شرایط بحرانی بیت کوین و احتمال سقوط به سمت 36 هزار دلار

شرایط بحرانی بیت کوین و احتمال سقوط به 36 هزار دلار | امکان وقوع رکود بزرگ سهام جهانی در سال 2022

سقوط فاجعه‌ آمیز در بازارهای سهام جهانی در سال جاری دور از انتظار نیست، زیرا یک “شوک رکود تورمی” در حال ساخت است.

بیت کوین (BTC) با توجه به تنش های ژئوپلیتیکی و ضعف کلان مرتبط با بسته شدن هفتگی در 6 مارس کاهش یافت.

آیا سال 2022 می تواند “رکود بزرگتر” را به همراه داشته باشد؟

داده‌های TradingView نشان می‌دهند کهBTC/USD پس از بازگشت نوسانات یک شبه، به پایین ترین سطح خود در بیش از یک هفته گذشته رسیده است.

این جفت ارز در زمان نگارش این مقاله در حال آزمایش پشتیبانی 38000 دلاری بود و قیمت آن در عرض سه روز 12 درصد کاهش یافته است. 

علیرغم فضای معاملاتی، روند به وضوح برای بزرگترین ارز دیجیتال کاهشی بود، زیرا روحیه سهام جهانی در بین تحلیلگران متزلزل شد.

هولگر ژاپیتز، مفسر بازار در آن روز هشدار داد: در این هفته، ارزش سهام جهانی 2.9 تریلیون دلار کاهش یافته است زیرا جنگ می تواند شوک رکود تورمی بزرگی ایجاد کند.

اقتصاد دانان پیش‌ بینی‌های رشد خود را کاهش دادند و پیش‌بینی‌ های تورم را افزایش دادند. ارزش سهام جهانی در حال حاضر 110 تریلیون دلار است که برابر با 130 درصد تولید ناخالص داخلی جهانی است که برای وضعیت فعلی گران به نظر می‌رسد.

برخی استدلال می کنند که اگر یک اصلاح بزرگتر TradFi شروع شود، بازار کریپتو متزلزل می تواند حداقل برای شروع به همان اندازه بد باشد.

تاجر و تحلیلگر محبوب پنتوشی حتی تا آنجا پیش رفت که تکرار یک فروپاشی جهانی را پیش بینی کرد که 90 سال پیش باعث رکود بزرگ شد.

با این حال، برخی از کارشناسان معتبر موضع کاملا متفاوتی داشتند. بلومبرگ در آخرین گزارش چشم انداز بازار کریپتو در 4 مارس، نسبت به بیت کوین و اتر (ETH) صعودی باقی ماند.

در این گزارش آمده است: «بیشتر دارایی‌ها در سال 2022، به دلیل بازگشت اجتناب‌ ناپذیر بالاترین تورم در چهار دهه اخیر، در معرض نزول قرار می‌گیرند، اما امسال ممکن است نقطه عطفی دیگر برای بیت‌کوین باشد».

اگر دارایی های ریسک پذیر کاهش پیدا نکنند و برخی از فشار قیمت ها را کاهش ندهند، اقدامات تورمی به احتمال زیاد شناور باقی می مانند و گزینه های کمی برای بانک های مرکزی باقی می ماند اما نرخ ها را با شدت بیشتری افزایش می دهند.

پشتیبانی 36000 دلاری ممکن است برای بیت کوین وارد عمل شود

با توجه به ترس و نگرانی در کوتاه مدت، چشم انداز بیت کوین نشانه های صعودی کمی داشت و بر ادامه دامنه معاملات فعلی تمرکز داشت.

یان آلمن و یان هاپل، بنیانگذاران شرکت تجزیه و تحلیل زنجیره ای Glassnode، هنگام معرفی آخرین نسخه خبرنامه Uncharted آن، خلاصه کردند: بیت کوین در سطح بحرانی قرار دارد.

شاخص RSI در منطقه اشباع فروش و روند صعودی دارد. اگر قیمت نتواند به بالای 40 هزار دلار برسد، ما به پشتیبانی کاهش می دهیم. پشتیبانی: 34 تا 36 هزار دلار مقاومت: 43 تا 45 هزار دلار.

شاخص RSI بیت کوین

نمودار همراه نشان می‌دهد که ارزش BTC/USD از نظر تاریخی چقدر در قیمت‌های کنونی خوب بوده و همبستگی بین این پایین‌های RSI و معکوس‌های قیمت وجود دارد.

منبع: کوین تلگراف

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments