معامله گران به داده های CPI و جلسه فدرال رزرو چشم دوخته اند! بیت کوین کدام مسیر را انتخاب می کند؟

معامله گران به داده های CPI و جلسه فدرال رزرو چشم دوخته اند! بیت کوین کدام مسیر را انتخاب می کند؟

بیت کوین شروع به مقابله با نشانه های کلان جدید ایالات متحده می کند زیرا قیمت بیت کوین به طور پیوسته از حمایت 17000 دلاری برخوردار است.

بیت کوین در بازگشایی 9 دسامبر وال استریت سقوط کرد زیرا به نظر می رسد داده های اقتصادی ایالات متحده بازارها را ناامید کرده است.

چارت 1 ساعت بیت کوین

توجه به بیت کوین در مقابل “ماشه بزرگ” CPI

داده‌های TradingView نشان می‌دهند که بیت‌کوین پس از عبور از سطح یک شبه، به 17000 دلار نزدیک‌تر شده است.

قیمت ارزهای دیجیتال واکنش بدی به داده‌های شاخص قیمت تولیدکننده ایالات متحده (PPI) نشان دادند، که علیرغم اینکه بالاتر از انتظارات بود، باز هم بازخوانی ماه قبل را شکست داد.

میشائل ون دی پوپ، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت تجاری Eight، در پاسخ به این سوال گفت: یک واکنش بیش از حد نسبت به داده های PPI که در مقایسه با ماه گذشته به میزان قابل توجهی کاهش یافته است، در حال حاضر کمتر از حد انتظار می باشد.

ون دی پوپ، مانند دیگران، خاطرنشان کرد که ماهیت نشانه های کلان هفته آینده در قالب چاپ شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) برای ماه نوامبر خواهد آمد.

او افزود:

CPI در هفته آینده، محرک بزرگ است، درست مانند اوایل این ماه.

شرکت بازرگانی QCP Capital ادامه داد که نرخ تورم می تواند یک فاکتور مهم باشد، به طوری که اگر به روند نزولی خود ادامه دهد، ممکن است بازارها به دنبال استقبال از سال جدید تمایل به کاهش نرخ تورم داشته باشند.

نشست کمیته بازار آزاد فدرال رزرو (FOMC) چند روز بعد، جایی که سیاستگذاران در مورد افزایش نرخ بهره تصمیم می گیرند، باید هیجان را به بازار برگرداند. 

QCP در یک بروزرسانی بازار در روز نوشت: CPI روز سه‌شنبه دوباره «مهم‌ترین انتشار داده تا کنون» خواهد بود، زیرا بازار آن را با رالی حماسی 2 ماهه خود تنظیم کرده است.

در FOMC، اعضای فدرال رزرو پیش بینی های به روز شده خود را از نرخ تورم و نرخ بهره منتشر خواهند کرد. بازارها جایی که تورم را در سال آینده پیش‌بینی می‌کنند، و همچنین جایی که نرخ‌ها را در سال‌های 2023 و 2024 می‌بینند، تمرکز خواهند کرد.

تحلیلگران اذعان داشتند که اگر داده های CPI ناامید کننده باشد، به طور بالقوه رشد سهام تا کنون را “بی اعتبار” می کند. بر اساس گزارش FedWatch Tool گروه CME، افزایش نرخ بهره 50 واحدی با احتمال 77 درصدی رخ می دهد.

نمودار احتمالات نرخ هدف فدرال رزرو

رکورد شکنی دلار آمریکا

سهام ایالات متحده پس از معاملات در ساعت اول ثابت بودند و PPI نتوانست عملکرد و تاثیر قابل توجهی را در آنها داشته باشد.

برای اقتصاددان کلان و تحلیلگر سهام، جیمز چوی، با توجه به اینکه فدرال رزرو در حال بررسی کاهش سرعت افزایش نرخ خود است، این قابل انتظار بود.

FED قبلا مسیر خود را تغییر داده است. داده های PPI امروز به برنامه پاول خدشه ای وارد نمی کند. افزایش نرخ تورم هفته آینده به میزان 50bp است.

شاخص قیمت دلار

در همین حال، قدرت دلار آمریکا نیز کاهش یافت و شاخص دلار آمریکا (DXY) تلاش کرد تا قدرت از دست رفته روز قبل را به دنبال داده های PPI جبران کند.

منبع: کوین تلگراف

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

1 1 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments