افزایش قیمت بیت کوین

رکورد 56.3 هزار دلاری بیت کوین: همچنان در اوج خواهند ماند

قیمت بیت کوین به رقم جدید خودش یعنی 56,368 دلار رسید و جای خود را به عنوان یکی از گران بها ترین دارایی های روی زمین، محکم کرد.

در حالی که بیت کوین از قیمت 55,300 دلار در مجموعه تریدهای صبحگاهی سبقت گرفت، مارکت کپ این ارز، برای اولین بار، در تاریخ 19 فبریه 2021 (1 اسفند 99) از 1 تریلیون دلار هم پیشی گرفت. این روند افزایشی در طول روز ادامه داشت تا جاییکه بیت کوین را به بالاترین قیمت خود در تاریخ یعنی 56,368 دلار رساند.

حالا که بیت کوین جایگاه خودش را به عنوان یک دارایی 1 تریلیون دلاری در بین لایک های آمازون محکم کرده است، بانکهای قدیمی، اپل و گوگل هم علاقه خود به ارائه خدمات مرتبط با رمز ارز به مشتریانشان را، نشان دادند.

افزایش قیمت بیتکوین
نمودار چهار ساعته قیمت بیت کوین – منبع: TradingView

به گفته ی Treyce Dahlem، تحلیلگر TheTIE، در گپ و گفت های فضای مجازی، استفاده از کلمه “بیت کوین” به عنوان یک کلید واژه، از 2 روز پیش 38 درصد افزایش داشته است. در 24 ساعت گذشته بیش از 102,000 توییت منتشر شده که این خود یک رکورد است. Treyce Dahlem گفت:

تعداد کاربران توییتر که روزانه در مورد بیت کوین صحبت میکنند به رکورد 38,500، یعنی 325 درصد بیشتر از سال گذشته، رسیده است.

صعود آلت کوین ها و ادغام DeFi و CeFi

آلت کوین
عملکرد روزانه بازار ارز دیجیتال. منبع: Coin360

آلت کوین های مختلفی با هدف رسیدن به رکوردهای جدید، به هردو صورت تبادلات متمرکز و غیر متمرکز، به بیت کوین و اتر ملحق شدند.

بایننس کوین (BNB) همچنان از نفوذ روز افزون اسمارت چین (BSC) بهره مند شد، در حالی که روند نواسانات ارزش این ارز تا 348.72 دلار بالا رفت. این بالا و پایین های روی نمودار، جایگاه بایننس کوین را به ترتیب پس از بیت کوین و اتر، در رده سوم بازار سرمایه تثبیت کرد.

پروژه های غیر متمرکزی هم مثل PancakeSwap (CAKE) و Venus (VXS)، نظر های زیادی به خود در اسمارت چین جلب کرده اند که هردوی آنها به ارزش های جدید 20.62 و 101.50 دلار رسیده اند.

REN هم بعد از ادغام اخیر خود با اسمارت چین (BSC) ارزش خود را تا 1.69 دلار بالا برد.

احتمال تداوم روند صعودی در آخر هفته

در حالیکه به پایان هفته بازار های سنتی (Traditional Markets) نزدیک می شویم، به نظر می آید که سیر صعودی بیت کوین و آلت کوین ها ادامه دارد و خبری از پایین آمدن آنها نیست. طبق بررسی آخرین داده ها، در سال 2021، بیت کوین تمایل به تغیرات خود را، در آخر هفته ها بیشتر نمایش داده است و بسیاری از تحلیل گران بر این باورند که این غول ارز دیجیتال میتواند در پایان هفته به 60,000 دلار هم برسد.

در حال حاضر بازار ارز دیجیتال شب و روز ، و به صورت 24 ساعته فعال است و روندی مثبت را طی می کند. با توجه به این سیر صعودی در بازار وتوجه زیاد و کم سابقه ی سرمایه گذاران خرده فروش و نهادی، بعید است دیگر شاهد نزول ترند معاملات در پایان هفته ها باشیم.

Total Market Capitalization
حجم کل بازار ارز های دیجیتال – منبع: کوین مارکت کپ

افزایش قیمت های اخیر برترین ارزها، از قبیل بیت کوین، بایننس کوین، و غیر متمرکزهای بزرگ مانند REN و CAKE، همچنین به بالا رفتن مارکت کپ و رسیدن آن به رکورد جدیدش یعنی 1.705 تریلیون دلار هم کمک کردند. سلطه گری بیت کوین با 61.1 درصد همچنان ادامه دارد.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments