تحلیل 10 ارز برتر بازار در میان نوسانات خسته کننده بیت کوین (21 مرداد 1402)

تحلیل 10 ارز برتر بازار در میان نوسانات خسته کننده بیت کوین (21 مرداد 1402)

پس از تاخیر در تصمیم گیری ETF بیت کوین در 11 آگوست، به نظر می رسد نوسانات خسته کننده قیمت بیت کوین تا آخر هفته ادامه داشته باشد.

بیت کوین همچنان سرمایه گذاران را با نوسانات رنج خود ناامید می کند. زیرا جهت شکست و اینکه روند بعدی به کدام سمت حرکت خواهد کرد غیرقابل پیش بینی است و هیچ سرنخی به معامله گران نمی دهد. به طور معمول، هر چه حرکت بدون روند یک ارز دیجیتال در یک کانال رنج طولانی تر باشد، خروج نهایی از آن قوی تر است. یعنی صعودی یا سقوط شدیدی اتفاق خواهد افتاد. بنابراین، معامله گران باید مراقب باشند تا زمانی که روند مشخص شد و شکست اتفاق افتاد، آن را دنبال کنند.

یک نکته مثبت جزئی به نفع گاوها این است که آنها بخش بزرگی از دستاوردها و سودهای سال 2023 را حفظ کرده اند. این نشان می دهد که گاوها برای ذخیره سود عجله ندارند و معتقدند که روند صعودی دوباره شروع می شود. 

اریک بالچوناس، تحلیلگر ارشد صندوق قابل معامله در بورس (ETF) بلومبرگ تاکید کرد که 15 مورد از ETF های سهام با بهترین عملکرد در سال 2023 مربوط به ارزهای دیجیتال و در معرض کریپتو و بلاک چین بوده است.

⁉️آیا بیت کوین و آلتکوین های منتخب نشانه هایی از شکست احتمالی از محدوده مربوطه خود را نشان می دهند؟ بیایید نمودار 10 ارز دیجیتال برتر را بررسی کنیم تا متوجه شویم.

بیت کوین (BTC)

گاوها با خرید بیت کوین قیمت را به بالاتر از میانگین متحرک ساده 50 روزه 29960 دلار در 8 و 9 آگوست رساندند اما نتوانستند سطوح بالاتر را حفظ کنند. این نشان می دهد که خرس ها با هر رالی صعودی برای دست به فروش دارایی های خود می زنند.

چارت روزانه قیمت بیت کوین

نوسانات رنج بیت کوین در کانالی که حرکت می کند فشرده تر شده است و قیمت بین 28585 تا 30350 دلار در نوسان است. هر دو میانگین متحرک مسطح شده اند و شاخص قدرت نسبی (RSI) نزدیک به نقطه میانی است، که نشان می دهد تثبیت ممکن است برای مدت بیشتری ادامه یابد.

هنگامی که قیمت در یک محدوده رنج نوسان دارد، پیش بینی جهت شکست دشوار است. با این حال، معامله گران باید برای شروع روند بعدی به زودی آماده باشند.

اگر قیمت به زیر 28585 دلار سقوط کند، این جفت ممکن است تا 26000 دلار و سپس به 24800 دلار کاهش یابد. برعکس، شکست و بسته شدن بالای 30350 دلار می تواند قیمت را به 32400 دلار برساند. این احتمالاً آخرین منطقه مهم مقاومتی قبل از رسیدن قیمت به 40000 دلار است.

اتریوم (ETH)

اتریوم در چند روز گذشته بین SMA 50 روزه (1879 دلار) و منطقه حمایتی با قیمت 1816 دلار معامله شده است. این نشان دهنده عدم اطمینان بین گاوها و خرس ها در مورد مسیر حرکت بعدی است.

چارت روزانه اتریوم

میانگین متحرک نمایی 20 روزه (EMA) در 1855 دلار و RSI درست زیر نقطه میانی، تصمیم گیری دقیقی برای گاوها و خرس ها ایجاد نمی کند. فروشندگان باید قیمت را به زیر 1816 دلار کاهش دهند تا کنترل کنند. این امر می‌تواند شرایط را برای فروش ایجاد کند، که ممکن است جفت ETH/USDT را به 1700 دلار و سپس به حمایت حیاتی 1626 دلار برساند.

برعکس، اگر با خرید اتریوم توسط معامله گران، قیمت بالا برود و از SMA 50 روزه عبور کند، می تواند شرایط را برای شکست مقاومت روانی در 2000 دلار باز کند.

بایننس کوین (BNB)

شکست قیمت بایننس کوین به بالاتر از خط مقاومت مثلث ممکن است فشار فروش ایجاد کند و قیمت را به زیر میانگین متحرک بکشاند. 

چارت روزانه بایننس کوین

جفت BNB/USDT می تواند به خط حمایت الگو مثلث سقوط کند. این سطح مهمی است که باید به آن توجه داشت، زیرا یک شکست به زیر آن ممکن است باعث سقوط قیمت به 220 دلار شود. اگر این اتفاق بیفتد احتمالا گاوها برای خرید بایننس کوین در این سطح اقدام خواهند کرد. 

اگر قیمت سطح حمایتی را حفظ کند، ممکن است برای مدت زمان بیشتری داخل الگو مثلث نوسان داشته باشد. سپس خریداران باید قیمت را به بالاتر از سطح مقاومت هدایت کنند. در چنین شرایطی قیمت ارز BNB ممکن است به 265 دلار برسد.

ریپل (XRP)

ریپل از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (0.65 دلار) در 9 آگوست عبور کرد و این نشان می دهد که خرس ها در تلاش هستند تا سطح را به مقاومت تبدیل کنند.

چارت روزانه

حمایت مهمی که باید در صورت کاهش قیمت زیر نظر داشت، SMA 50 روزه (0.61 دلار) است. اگر این سطح شکست بخورد، فروش می تواند افزایش یابد و جفت XRP/USDT می تواند به سطح شکست 0.56 دلار سقوط کند.

احتمال دیگر این است که قیمت از SMA 50 روزه افزایش یابد. اگر این اتفاق بیفتد، قیمت ممکن است برای مدت زمان بیشتری بین میانگین های متحرک نوسان داشته باشد. شکستن و بسته شدن قیمت بالای 0.67 دلار اولین نشانه قدرت خواهد بود. این می تواند شرایط را برای افزایش احتمالی تا 0.73 دلار فراهم کند.

دوج کوین (DOGE)

دوج کوین به نوسان در داخل الگوی کانال صعودی ادامه می دهد، اما گاوها با خرید دوج کوین برای شکست مقاومت در این الگو نزولی ممکن است با چالش هایی روبرو شوند.

اگر قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (0.07 دلار) برسد، سطح حمایت کانال ممکن است ضعیف شود و قیمت سقوط شدیدی را تجربه کند. اگر خرس‌ها قیمت را به زیر سطح حمایت کانال برسانند، جفت DOGE/USDT می‌تواند تا سطح شکست 0.07 دلار کاهش یابد.

احتمال دیگر این است که قیمت از EMA 20 روزه افزایش یابد. اگر این اتفاق بیفتد، احتمال صعود به بالای خط روند نزولی افزایش می یابد. این می تواند یک حرکت صعودی به 0.08 دلار و سپس به خط مقاومت کانال را آغاز کند.

کاردانو (ADA)

رالی صعودی کاردانو پس از برخورد با مقاومت مهمی در میانگین متحرک 20 روزه (0.30 دلار) متوقف شد. این نشان می‌دهد خرس‌ها هنوز تسلیم نشده‌اند و با هر رالی صعودی دست به فروش می زنند.

میانگین متحرک نمایی 20 روزه و RSI درست زیر نقطه میانی، مزیت واضحی به گاوها و خرس ها نمی دهد. اگر خریداران با خرید کاردانو قیمت را بالاتر از خط روند نزولی قرار دهند، جفت ADA/USDT می تواند تا 0.32 دلار و سپس به 0.34 دلار افزایش یابد.

در مقابل، اگر قیمت کاهش یابد و به زیر 0.28 دلار برسد، نشان می‌دهد که خرس‌ها تسلط را در دست دارند. سپس جفت می تواند به 0.26 دلار سقوط کند و در نهایت به حمایت حیاتی در 0.24 دلار برسد. در چنین شرایطی انتظار می رود گاوها با قدرت از این سطح محافظت کنند.

سولانا (SOL)

سولانا در سه روز گذشته بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (23.87 دلار) معامله شده است که نشان می دهد قیمت بین 26 تا 22.30 دلار در حال نوسان است.

سطح مهمی که باید در صورت رالی صعودی زیر نظر داشت، 26 دلار است. اگر قیمت از این مقاومت کاهش یابد، نشان می دهد که قیمت تصمیم ندارد از این محدوده رنج خارج شود. اگر خریداران با خرید سولانا قیمت را به 26 دلار برسانند، حرکت صعودی ممکن است افزایش یابد. اگر این کار را انجام دهند، جفت SOL/USDT می تواند ابتدا تا 29 دلار افزایش یابد و پس از آن، بالاترین قیمت 32.13 دلار در 14 ژوئیه را دوباره تست کند.

سطحی که باید زیر نظر داشته باشید 22.30 دلار است. اگر این حمایت شکسته شود، نشان می دهد که گاوها ممکن است برای خروج اقدام کنند و دست به فروش بزنند. در چنین شرایطی کاهش قیمت تا 18 دلار ادامه خواهد داشت.

پالیگان (MATIC)

گاوها نتوانستند قیمت پالیگان را به بالای SMA 50 روزه (0.70 دلار) در دو روز گذشته برسانند، اما یک نشانه مثبت این است که آنها هنوز تسلط را در دست دارند.

این نشان می‌دهد که گاوها با خرید ارز ماتیک در کوتاه مدت، در حالی که پیش‌ بینی می‌کنند که افزایش قیمت ادامه پیدا کند، مواضع خود را حفظ کرده‌اند. اگر قیمت بتواند میانگین متحرک 50 روزه را به سمت بالا بشکند، جفت MATIC/USDT می تواند یک رالی را تا 0.80 دلار و سپس تا 0.90 دلار آغاز کند.

برخلاف این فرض، اگر قیمت به شدت از سطح فعلی کاهش یابد، جفت ممکن است حمایت قوی را در 0.64 دلار دوباره تست کند و در صورت ادامه دار شدن روند نزولی به حمایت بعدی در 0.60 دلار برسد.

لایت کوین (LTC)

لایت کوین در تلاش است تا از حمایت قوی 81.36 دلار بالاتر رود که نشان دهنده کمبود تقاضا در سطوح بالاتر است.

شیب متحرک نمایی 20 روزه (86.90 دلار) و RSI در قلمرو منفی نشان می‌دهد که خرس‌ها کنترل را در دست دارند. اگر جفت LTC/USDT سقوط کند و به کمتر از 81.36 دلار برسد، نشانه از سرگیری روند نزولی خواهد بود. حمایت بعدی در جهت نزولی 76 دلار و سپس 72 دلار است.

از طرف دیگر، اولین مقاومت مهم در صورت افزایش قیمت، متحرک نمایی 20 روزه است. اگر خریداران با خرید لایت کوین قیمت را به بالای 87.37 دلار برسانند، شروع یک بهبود قوی تر به 96.46 دلار را نشان می دهد. این سطح ممکن است دوباره فروش قوی توسط خرس ها را جلب کند.

پولکادات (DOT)

پولکادات در چند روز گذشته نزدیک به سطح 5 دلار معامله شده است. تلاش گاوها برای بالا بردن قیمت به بالای میانگین متحرک نمایی 20 روزه (5.08 دلار) در 9 اوت با مخالفت شدید خرس ها مواجه شد.

متحرک نمایی 20 روزه به تدریج کاهش می یابد و RSI در محدوده منفی قرار گرفته است، که نشان می دهد خرس ها تسلط کمی دارند. اگر قیمت سقوط کند و زیر 4.83 دلار بسته شود، جفت DOT/USDT می تواند سفر نزولی خود را به سمت 4.60 دلار آغاز کند.

از سوی دیگر، اگر قیمت از سطح فعلی افزایش یابد و بالاتر از میانگین های متحرک شکسته شود، نشانه بازگشت گاوها خواهد بود. سپس این جفت می تواند تا 5.33 دلار و در نهایت به خط روند نزولی حرکت کند.

منبع: کوین تلگراف

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments