Bloodbath-in-the-crypto-market-Are-more-crashes-coming

حمام خون در بازار کریپتو | احتمال سقوط بیت کوین به زیر 13 هزار دلار

سقوط توکن بومی صرافی FTX در 48 ساعت گذشته، کل بازار کریپتو را تحت تاثیر قرار داده است. در کمتر از یک هفته، بازار ارزهای دیجیتال 20 درصد از ارزش خود را از دست داده است، یعنی معادل 200 میلیارد دلار.

آخرین گزارش جی‌پی مورگان نشان می‌دهد که بازار ارزهای دیجیتال با «آبشار انقضا معاملات اهرمی» مواجه است، که عدم تحقق آن می‌تواند باعث نقدینگی‌های بزرگ در بازار شود. طبق گفته استراتژیست های جی پی مورگان به رهبری نیکولاس پانیگیرتزوگلو، قیمت بیت کوین ممکن است تا 13000 دلار سقوط کند.

قیمت بیت کوین در حال حاضر 20 درصد در نمودار هفتگی کاهش یافته است. تا زمان انتشار، بیت کوین با 9.67 درصد کاهش با قیمت 16600 دلار و ارزش بازار 320 میلیارد دلار معامله می شود. در گزارشی که روز چهارشنبه منتشر شد، تیم جی پی مورگان نوشت:

آنچه که این مرحله جدید اهرم‌ زدایی ارز دیجیتال ناشی از سقوط آشکار Alameda Research و صرافی FTX را مشکل‌سازتر می‌کند، این است که تعداد سرمایه داران با دارایی بیشتر که قادر به نجات افرادی با سرمایه کم و اهرم بالا هستند، در حوزه کریپتو در حال کاهش است.

سرنوشت صرافی FTX مانند یک بیماری مسری در بازار پخش شده است. همچنین، درام زیادی با سم بنکمن-فرید، رئیس صرافی FTX وجود دارد چراکه او در حال حاضر برای یافتن سرمایه گذاران در بازار تلاش می کند. بایننس یک روز پس از اعلام حمایت خود از دستیابی به دارایی های صرافی FTX غیر آمریکایی، روز چهارشنبه از این معامله عقب نشینی کرد.

اکنون تحلیلگران بازار این ترس شدید را دارند که هرگونه ورشکستگی بالقوه صرافی FTX می تواند منجر به سرایت سایر ابزارهای رمزنگاری شود. در نتیجه، هنوز برخی از سرمایه گذاران با سرنوشت آن کنار آمده اند. 

پیش‌بینی کاهش بیشتر قیمت بیت‌کوین JPMorgan بر اساس هزینه تولید بیت‌کوین برای استخراج‌کنندگان است. همانطور که می دانیم، با کاهش قیمت بیت کوین از یک سو و افزایش هزینه های انرژی از سوی دیگر، ماینرها مجبور شده اند دارایی های بیت کوین خود را نقد کنند تا هزینه های عملیاتی خود را پوشش دهند.

جی پی مورگان گفت:

در حال حاضر، این هزینه تولید 15000 دلار است، اما احتمالاً قیمت تا عدد 13 هزار دلار کاهش یابد. 

آیا قیمت بیت کوین به 10 هزار دلار می رسد؟

مایک مک‌گلون، استراتژیست برجسته کالا از بلومبرگ اینتلیجنس، در توییتر پیش‌بینی کرده است که سقوط اخیر FTX ممکن است بدترین چشم‌انداز برای بازارهای کریپتو در سال جاری نباشد. این عامل جدید احتمالاً با سقوط صرافی بنکمن-فرید شروع شده است. در نتیجه، می گوید، بیت کوین ممکن است دوباره به سطح 10000 دلار بازگردد.

مک گلون معتقد است که کاهش فعلی بیت کوین به زیر سطح 18000 دلار و افت قیمت آلت کوین ها ممکن است باعث تسلیم شدن توقف فروش در اکثر بازارها شود که از ابتدای سال تحت فشار بوده اند و باعث سقوط دومینوهای اقتصاد کلان می شود.

مک‌گلون در گزارشی می‌گوید بازگشت بزرگ دارایی‌های ریسک پذیر امروز با سقوط بیت‌کوین به منطقه 17600 دلاری آشکار شده است.

مک گلون هشدار می دهد که سقوط FTX و یکی از بنیانگذاران آن سام بنکمن-فرید، شوک بزرگی برای بازار ارزهای دیجیتال بوده است. با این حال، اگر این سقوط دومینوی کلان اقتصادی اتفاق بیفتد، سقوط کریپتو به احتمال زیاد بسیار سخت تر خواهد بود. در نتیجه، بیت کوین ممکن است حمایت بعدی را در سطح 10000 دلار پیدا کند.

منبع: کوین گیپ

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments