قانون گذاری ارز دیجیتال

همکاری قانونگذاران ایالات متحده در “حوزه نظارتی” رمزارز

مایکل هسو، سرپرست شورای نظارت بر رمزارز، خواهان همکاری میان سازمانی بیشتری در ایجاد قوانین نظارتی برای بخش رمزنگاری است.

مایکل هسو، مسئول نظارت بر ارز دیجیتال، اظهار داشت که سازمان های نظارتی در ایالات متحده باید “یک محدوده نظارتی” را برای دارایی های دیجیتال و ارزهای رمزنگاری شده ایجاد کنند.

هسو در مصاحبه ای با فایننشال تایمز، اظهار داشت:

“قانونگذاران ایالات متحده در تلاش هستند تا با تاکید برای به حداقل رساندن ریسک های مرتبط با سرمایه گذاران و مصرف كنندگان، نقش فعالتری در قانون گذاری بخش دارایی های رمزنگاری داشته باشند.”

هسو گفت:

“در واقع هماهنگی بین سازمان ها در حال کاهش است”

وی افزود :

“فقط در صحبتی که با برخی از همکارانم داشتم، علاقه به ایجاد هماهنگی بیشتر در این حوزه میان آن ها وجود داشت.”

هسو خاطرنشان کرد که اولین جلسه تیم متمرکز بر کریپتو در اوایل ماه جاری برگزار شد. این تیم متشکل از نمایندگان فدرال رزرو، شرکت بیمه سپرده گذاری فدرال و اداره نظارت بر کریپتو است.

هسو این گروه را “كوچك” اما “بالا رتبه” توصیف کرد و افزود که این تیم به جای تدوین سیاست، وظیفه دارد ایده هایی را برای بررسی در اختیار سازمان ها بگذارد. هسو با تأکید بر سرعت رشد و نوآوری در بخش ارز های دیجیتال، اظهار داشت که اکنون عدم شروع به کار، فقط وظایف قانون گذاران را در آینده سخت تر می کند.

نکته قابل توجه این است که فقط هسو نیست مدعی نیست که ایالات متحده فاقد رهنمودهای نظارتی قوی در رابطه با دارایی های ارز دیجیتال است، بلکه گری گنسلر رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، ماه های گذشته هنگام سخنرانی در کمیته مجلس نمایندگان، “شکاف سیستم فعلی” را در رابطه با رمزنگاری مهم جلوه داد.

جنسلر خاطرنشان كرد وزارت خزانه داری آمریکا اخیراً بر “مبارزه با پولشویی و محافظت در برابر فعالیتهای غیرقانونی” در صنعت دارایی های دیجیتال متمرکز شده است.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments