ارز LDO

ارز LDO چیست؟ آیا سرمایه گذاری در لیدو دائو (Lido DAO) آینده دار است؟

از زمان عرضه ارز LDO و معرفی لیدو دائو در دسامبر 2020، این راه حل استیکینگ نقدینگی پتانسیل قابل توجهی را نشان داده است.هدف Lido DAO حل مشکلات و از بین بردن محدودیت های استیکینگ اتریوم 2.0 است. اما لیدو دائو واقعا چه کاری انجام میدهد و توکن بومی آن چه کاربردهایی دارد؟ در ادامه با ما همراه باشید تا با لیدو دائو و ارز LDO بیشتر آشنا شوید.

ارز LDO چیست؟

برای اینکه بدانیم ارز LDO چیست و چه کاربردی دارد ابتدا باید به لیدو و اهداف آن بپردازیم. Lido یک راه حل استکینگ نقدینگی برای اتریوم است. Lido به کاربران این امکان را می دهد که ETH های خود را – بدون محدودیت حداقل مقدار شرکت در استیکینگ – در حالی که در فعالیت های زنجیره ای شرکت می کنند، سهام گذاری کنند. 

ارز LDO توکن کاربردی و بومی این شبکه است که برای موارد زیر استفاده می شود:

  • اعطای حقوق حاکمیتی در Lido DAO.
  • مدیریت پارامترهای کارمزد و توزیع.
  • نظارت بر اضافه و حذف عملگرهای گره Lido.
نام ارزLIDO DAO
نماد ارزLDO
حداکثر عرضه1,000,000,000

اگر قصد سرمایه گذاری در این پلتفرم را دارید میتوانید از خدمات خرید و فروش ارز LDO در سایت پی 98 استفاده کنید.


بنیانگذاران لیدو دائو و ارز LDO چه کسانی هستند؟

Lido یک سازمان مستقل غیر متمرکز است که یک سرویس استیکینگ نقدینگی برای اتریوم 2.0 ارائه می‌کند و به کاربران اجازه می‌دهد تا بدون حفظ زیرساخت‌های استیکینگ سود و پاداش کسب کنند.

اعضای Lido DAO عبارتند از :

  • emantic VC
  • ParaFi Capital
  • Libertus Capital
  • Terra
  • Bitscale Capital
  • StakeFish StakingFacilities
  • Chorus
  • P2P Capital 
  • KR1

 همچنین تعدادی از سرمایه گذاران کلیدی از جمله استانی کولچوف از آوه، بانتگ از یارن، ویل هاربورن از Deversifi، جولین بوتلوپ از Stake Capital وکین وارویک از سینتتیکس به لیدو پیوستند.

افراد و سازمان‌های پشتیبان Lido DAO در فضای دیفای ثابت شده‌اند و دارای سابقه و شهرت عالی هستند.

پلتفرم Lido DAO چگونه کار می کند؟

فرآیند استبکینگ نقدینگی روی پلت فرم Lido DAO را می توان به سه بخش عمده تقسیم کرد:

🟪 استیکینگ: کاربران می توانند هر مقداری را برای استیکینگ در ETH انتخاب کنند. Lido مقدار ETH انتخاب شده توسط کاربران را دریافت می کند.

🟪 مینتینگ: در ازای اتریوم، لیدو توکن های stETH مبتنی بر استاندارد ERC20 را به کاربر برمی گرداند. ارزش سکه های برگردانده شده در نسبت 1:1 با مقدار واقعی ETH است که توسط کاربران در نظر گرفته شده است.

🟪 دیفای: توکن‌های stETH را می‌توان در سراسر اکوسیستم DeFi برای بازدهی بیشتر استفاده کرد، بنابراین نیاز به قفل کردن مضربی از 32 اتریوم در اتریوم 2 برای کسب پاداش را از بین می‌برد.

یادآوری. هولدرها برای شرکت در فرایند استیکینگ اتریوم 2 باید حداقل 32 اتریوم را قفل کنند.

پلتفرم Lido DAO به کاربران این امکان را می‌دهد تا هر مقدار اتریومی که میخواهد را در فرایند استیکینگ اتریوم 2 قفل کنند.

ارز ldo

آیا ارز LDO برای سرمایه گذاری گزینه خوبی است؟

برخلاف اکثر پلتفرم‌های دیگر، Lido DAO کاملاً غیرمتمرکز است. هر کسی که مالک LDO باشد حق دارد برای آینده این پلتفرم رای دهد. ارز لیدو دائو (LDO) اخیراً در یک روند رو به رشد قرار گرفته است و این روند به دلیل اخبار مثبت درباره توسعه اتریوم 2 و نزدیک شدن به راه اندازی آن بوده است.

ارز لیدو دائو پتانسیل بالایی برای رشد به عنوان یک سرمایه گذاری میان مدت و بلند مدت دارد. با این حال برخی از نکات است که باید در نظر گرفته شود. اگرچه Lido DAO یک پلتفرم امن است، اما خطرات امنیتی بالقوه ای در ارتباط با آن وجود دارد. برای شروع، کد Lido منبع باز است و بنابراین ممکن است حاوی اشکالات قرارداد هوشمند باشد که می توان از آنها سوء استفاده کرد.

نکته دیگر این است که لیدو بر روی Eth2 ساخته شده است که هنوز در حال توسعه فعال است. بنابراین، اگر خطراتی در ETH 2.0 شناسایی شود، می تواند بر Lido DAO تأثیر بگذارد. ارز Lido همچنین با خطرات پذیرش مواجه است. اگر ETH 2.0 توسط کاربران با نرخ مورد انتظار پذیرفته نشود، ممکن است نوسانات قابل توجهی در قیمت ETH و stETH وجود داشته باشد.

اما همانطور که افراد بیشتری شروع به پذیرش اتریوم 2 می کنند، انتظار می رود قیمت توکن LDO به رکوردهای جدیدی برسد. به این ترتیب سرمایه گذاران بیشتری احتمالاً در ماه های آینده شروع به گنجاندن ارز LDO در پرتفوی خود خواهند کرد.

جمع بندی

لیدو دائو ابتدای معرفی و در سال 2022 رشد فوق العاده ای داشته است. با تمرکز تنها بر روی اتریوم 2.0، لیدو از آن زمان فعالیت خود را به ترا و سولانا گسترش داده است. همانطور که کاربران بیشتری از ETH استفاده می کنند، تسلط Lido DAO در استیکینگ نقدینگی افزایش می یابد – در نتیجه منجر به مشارکت ها، اعلان ها و پروژه های جدید می شود. با چشم انداز مثبتی که سرمایه گذاران نسبت به لیدو دائو (LDO) دارند، مشتاقیم ببینیم این پلتفرم در ماه ها و سال های آینده چگونه عمل می کند.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

5 1 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments