان سی روزه بیت کوین

قرارهای اختیار خرید (کال آپشن) به خریدار این امکان را می دهد تا با پایان یافتن قرارداد، بیت کوین را با قیمت ثابت خریداری کند. از طرف دیگر قراردادهای اختیار فروش، برای خریداران بیمه ای را فراهم کرده تا از کاهش قیمت محافظت کنند.

هر زمان که سازندگان بازار و تریدر های حرفه ای به میزان زیادی روند صعودی داشته باشند، آنها گزینه های حق بیمه بیشتری را (خرید) درخواست میکنند. این روند باعث انحنای دلتا در شاخص منفی 25 درصدی خواهد شد. از طرف دیگر، اگر حفاظت از افت هزینه بیشتری داشته باشد، شاخص انحراف مثبت خواهد شد.

انحراف دلتا 25 درصدی که بین 10درصد منفی و 10درصد مثبت در حال نوسان است ،معمولاً روند خنثی تلقی می شود. این وضعیت متعادل تا 16 ماه مه (26 اردیبهشت) ادامه داشت ، زیرا بیت کوین حمایت 47000 دلاری را که به مدت 76 روز ادامه داشت از دست داد.

با فرسایش بازارها، شاخص 25 درصد انحراف دلتا نیز کاهش و هزینه گزینه های محافظتی افزایش یافت. بنابراین، تا زمانی که معیار، الگوی خنثی تری را نزدیک به سطح 5٪ ایجاد کند، به نظر می رسد قرارهای اختیار خرید  نابهنگام باعث پایین آمدن سطح بازار میشود.

سیگنال های فعال بیت کوین نشان می دهد که لازم است سرمایه گذاران خرد باید دست از ترید بردارند

معامله گران همچنین تعداد بیت کوینی که اخیراً فعال شده است را کنترل می کنند. این شاخص به خودی خود نمی تواند صعودی یا نزولی تلقی شود زیرا اطلاعاتی در مورد مدت زمان آدرس های درگیر ارائه نمی دهد.

افزایش 500 درصدی قیمت از اول اکتبر 2020 و اوج 64900 دلار در 14 آوریل 2021 (25 فروردین 13400)، باعث افزایش عمده عرضه در ماههای قبل از افزایش قیمت شد. وقتی این معیار، کاهش بسیار شدیدی را نشان می دهد نشان دهنده این است که سرمایه گذاران دیگر علاقه ای به مشارکت در سطح قیمت فعلی ندارند.

در حال حاضر 2.2 میلیون بیت کوین در طی 30 روز گذشته فعال شده است و این به طور قابل توجهی بالاتر از سطح قبل از اکتبر 2020 است.

همانطور که در حال حاضر وضعیت ثابت است، تحلیلگران معتقدند، معامله گران نباید به گونه ای سرمایه گذاری کنندکه قیمت بیت کوین کاهش پیدا کند، حداقل تا زمانی که بازار دیگر فعالیت مربوط به سطح کمتر از 40،000 دلار را نداشته باشد.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments