حساب اجاره ای چیست و چه مجازات و عواقبی دارد؟

حساب اجاره ای چیست و چه مجازات و عواقبی دارد؟

فقط با چند ساعت کار در منزل درآمد میلیونی داشته باشید! فرصت شغلی طلایی فقط با یک گوشی و در منزل! این تبلیغات برای هر فردی که به دنبال کار میگردد، وسوسه انگیز است. تبلیغاتی که راه صد ساله را یک شبه رفتن، وعده می دهند. اما آیا تابحال چیزی در مورد حساب بانکی اجاره ای شنیده اید و از ارتباط مستقیم این تبلیغات با پولشویی چیزی می دانید؟
ما در این مقاله قصد داریم به این موضوع بپردازیم که حساب اجاره ای چیست و اجاره کارت بانکی به چه معناست؟ همچنین جرم اجاره دادن کارت بانکی چیست و چه این کار چه عواقبی خواهد داشت؟! با ما همراه باشید.

حساب اجاره ای چیست؟

حساب اجاره ای چیست؟

حتما برایتان پیش آمده است که در سایت های کاریابی یا تبلیغاتی، با آگهی هایی تحت عنوان “کار در منزل با گوشی“، “کار پاره وقت با حقوق و پورسانت بالا“، “کار اینترنتی با درآمد بالا“، “کار در خانه با موبایل و حقوق ثابت” یا “کسب درآمد در خانه بدون نیاز به تخصص” و غیره مواجه شده باشید.

خب قطعا برای هر فردی که به دنبال کار است یا با حساب بانکی اجاره ای آشنا نیست، چنین آگهی وسوسه انگیز و رویایی است. برای همین بیشتر افرادی که اقدام به حساب اجاره‌ای می کنند قربانی‌های اصلی این ماجراهای اینترنتی هستند. اما باید بدانید که مجرمان از روش‌های مختلفی استفاده می‌کنند تا وجوه را از طریق آدرس‌ها یا کسب‌وکارهای متعدد ارسال می‌کنند تا منشا آنها را پنهان کنند. سپس دارایی ها از یک منبع به ظاهر قانونی به آدرس مقصد یا یک صرافی ارسال می شود تا مبلغ نقد شود. این فرآیند ردیابی وجوهی که از راه پولشویی و فعالیت های غیرقانونی به دست آمده است را بسیار دشوار می کند.

از این رو اکثر صرافی های رایج و سایر ارائه دهندگان خدمات دارایی های مجازی در ایران مشمول دستورالعمل های ویژه ای هستند که هدف آن کاهش خطرات استفاده از دارایی های مجازی برای پولشویی و تامین مالی تروریسم است. یکی از این قوانین تکمیل مراحل احراز هویت در صرافی ها است و آنها را ملزم می کند تا هویت مشتریان خود را تایید کنند.

اما باید بدانید که این مقررات مجرمان را بر آن داشته تا روش‌های پیشرفته‌ ای برای دور زدن قوانین و جابجایی وجوه غیر قانونی بیابند.

📌اگر هنوز هم احساس می کنید که توضیحات بالا نامفهوم است، برای درک بهتر این مسئله بیایید در قالب یک مثال حساب اجاره ای را برای شما توضیح دهم:

فرض کنید که شما در نرم افزار شیپور، دیوار یا تلگرام با چنین آگهی های وسوسه انگیزی رو به رو شده اید و از روی حس کنجکاوی به آنها پیام ارسال می کنید تا ببینید این چه کاری است که با چنین شرایط آسانی می توانید بهترین درآمد را داشته باشد. زمانی که پیام ارسال می کنید، آنها به شما می گویند که در یک صرافی ارز دیجیتال ثبت نام کنید و با مدارک خود مراحل احراز هویت را تکمیل کنید. سپس وعده می دهند که در ازای خرید ارز دیجیتال به شما پورسانت تعلق می گیرد. با چنین ترفند هایی باعث می شوند که شما مراحل ثبت نام خود را تکمیل کنید و با مبلغی که به حساب بانکی شما واریز می کنند، برای خرید بیت کوین، خرید شیبا و یا هر ارز دیجیتال دیگری اقدام کنید. در نهایت پس از اینکه ارز مجازی را دریافت کردند شما را بلاک می کنند و دیگر اثری از آنها نیست. 

پس از گذشت چند روز مشخص می شود که پول های دزدی و پولشویی به حساب شما واریز شده است و پلیس فتا با شما تماس میگیرند تا برای توضیح بیشتر به سازمان مراجعه کنید. در این صورت شما حساب خود را اجاره داده اید تا کلاهبرداران پول هایی که از راه غیرقانونی به دست آمده است را جابجا کنند و حساب شما نیز به عنوان حساب اجاره ای تحت تعقیب قرار میگیرد. آش نخورده و دهن سوخته…! حال باید تاوان کاری که از روی نا آگاهی انجام داده اید را پس دهید. حال بیایید ببینیم که جرم اجاره دادن کارت بانکی چیست و چه عواقبی دارد.

روش های سواستفاده از حساب های اجاره ای

روش های سواستفاده از حساب های اجاره ای

در دنیای مجازی امروز مشاغل زیادی هستند که با وعده های پوچ به صورت غیر قانونی پول در می آورند. برخی از آنها عبارت است از:

  • مواد مخدر
  • پولشویی
  • سایت های قمار و شرط بندی
  • فعالیت های تروریستی
  • قاچاق کالا
  • و غیره

جرم حساب بانکی اجاره ای چیست؟

با وجود اینکه شما نقش اصلی در این جریان نداشته اید اما شریک جرم محسوب می شوید. چرا؟ چون مرتکب چندین جرم شده اید که اولین آن پذیرفتن شرایط برای جا به جایی مبلغ  پولی است که از طریق اعمال مجرمانه به دست آمده. دومین جرم که مشهود‌ترین و بزرگترین جرم در این حوزه قلمداد می‌شود، پولشویی است. 

مجازات اجاره دادن حساب چیست؟

توجه داشته باشید که در چنین شرایطی شما مجرم اصلی شناخته می شوید، چرا که حساب بانکی به نام شما است. حتی اگر نقش خاصی در انجام پولشویی و یا فرار مالیاتی نداشته باشید و در صورت اثبات بی گناهی از نظر قانونی باز هم شریک جرم محسوب می شوید. 

از این رو مجازات اجاره دادن حساب بانکی این است که شما به‌عنوان شریک جرم باید تمام وجوه معامله شده را به‌ همراه سود بانکی پرداخت کنید. همچنین 25 درصد از کل مبلغ تراکنش‌ها نیز به‌عنوان عواید حاصل از جرم دریافت می‌شود و علاوه‌ بر آن، مالیات تراکنش‌ها را نیز باید پرداخت کنید. از طرفی تا زمان پیدا شدن و دستگیری کلاهبرداران اصلی به زندان محکوم می‌شوید که البته می‌توان با پرداخت وثیقه معادل مبلغ تراکنش‌ها به‌طور مشروط از زندان خارج شد.

⁉️تمام این تاوان‌ها و مجازات در ازای درآمد ماهانه چند میلیون تومان است و آیا واقعا ارزش‌ آن را دارد؟

چگونه از جرم حساب بانکی اجاره ای مبرا شویم؟

حال که با تمام عواقب و جرم اجاره دادن کارت بانکی آشنا شده اید و اگر کلاهبرداران به سوءاستفاده از کارت بانکی شما پرداخته اند و در حال حاضر پشیمان هستید، باید بی گناهی خود را ثابت کنید. برای انجام این کار یک شاهد باید داشته باشید و همچنین یک قرارداد که بین شما و فردی که در حال استفاده از حساب بانکی شما بوده است را باید ارائه دهید تا روند اثبات بی گناهی شما آسان تر شود. 

پاسخ به سوالات متداول

حساب اجاره ای ارز دیجیتال چیست؟

حساب اجاره ای ارز دیجیتال حسابی است که فرد در یک صرافی ارز دیجیتال ثبت نام می کند و پس از ارسال مدارک و تکمیل مراحل احراز هویت، اطلاعات حساب کاربری و اطلاعات حساب بانکی خود را در اختیار فردی قرار می دهد که از آن می تواند برای انجام هر کار غیر قانونی مانند پولشویی استفاده کند.

حساب خود را اجاره داده ام ولی الان پشیمان شده ام، چه کنم؟

باید بی گناهی خود را اثبات کنید. اقدامات لازم برای اثبات بی گناهی خود داشتن یک شاهد و همچنین ارائه قراردادی است که بین شما و شخصی که از حساب استفاده کرده، بسته شده است.

جرم اجاره دادن کارت بانکی چیست؟

مجازات اجاره دادن حساب بانکی به شرح زیر است:
🔺ضبط تمامی اموال مبادله‌ شده به همراه سود بانکی حاصل از این مبادلات
🔺پرداخت مالیات این اموال و پرداخت عواید حاصل از جرم که شامل 25 درصد کل مبلغ مبادله‌ شده خواهد بود.
🔺شریک جرم تا زمان شناسایی و دستگیری کلاه‌ برداران اصلی به زندان محکوم می‌‌شود؛ البته قربانی با پرداخت 🔺وثیقه معادل مبلغ مورد تراکنش می‌تواند تا دریافت حکم دادگاه به‌صورت مشروط از زندان خارج شود.

پولشویی از طریق حساب بانکی اجاره ای چگونه انجام میشود؟

در این روش کلاهبرداران با روش های کسب درآمد تضمینی در منزل یا تبلیغاتی با این عناوین، از افراد می خواهند در صرافی های ارز دیجیتال ثبت نام کنند. سپس به بهانه پرداخت سود روزانه و پورسانت به حساب بانکی آنها پول واریز می کنند و در نهایت غیب می شوند. این شناخته شده ترین روش برای پولشویی از طریق حساب بانکی اجاره ای در صرافی های ارز دیجیتال است.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

5 1 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments