بیت کوین

وقفه در روند بیت کوین (BTC) پس از افزایش تا 48000 دلار | نهنگ ها همچنان فعال هستند

در روز سه‌شنبه، 29 مارس، بزرگترین ارز دیجیتال جهان به سمت 48000 دلار حرکت کرد، اما در میانگین متحرک 200 روزه خود (DMA) با مقاومت مواجه شد. در زمان انتشار این خبر، بیت کوین با یک عقب نشینی جزئی مواجه است و در حدود 47300 خرید و فروش می شود.

بیت کوین در اوایل سال جاری دستخوش فشار فروش عمده ای شد و تنها در طول افزایش قیمت هفته گذشته بود که بیت کوین توانست تمام ضررهای سال 2022 را از بین ببرد. طبق داده های Coinglass، بیش از 230 میلیون دلار در موقعیت های فروش کوتاه در اوایل این هفته در روز دوشنبه 29 مارس لیکوئید شده اند.

این اتفاق زمانی رخ می دهد که حجم بیت کوین از حجم معاملات آتی بیت کوین پیشی گرفته باشد. اتفاقی که زمانی که بیت کوین به 48000 دلار رسید، افتاد. این به وضوح نشان می‌دهد که بهبود قیمت بیت‌کوین تا حد زیادی در بازار لحظه ای محور بوده است.

نمودار بیت کوین

فعالان بازار کریپتو همچنان صعودی هستند

اگرچه بیت کوین در 200-DMA خود با مقاومت مواجه است، برخی از فعالان بازار کریپتو همچنان صعودی هستند. کایل دیویس، یکی از بنیانگذاران و رئیس صندوق سرمایه گذاری ارز دیجیتال Three Arrows Capital در سنگاپور، گفت:

بعد از چندین موج اخبار بد، دیگر فروشنده ای باقی نمانده است – بیت کوین از همه مشکلات حذف اهرم، نگرانی های کلان، جنگ اوکراین و عواملی از این قبیل گذشته است. بنابراین طبیعی است که بیت کوین در چنین شرایطی تقاضا و پیشنهاد قوی داشته باشد.

علاوه بر این، فدرال رزرو اولین افزایش نرخ بهره خود را در اوایل این ماه اعلام کرد. این اولین بار در چهار سال گذشته بود که فدرال رزرو افزایش نرخ بهره را اعلام کرد. بانک مرکزی ایالات متحده همچنین گفته است که فدرال رزرو برای افزایش چندگانه نرخ بهره در سال جاری آماده می شود. این امر بازار را متلاطم و بی ثبات کرده است.

اما جف دورمن، مدیر ارشد سرمایه‌گذاری در شرکت مدیریت دارایی‌های رمزنگاری Arca معتقد است که طبق روندهای تاریخی، دارایی‌های ریسک معمولاً پس از افزایش نرخ بهره افزایش قیمت خواهد داشت. او اضافه کرد:

فشار فروش دارایی‌های ریسکی بسیار زیاد بود و برای شروع بی‌معنی بود. بازارها معمولاً در طول افزایش نرخ‌ها بالاتر می‌روند، و تنها در پایان چرخه افزایش نرخ است که بازارها معمولاً مسیر دیگری را طی می‌کنند.

فعالان بازار در حال خرید بیت کوین

علاوه بر این، داده‌های CoinShares همچنین نشان می‌دهد که جریان سرمایه نهادی در صندوق‌های ارز دیجیتال در هفته گذشته به 193 میلیون دلار رسید. بیت کوین به تنهایی بر 50 درصد از کل ورودی ها تسلط داشت.

سایت Santiment، ارائه‌دهنده داده‌های زنجیره‌ای نیز گزارش داد: 

نهنگ‌های بیت‌کوین امروز فعال بوده‌اند. بیش از 3266 تراکنش 100 هزار دلاری بین ساعت 2 بعد از ظهر تا 6 بعد از ظهر به وقت UTC بیشترین میزان در یک بازه زمانی 4 ساعته از اول مارس بوده است. قیمت‌های بازار 8 ساعت پیش به بالای 48.0 هزار دلار رسید و اکنون اندکی اصلاح شده است.

منبع: کوین تلگراف

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

3 1 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
سلمان فتحی
سلمان فتحی
2 سال قبل

برنامه حخوبیه