ارز دیجیتال

ارزش سهام بازار برترین ارزهای دیجیتال، از مرز 1 تریلیون دلار گذشت!

طبق گزارشات اخیر منتشر شده در کوین تلگراف، از تحلیل و بررسی 160 ارز دیجیتال، مشخص شد که نیمی از آنها، تقریبا 85 درصد از مجموع سهام بازار را در بر میگیرند.

بنا بر یک گزارش و تحقیقی که پیرامون مقایسه رمز ارزها منتشر شد، ارزهای دیجیتالی که آنالیز آنها در ردیف های بالاتر قرار دارد، 13 درصد از سهام این بازار را از اکتبر 2020 تا ماه ژانویه، به خود اختصاص داده اند. این امر، سهام بازار این 84 ارز را به حدود 74 درصد، به ارزش بیش از 1 تریلیون دلار رسانده است.

هرچند به نقل از CryptoCompare، این آمار تا ماه ژانویه 2021، احتمالا به 85 درصد هم خواهد رسید. با توجه به اینکه مجموع کل سرمایه تمام رمز ارزها (مارکت کپ) در زمان منتشر شده معادل با 1.47 تریلیون دلار میباشد، این میتواند به این معنا باشد که در حال حاضر سهام این ارزها بالای 1.2 تریلیون دلار است.

نمودار از سایت cryptocompare

این گزارش، افزایش در سهام این بازار را به خرده فروشان و معامله کنندگان سطح بالای رمز ارزها نسبت داده است که در زمان عبور بیت کوین از 20,000 دلار در دسامبر 2020، و 30,000 دلار در ماه ژانویه، بیشتر به معاملات ارزهای دیجیتال روی آوردند.

هرچند یکی دیگر از دلایلی که میتواند باعث این رشد چشمگیر در سهام این بازار شده باشد، اضافه شدن 16 ارز دیگر به عنوان “برترین ها (top tier)“، در رتبه بندی CryptoCompare در مقایسه با ماه اکتبر 2020 می باشد. top tier شاخصی به منظور تعیین میزان ریسک یک ارز نسبت به برتری های آن می باشد. این شرکت همچنین خاطرنشان کرد که بسیاری از ارزهای دیجیتال، در حال حاضر شرایط و فیلتر های سخت گیرانه تری را به منظور بهبود سیستم امنیتی خود اعمال داشته اند. بسیاری از آنها همینطور شرایط و ضوابط کلی خود را برای بهبود و شفاف سازی هرچه بهتر سیستم تراکنشی خود ارتقاء داده اند.

بنا به نتیجه تحقیقات CryptoCompare, میزان 44 درصد از 160 ارز مورد بررسی قرار داده شده، قابلیت ارائه تاریخچه کامل دیتای معاملات از طریق سیستم Public API Endpoint، را دارند. که این رقم در جولای 2020، معادل با 37 درصد بوده است. علاوه بر آن، درصد ارزهایی که سیستم KYC آنها ضعیف یا نه چندان مناسب تلقی میشد، به نقل از CipherTrace، از 44 درصد در جولای 2020 به 33 درصد در ژانویه امسال کاهش پیدا کرد.

این گزارش مخصوصا اشاره داشت که صرافی های Coinbase, Gemini, Bitstamp, Kraken, itBit و Luno، دارای پایین ترین ریسک هستند. سایر صرافی ها از جمله Binance, FTX, OKCoin, Huobi Global و Bitfinex هم به همین ترتیب در رده های بعدی قرار میگیرند.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments