ریچارد تنگ (Richard Teng) کیست؟ بیوگرافی کامل مدیرعامل جدید صرافی بایننس

ریچارد تنگ (Richard Teng) کیست؟ بیوگرافی کامل مدیرعامل جدید صرافی بایننس

ریچارد تنگ، مدیر عامل جدید بایننس از برنامه های خود برای بهبود قدرت مالی، امنیت و ایمنی کلی شرکت پرده برداری کرده است.
اندکی پس از آنکه چانگ پنگ ژائو، مدیرعامل سابق بایننس استعفای خود را از این شرکت رمزنگاری اعلام کرد، این شرکت ریچارد تنگ را به عنوان مدیرعامل جدید بایننس منصوب کرد.

درباره ریچارد تنگ بیشتر بدانید!

ریچارد تنگ یک تاجر با تجربه سنگاپوری و تنظیم کننده سابق با تجربه و متخصص در صنعت مالی، به ویژه در زمینه ارزهای دیجیتال است.

او مدرک لیسانس خود را در رشته حسابداری از دانشگاه ملی سنگاپور گرفت و بعداً مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته مدیریت بازرگانی از دانشگاه شیکاگو ادامه داد.

در آگوست 2021، تنگ نقش مدیر عامل بایننس سنگاپور، پلتفرم پیشرو تجارت فیات به کریپتو برای دلار سنگاپور (SGD) را بر عهده گرفت. مسئولیت های او شامل گسترش تجارت و اطمینان از رعایت قوانین محلی بود.

علاوه بر این، Teng با هدف ایجاد یک رابطه مثبت با مقامات پولی سنگاپور (MAS) و سایر ذینفعان در اکوسیستم رمزنگاری شده است. در نوامبر 2021، او سمت رئیس بازارهای منطقه ای بایننس را بر عهده گرفت و بر عملیات و استراتژی در آسیا، اروپا، خاورمیانه و شمال آفریقا نظارت داشت.

تنگ با ابراز افتخار و فروتنی بر تعهد خود به ایجاد اعتماد، شفافیت و انطباق در بایننس و صنعت رمزنگاری گسترده‌تر تاکید کرد. او متعهد شد که برای پیشبرد ماموریت بایننس برای افزایش آزادی مالی برای همه، از نزدیک با ژائو و تیم همکاری کند.

CZ از بایننس استعفا داد! | دیروز در بازار ارزهای دیجیتال چه اتفاقی افتاده است؟

برنامه های بعدی ریچارد تنگ به عنوان جانشین CZ

در بیانیه اخیر، ریچارد تنگ، سه حوزه اصلی تمرکز را برجسته کرد:

🔺اطمینان از اعتماد کاربر: تنگ بر تعهد خود برای اطمینان از قدرت مالی، امنیت و ایمنی کلی شرکت تاکید کرد. ایجاد و حفظ اعتماد کاربران اولویت اصلی خواهد بود.

🔺همکاری تنظیم مقررات جهانی: با تعهد به حفظ استانداردهای بالا در سطح جهانی، Teng قصد خود را برای همکاری نزدیک با تنظیم کننده ها ابراز کرد. هدف ایجاد تعادلی است که نوآوری را در صنعت تقویت کند و در عین حال حمایت های ضروری از مصرف کننده را فراهم کند.

🔺محرک رشد Web3: ریچارد تنگ بر اهمیت کار مشترک با شرکا برای پیشبرد رشد و پذیرش Web3، همسو با روندهای گسترده تر در چشم انداز دیجیتال تاکید کرد.

ورشکستگی بایننس، یعنی پایان صنعت کریپتو

ورشکستگی بایننس، یعنی پایان صنعت کریپتو

به نظر می رسد فشار سیستم های نظارتی بر صنعت کریپتو به اوج خود رسیده است. پس از محکومیت به کلاهبرداری سام بنکمن-فرید، بنیانگذار FTX، وکلای آمریکایی در ازای توقف تحقیقات جنایی خود در مورد آن، مبلغی چند میلیارد دلاری از صرافی ارز دیجیتال بایننس دریافت کردند.

اگرچه قیمت ارزهای دیجیتال از کف قیمتی که در سقوط سال گذشته سقوط کردند، جهش کرده‌اند، اما با اوج دو سال پیش خود فاصله دارند. سرسختی بازار کریپتو توسط تعداد نسبتاً کمی از معامله‌ گران حفظ می‌شود که به هولد کردن ارزهای رمزنگاری شده خود پایبند هستند. زمانی که فروشندگان زیادی وجود ندارد، فقط چند پیشنهاد برای بالا بردن قیمت ها لازم است. با این حال، توکن های تقاضای تازه به طور فزاینده ای کمیاب می شود. در همین حال، کشمکش‌های صرافی‌های ارز دیجیتال مانند بایننس و کوین‌ بیس، آینده این بخش را به‌طور فزاینده‌ ای مشکوک نشان می‌دهد.

همانطور که می دانید ایجاد بیت کوین، ارز دیجیتال اصلی، مسلماً اقدامی از جنگ علیه سیستم مالی غرب بود. هنگامی که در بحبوحه بحران مالی سال 2008، بازارهای دارایی سقوط کرد و به نظر می رسید بانک هایی که باعث آشفتگی شده بودند در حال فروپاشی بودند، بسیاری از مردم عادی احساس کردند که عدالت برقرار است. اما بانک‌های مرکزی با سرازیر کردن بازارها با پول ارزان به کمک شتافتند و در نتیجه ارزش دارایی‌ها را افزایش دادند. این احتمال وجود دارد که دوباره چنین رویدادی اتفاق بیفتد. 

مردم خشمگین شدند و سازندگان بیت کوین خشم را هدایت کردند و از یک هک حیله گر برای سوء استفاده از سیاست پولی استفاده کردند. با ایجاد دارایی با عرضه ثابت، مخترعان آن از ادامه تورم آن اطمینان حاصل کردند، زیرا افزایش عرضه پول قیمت آن را همیشه به سمت بالا می برد. و مطمئناً، بیت کوین از مبدأ فروتن خود با ارزش چند دلار، در نهایت افزایش یافت و بیش از 60000 دلار معامله شد.

با این حال، در طول مسیر، ارز دیجیتال معتقدان واقعی را جذب کرد که امیدوار بودند جهان را از شر بانکداران و تعداد کمی از فرصت‌ طلبانی که به دنبال سود بردن هستند، رها کند. همیشه تشخیص تفاوت بین این دو گروه آسان نبوده است. سام بنکمن-فرید تا زمانی که مشخص شد که او درگیر طرح های مشکوک است، بسیاری را متقاعد کرد که با “نوع دوستی موثر” خود، جهان را تغییر خواهد داد. زمانی که کریپتو شروع به رکود کرد و قیمت ارزهای دیجیتال کاهش یافت، تنظیم‌ کننده‌هایی که همیشه در آن تردید داشتند، خواه به دلیل مشکوک بودن کارآفرینان به معاملات نامطلوب یا صرفاً بدشانسی از وضعیت نوپای آن‌ها، شروع به بسته شدن کردند.

چالش اساسی این صنعت همچنان باقی است. با وجود تمام وعده‌های استفاده‌های بی‌شماری که ممکن است کریپتو ارائه دهد، از تمرکز زدایی مالی گرفته تا کاهش هزینه‌های تراکنش، هیچ‌ کس واقعاً هنوز کاربرد عملی آن را پیدا نکرده است. به نظر می رسد که به عنوان یک جایگزین دیجیتالی برای طلا عمل می کند – یک دارایی اساساً بی فایده که مردم آن را به عنوان محافظ تورم نگه می دارند (چیزی که هنوز ثابت نشده است). اما این سوال بدیهی را در بین سنت گرایان ایجاد می کند: چرا فقط در طلا سرمایه گذاری نمی کنیم؟

افزایش خیره کننده قیمت ارزهای دیجیتال، رشد عظیم عرضه پول در دهه گذشته را دنبال کرده است. اکنون که تورم بانک‌های مرکزی را مجبور به کاهش این عرضه می‌کند، دارایی‌های سفته‌ بازی جذابیت خود را از دست می‌ دهند. این بدان معناست که صرافی هایی که این خدمات را ارائه می دهند، مانند بایننس و کوین بیس، خودشان ارزش خود را از دست می دهند.

برخلاف FTX، بایننس ممکن است برای مدتی باقی بماند. یک تراکنش بزرگ در پلتفرم خود در اوایل این هفته نشان می‌دهد که پولی را برای پرداخت جریمه به دست آورده است، که می‌تواند آن را قادر به ادامه فعالیت کند. اما با ممانعت از تغییر ناگهانی در سیاست‌های پولی غرب، به نظر می‌رسد فعالیت صرافی‌های رمزنگاری بیشتر در خطر است و با توجه به نقشی که بایننس در سقوط او داشت، ممکن است مصیبت‌های بایننس کمی تسلی به سام بنکمن-فرید بدهد.

🎯پیش بینی قیمت طلا در سال 2024 | آیا قیمت طلا در سال آینده بالا می رود؟🎯

قدم بعدی ژائو چیست؟

قدم بعدی ژائو چیست؟

CZ همچنین برنامه های خود را برای آینده در مجموعه ای از پست ها تشریح کرد. ژائو ضمن ابراز تعهد خود به عنوان یک سهامدار و منبع دانش تاریخی برای شرکت، تصمیم خود را برای عقب نشینی از رهبری فعال اعلام کرد.

ژائو برای پاسخ به سوالاتی در مورد هدف بعدی اش گفت: 

از این به بعد چه کاری انجام خواهد داد؟ اول استراحت میکنم. من در 6 سال و نیم گذشته حتی یک روز هم تلفن خود را خاموش نکرده ام.” او برنامه‌ هایی را برای سرمایه‌ گذاری غیرفعال فاش کرد که قصد دارد در زمینه استارتاپ‌ ها در سراسر بلاک چین، Web3، DeFi، هوش مصنوعی و بیوتکنولوژی فعالیت کند.

ژائو در مورد چشم انداز تاسیس یک سرمایه گذاری دیگر، تمایل خود را برای نقشی متفاوت ابراز کرد و اظهار داشت: «نمی توانم خودم را مدیر عاملی ببینم که دوباره یک استارتاپ را هدایت می کند. من از اینکه یک کارآفرین یکباره (خوش شانس) هستم راضی هستم.” او افزود: “اگر شنوندگانی وجود داشته باشند، من می‌توانم به صورت خصوصی برای تعداد کمی از کارآفرینان آینده مربی باشم یا حداقل می توانم به آنها بگویم که چه کاری انجام ندهند.

در حال حاضر، CZ با وثیقه 175 میلیون دلاری تا زمان صدور حکم بعدی در 23 فوریه 2024 خارج از بازداشت است.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

5 1 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
Mohammad
Mohammad
4 ماه قبل

صرافی به این خفنی این اتفاق براش بیوفته پس وای به حال بقیه صرافی ها