تحلیل 10 ارز دیجیتال برتر در راستا رکوردشکنی جدید بیت کوین (4 آذر 1402)

تحلیل 10 ارز دیجیتال برتر در راستا رکوردشکنی جدید بیت کوین (4 آذر 1402)

بیت کوین به بالای 38000 دلار رسیده است و شرایط را برای صعود بیشتر فراهم کرده است. این بر قیمت آلت کوین ها تاثیر می گذارد؟ آیا افزایش قیمت بیت کوین پایدار و سالم است یا یک فیک پامپ محسوب می شود؟

بیت کوین در 24 نوامبر از مقاومت 38000 دلار عبور کرد که نشان می دهد این احساسات مثبت است و گاوها فشار را حفظ کرده اند. آدریان پرزلوزنی، مدیر عامل ایندیپندنت رزرو به کوین تلگراف گفت که “دو سال آینده برای صنعت کریپتو خوب خواهد بود” و احتمالاً فعالیت بازار در اوایل سال 2024 افزایش خواهد یافت.

محرک های اصلی سال آینده هاوینگ بیت کوین در ماه آوریل و برنامه های کاربردی برای یک صندوق معامله شده در بورس بیت کوین است که برخی از آنها مهلتی برای تصمیم گیری در ژانویه دارند. با دو رویداد اصلی، احتمالا سرمایه گذاران زیادی این را یک فرصت خرید بیت کوین می دانند. 

تحلیلگران انتظار دارند در کوتاه مدت از 40000 دلار بازگردانده شود. این می‌تواند یکی از دلایلی باشد که شرکت سرمایه‌ گذاری کتی وود، ARK Invest، به تدریج در حال فروش قوی است. این شرکت در ماه گذشته حدود 700000 سهم از Grayscale را فروخت، اما شایان ذکر است که ARK هنوز بیش از 4.3 میلیون سهم GBTC را در اختیار دارد.

⁉️آیا معامله گران کریپتو می توانند از سطوح مقاومت بیت کوین و آلت کوین های اصلی عبور کنند؟ سطوح مهمی که باید مراقب آنها بود چیست؟ بیایید نمودار 10 ارز دیجیتال برتر را تجزیه و تحلیل کنیم تا متوجه شویم.

بیت کوین (BTC)

بیت کوین در 24 نوامبر مقاومت سخت 37980 دلار را شکست، اما گاوها در تلاش برای حفظ این سطح هستند. این نشان می دهد که خرس ها به شدت از سطح دفاع می کنند.

هر دو میانگین متحرک شیب دار هستند و شاخص قدرت نسبی (RSI) بالای 61 است که نشان می دهد مسیر کمترین مقاومت به سمت بالا است. اگر خریداران قیمت را بالای 37980 دلار حفظ کنند، جفت BTC/USDT می تواند به 40000 دلار برسد.

این سطح ممکن است دوباره شاهد نبرد سختی بین گاوها و خرس ها باشد، اما اگر خریداران پیروز شوند، این جفت می تواند به 48000 دلار برسد. به نظر می رسد زمان برای قدرت نمایی خرس ها به پایان رسیده است. اگر بخواهند شتاب را تضعیف کنند، باید قیمت را به زیر متحرک نمایی 20 روزه کاهش دهند و قیمت را به زیر 34800 دلار برسانند.

اتریوم (ETH)

گاوها اتریوم را به بالای خط مقاومت در 22 نوامبر رساندند که نشان دهنده شروع مرحله بعدی حرکت صعودی بود.

خرس ها سعی کردند قیمت را به زیر خط مقاومت در 23 نوامبر برگردانند، اما گاوها موضع خود را حفظ کردند. این نشان می‌دهد که گاوها با خرید اتریوم در تلاش هستند تا خط مقاومت را به حمایت تبدیل کنند. اگر آنها موفق شوند، جفت ETH/USDT می تواند یک افزایش قیمت را به سمت 2200 دلار آغاز کند.

این سطح ممکن است دوباره به عنوان یک مقاومت بزرگ عمل کند، اما اگر گاوها بر آن غلبه کنند، جفت یک الگوی مثلث صعودی بزرگ را تکمیل خواهد کرد. این می تواند شرایط را برای افزایش بالقوه به هدف الگوی 3400 دلار فراهم کند.

اگر قیمت کاهش یابد و به زیر سطح حمایت حیاتی در 1900 دلار سقوط کند، این دیدگاه صعودی در کوتاه مدت باطل خواهد شد.

بایننس کوین (BNB)

بایننس کوین در 22 نوامبر به بالای 235 دلار جهش کرد، اما گاوها نتوانستند در EMA 20 روزه (239 دلار) بر مقاومت غلبه کنند. این نشان می دهد که خرس ها سعی دارند کنترل را به دست بگیرند.

میانگین متحرک نمایی 20 روزه شروع به کاهش کرده است و RSI درست زیر نقطه میانی قرار دارد که نشان دهنده یک فرصت سود جزئی برای خرس ها است. این شرایط را فراهم می کند تا قیمت در کوتاه مدت به زیر سطح حمایت حیاتی 223 دلار بسته شود. این می تواند شرایط را برای سقوط به 203 دلار فراهم کند.

اگر گاوها با خرید بایننس کوین بخواهند از روند نزولی جلوگیری کنند، باید قیمت را بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه نگه دارند. جفت BNB/USDT ممکن است زمان بیشتری را در محدوده بزرگ بین 223 تا 265 دلار صرف کند.

ریپل (XRP)

گاوها در تلاش هستند تا XRP را بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (0.62 دلار) برسانند، که نشان دهنده خرید ریپل در سطوح پایین تر است.

متحرک نمایی 20 روزه مسطح شده است و RSI نزدیک به نقطه میانی است که نشان دهنده حرکت رنج قیمت در کوتاه مدت است. ممکن است جفت XRP/USDT برای چند روز بین 0.56 تا 0.74 دلار نوسان داشته باشد.

اگر قیمت افزایش یابد و بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه بماند، جفت به تدریج می تواند به 0.67 دلار و پس از آن به 0.74 دلار صعود کند. سپس خریداران باید بر این مانع غلبه کنند تا نشان دهنده شروع یک حرکت صعودی جدید باشد.

برعکس، اگر قیمت از سطح فعلی پایین بیاید و به زیر 0.56 دلار برسد، نشانه شروع یک اصلاح شدیدتر به 0.46 دلار خواهد بود.

سولانا (SOL)

سولانا در دو روز گذشته تلاش کرده است تا از مقاومت 59 دلاری عبور کند، اما خرس‌ها موضع خود را حفظ کرده‌اند. یک نکته مثبت جزئی به نفع گاوها این است که آنها قدرت روند را به خرس ها واگذار نکرده اند.

افزایش متحرک نمایی 20 روزه (52.80 دلار) و RSI در منطقه مثبت نشان می دهد که گاوها با خرید سولانا قدرت را در دست دارند. این چشم انداز افزایش بیش از مقاومت بالای سر را افزایش می دهد. اگر این اتفاق بیفتد، جفت SOL/USDT می تواند تا 68 دلار صعود کند.

برخلاف این فرض، اگر قیمت از سطح فعلی کاهش یابد، خرس‌ها تلاش خواهند کرد تا جفت را به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه بکشند. اگر آنها بتوانند این کار را انجام دهند، جفت ممکن است به 48 دلار کاهش یابد، جایی که خریداران احتمالا وارد عمل خواهند شد.

کاردانو (ADA)

کاردانو در چند روز گذشته به بالا و پایین تر از سطح 0.38 دلار نوسان داشته است. این نشان دهنده عدم اطمینان در مورد حرکت بعدی بین گاوها و خرس ها است.

میانگین های متحرک صعودی و RSI در قلمرو مثبت نشان می دهد که گاوها تسلط کمی دارند و سرمایه گذاران کمی برای خرید کاردانو اقدام می کنند. اگر قیمت به بالای 0.40 دلار برسد، شروع یک حرکت صعودی جدید به 0.42 دلار و بعداً به 0.46 دلار را نشان می دهد.

اگر خرس ها بخواهند قدرت را به دست بگیرند، باید قیمت را به زیر 0.34 دلار کاهش دهند. این ممکن است منجر به سقوط به SMA 50 روزه (0.31 دلار) شود. سپس ممکن است جفت ADA/USDT برای مدتی بیشتر بین 0.24 تا 0.38 دلار در نوسان باشد.

دوج کوین (DOGE)

دوج کوین در دو روز گذشته بالای میانگین متحرک نمایی 20 روزه (0.08 دلار) باقی مانده است، اما این افزایش شتاب چندانی ندارد. این نشان می دهد که گاوها در سطوح بالاتر محتاط عمل می کنند. 

در این صورت خریداران با خرید دوج کوین باید قیمت را بالاتر از 0.08 دلار برسانند. سپس جفت DOGE/USDT می تواند به سمت هدف 0.10 دلار افزایش یابد. این سطح ممکن است دوباره شاهد نبرد سختی بین گاوها و خرس ها باشد.

اگر قیمت از 0.08 دلار کاهش یابد، نشان می دهد که خرس ها در سطوح بالاتر فعال هستند. سپس ممکن است این جفت به حمایت فوری در 0.07 دلار سقوط کند. میانگین متحرک نمایی 20 روزه و RSI درست بالاتر از نقطه میانی، مزیت واضحی به گاوها و خرس ها نمی دهد.

تون کوین (TON)

خریداران در تلاش هستند تا تون کوین (TON) را به مقاومت 2.59 دلار برسانند. برخورد دوباره به سطح مقاومت باعث تضعیف آن می شود.

اگر گاوها قیمت را بالاتر از ناحیه مقاومت 2.59 تا 2.77 دلار حفظ کنند، الگوی فنجان و دسته کامل خواهد شد. این می تواند یک روند صعودی جدید را به 3.28 دلار و پس از آن به هدف الگوی 4.03 دلار آغاز کند.

از طرف دیگر، اگر قیمت نتواند مقاومت پیش رو را به سمت بالا بشکند، نشان می دهد که خرس ها به شدت از این سطح دفاع می کنند. این می تواند منجر به حرکت به SMA 50 روزه (2.20 دلار) شود. یک کاهش به زیر این سطح شرایط را برای سقوط به 2 دلار و متعاقباً به 1.89 دلار باز می کند.

چین لینک (LINK)

همانطور که از سایه بلند کندل 23 نوامبر مشخص است، چین لینک در خط روند نزولی با فروش مواجه است.

با این حال، گاوها با ایجاد فشار خرید چین لینک تسلیم نشدند و دوباره قیمت را به خط روند نزولی رساندند. قیمت بین خط روند نزولی و سطح اصلاحی فیبوناچی 61.8% با قیمت 12.83 دلار در حال نوسان است. این موجب شده است تا قیمت مانند یک فنر جمع شود که یک حرکت شدید به سمت بالا یا پایین را دنبال خواهد کرد.

اگر قیمت بالاتر از خط روند نزولی باشد، جفت LINK/USDT ممکن است به 16.60 دلار و سپس به 18.30 دلار صعود کند. در عوض، اگر قیمت کاهش یابد و به زیر 12.83 دلار سقوط کند، کاهش می تواند به SMA 50 روزه (11.21 دلار) برسد.

آوالانچ (AVAX)

آوالانچ به مقاومت پیش رو در 22 دلار رسیده است که سطح مهمی است و باید مراقب آن بود. انتظار می رود خرس ها با قدرت از این سطح دفاع کنند.

با این حال، اگر گاوها با خرید ارز AVAX روند را کنترل کنند، احتمال شکست بالای 22 دلار را افزایش می دهد. سپس ممکن است این جفت به 25 دلار صعود کند، جایی که خرس‌ها احتمالاً دفاعی قوی خواهند داشت.

از طرفی دیگر، میانگین متحرک نمایی 20 روزه (18.40 دلار) همچنان سطح کلیدی برای زیر نظر گرفتن است. اگر قیمت کاهش یابد و به زیر این سطح سقوط کند، شروع یک اصلاح عمیق تر تا 16 دلار را نشان می دهد. چنین حرکتی نشان می دهد که جفت AVAX/USDT ممکن است زمان بیشتری را در محدوده بزرگ بین 10.50 تا 22 دلار بگذراند.

منبع: کوین تلگراف

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments