سقوط قیمت ارز فانتوم (FTM)

علت سقوط قیمت ارز فانتوم (FTM) | آیا کار رقیب اتریوم تمام است؟

در روند نزولی اخیر بازار ارزهای دیجیتال یکی از ارزهایی که شاهد افت قابل توجهی بود ارز فانتوم رقیب اتریوم بود. قیمت این توکن به زیر یک دلار در زمان نگارش این خبر افت پیدا کرده است.

این در حالی است که بسیاری از پروژه‌های اکوسیستم فانتوم بلافاصله پس از افت قیمت این ارز شاهد سقوط قیمت 20 تا 30 درصدی بودند. در نتیجه، مقدار کل قفل شده (TVL) در Fantom نیز کاهش قابل توجهی داشته است. آیا قیمت فانتوم پتانسیل بازیابی دارد یا کار این ارز تمام شده است؟ 

سقوط قیمت برای Fantom در ماه مارس زمانی رخ داد که سازنده اصلی DeFi آن – Andre Cronje – خروج ناگهانی خود از فضای کریپتو را اعلام کرد. این خبر جامعه Fantom را تکان داد و باعث سقوط شدید قیمت برای FTM شد. آنتون، شریک تجاری آندره نیز این خبر را تایید کرد و اظهار داشت خدماتی را که بر روی فانتوم ساخته اند، خاتمه می دهند. همچنین در تلگرام، آندره  تایید کرد که آنها باید تمام واگذاری ها را تکمیل کنند، به این معنی که پروژه وابسته همچنان می تواند مستقل از آندره اجرا شود.

حال سرنوشت رقیب اتریوم چیست؟

برای ثبت، هیچ سوء نیت یا تضاد درونی در تصمیم گیری وجود ندارد. توییت نل توضیح می‌دهد که “این یک واکنش تند و سریع به نفرت دریافتی از انتشار یک پروژه نیست، بلکه تصمیمی است که مدتی است گرفته شده.” با این وجود، پاسخ کریپتو به این اخبار نشان می‌دهد که یک فرد چقدر می‌تواند برای ارزش یک ارز دیجیتال مهم باشد. این امر به ویژه در مورد ارزهای رمزنگاری شده با نقدینگی کمتر مانند Fantom صادق است.

بنیاد فانتوم مطمئن است که پلتفرم آن بدون دخالت نل و کرونژ می‌تواند به کار خود ادامه دهد. این بنیاد در توییت پاسخ خود به این موضوع اشاره می کند که “فانتوم یک تیم یک نفره نبوده است. بیش از 40 نفر در فانتوم کار می کنند.” حساب توییتر بنیاد فانتوم در ادامه می افزاید: «بنابراین، توسعه فانتوم تحت تأثیر تصمیم آندره قرار نخواهد گرفت».

با این حال، بازار ارزهای دیجیتال چندان مطمئن نیست که فانتوم بدون کرونژ و نل آینده درخشانی داشته باشد.

در حالی که نل و کرونژ ممکن است در راه اندازی فانتوم و پایه و اساس آن نقش داشته باشند، این زمینه از قبل کاملاً فراهم شده است. حضور آنها دیگر ضروری نیست. بزرگترین ارزش آنها برای سازمان در آینده به عنوان سخنگو و مدافع بود.

با این حال، فروش شدید ناشی از خروج دو توسعه‌ دهنده پس از انجام کار توسعه، نشان‌دهنده نوعی آسیب‌ پذیری است که اکثر سرمایه‌ گذاران عاقلانه از آن اجتناب می‌کنند. این نوسان غیرقابل پیش بینی ممکن است در نهایت از بین برود، اما در عرصه کریپتو که شلوغ می شود، Fantom ممکن است ارزش این انتظار را نداشته باشد. خریداران بالقوه با جستجوی فرصت‌های دیگر در حال حاضر بهتر می‌شوند.

اگر هولدر این توکن هستید و یا به سرمایه گذاری در آن علاقه دارید توصیه می شود مقاله آینده ارز فانتوم را مطالعه کنید.

فرصت خرید در کف یا آخرین مهلت فروش فانتوم؟

ارز فانتوم یک سطح حمایت بحرانی را از دست داده است که می تواند منجر به فروش گسترده تر و افت بیشتر قیمت شود. توکن FTM لایه 1 بلاک چین با روند نزولی شدیدی که از 2 آوریل آغاز شد به نوسان (12 فروردین) ادامه می دهد. از آن زمان این دارایی بیش از 46 درصد کاهش یافته است. جدیدترین نزول قیمت ها را به زیر یک منطقه تقاضای قابل توجه رسانده است که ممکن است معامله گران را تشویق کند تا از موقعیت های خرید خود خارج شوند.

به نظر می رسد فانتوم از خط روند میانی یک کانال موازی که در نمودار سه روزه خود توسعه یافته است، عبور کرده است. از اوایل ژانویه، FTM هر بار که چنین رفتاری در بازار رخ می دهد، به سمت مرز پایین الگو کاهش یافته است.

اگرچه به نظر می رسد که شانس به نفع خرس ها باشد، اندیکاتور متوالی Tom DeMark (TD) دلیلی برای خوش بین بودن معامله گران می دهد که ممکن است مقداری صعودی داشته باشد. در حال حاضر در حال ارائه سیگنال خرید به شکل یک شمعدان قرمز رنگ در نمودار سه روزه فانتوم است. شکل‌گیری صعودی پیش‌بینی می‌کند که یک تا چهار کندل استیک در آینده نزدیک افزایش یابد.

برای تایید تز صعودی، FTM باید بالای 1 دلار معامله کند و یک کندل سه روزه بالاتر از این سطح را چاپ کند. تحت چنین شرایط منحصر به فردی، فانتوم می تواند به سمت مرز بالای کانال موازی با قیمت 1.20 دلار بازگردد.

با این حال به نظر میرسد که با توجه به پروژه های فعال در فانتوم و ارزش کل قفل شده در آن این پروژه و توکن بومی آن پتانسیل زیادی برای رشد دارد. به همین دلیل سرمایه گذاران و تریدرهای بسیاری فرصت پیش آمده را موقعیتی طلایی برای خرید ارز فانتوم در کف در نظر میگیرند.

تکرار تاریخ و رشد انفجاری فانتوم؟

نگاهی به عملکرد تاریخی قیمت فانتوم نشان میدهد که این ارز قبلا نیز در موقعیت مشابه نزولی قرار گرفته است و این زمینه ساز رشد قیمت برای این توکن بوده است. در ماه نوامبر نیز قیمت فانتوم شاهد یک افت بیش از 40 درصدی بود که پس از آن یک افزایش قیمت قابل توجه را از خود نشان داد و توانست پتانسیل خود را برای رشد پس از افت های سنگین نشان دهد.

منبع: موتلی فول

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

1 1 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
فرهاد سعادت
فرهاد سعادت
2 سال قبل

فانتوم برو بالا