آلت سیزن 2024 شروع شده است؟ فرصتی برای میلیونر شدن با آلت کوین ها

آلت سیزن 2024 شروع شده است؟ فرصتی برای میلیونر شدن با آلت کوین ها

دیروز قیمت بیت کوین (BTC) سقف تاریخی جدیدی را به ثبت رساند. جریان های قوی به صندوق های ETF بیت کوین که به تازگی راه اندازی شده اند باعث افزایش بی سابقه ای در بیت کوین و بازار گسترده تر ارزهای دیجیتال شده است. با این حال، برخی از تحلیلگران برجسته بازار بر این باورند که سرمایه گذاران می توانند شروع به چرخش وجوه از بیت کوین به آلت کوین ها کنند و در نتیجه فصل جدید بازار را آغاز کنند.

خرید و فروش بیت کوین پی 98

آلت سیزن 2024 به زودی آغاز می شود؟

در ماه گذشته، ارزش بازار آلت‌ کوین به میزان حیرت‌ انگیز 50 درصد افزایش یافته و از 800 میلیارد دلار تا کنون به 1.2 تریلیون دلار رسیده است. مشارکت‌ کنندگان اصلی در اینجا، میم کوین‌ هایی بوده‌ اند که در هفته گذشته بازدهی چند برابری داشته‌ اند. از سوی دیگر، آلت کوین های برتر مانند اتریوم (ETH)، کاردانو (ADA)، پالیگان (MATIC) و غیره هنوز در رالی بزرگ شرکت نکرده اند.

بنابراین آلت سیزن سال 2024 در واقع چه زمانی شروع می شود؟ CrediBuLL Crypto، یک تحلیلگر محبوب در حوزه ارزهای دیجیتال، به موضوع بسیار مورد بحث امسال یعنی آلت سیزن می پردازد و دیدگاه هایی را در مورد سناریوهای بالقوه ارائه می دهد.

این تحلیلگر پیشنهاد می کند که زمانی که قیمت بیت کوین (BTC) از بالاترین رکورد قبلی خود (ATH) عبور کند، آلت کوین ها ممکن است شروع به عملکرد بهتر کنند. با این حال، زمان این تغییر نامشخص است. CrediBuLL Crypto دو سناریو ممکن را بر اساس الگوهای تاریخی ترسیم می کند:

  • در سناریوی اول، BTC یک شکست قاطع را پس از ATH قبلی خود تجربه می کند و به سرعت در طی چند هفته ارزش آن دو برابر می شود. در طول این صعود سریع، آلتکوین ها ممکن است دستاوردهای قابل توجهی نداشته باشند زیرا توجه بر روی بیت کوین متمرکز است. در این صورت ممکن است آلت کوین ها تنها زمانی شروع به رشد کنند که قیمت بیت کوین اصلاح شود. 
  • از طرف دیگر، BTC می‌تواند به ATH قبلی خود برسد، اما برای چند هفته با رد یا تثبیت در این سطوح مواجه می‌ شود. در این دوره، آلت کوین ها می توانند در حالی که بیت کوین تثبیت می شود، رشد کنند. پس از آن، هنگامی که بیت کوین مسیر صعودی خود را از سر گرفت و ارزش آن دو برابر شد، ممکن است آلت کوین ها در کنار آن به شتاب خود ادامه دهند.

در سناریوی اول، آلت‌ کوین‌ ها معمولاً چندین هفته پس از اینکه بیت‌ کوین از بالاترین رکورد قبلی خود (ATH) فراتر رفت، شروع به افزایش می‌ کنند. اما
در سناریوی دوم، تقریباً بلافاصله پس از اینکه بیت کوین ATH قبلی خود را لمس کرد، شروع به افزایش می‌ کنند.

خرید و فروش اتریوم در پی98

عملکرد بهتر اتریوم نسبت به بیت کوین

متیو سیگل، رئیس دارایی‌های دیجیتال VanEck در مصاحبه اخیر با CryptoQuant اظهار داشت که سال 2024 سال اتریوم و سایر آلت‌ کوین‌ ها خواهد بود. تا کنون قیمت اتریوم عملکرد بهتری نسبت به بیت کوین داشته است. چرا که اتریوم 56 درصد سود از ابتدا سال تا به امروز داشته است در حالی که بیت کوین 50 درصد سود به همراه داشته است.

سیگل می‌گوید: من فکر می‌کنم وقتی سال تمام شود، ETH بهتر از BTC عمل می‌کند. او همچنین اضافه کرد که در میان مدت، ETH بهتر از بیت کوین، به ویژه در نیمه سال گذشته، عمل می کند. سیگل اضافه کرد که فکر نمی‌ کند اتریوم به ارز دیجیتال برتر تبدیل شود، اما مطمئناً از بزرگترین کلاس دارایی‌های رمزنگاری پیشی خواهد گرفت. اگر چنین باشد، افزایش قیمت اتریوم می‌تواند آغازگر فصل آلت کوین ها در سال 2024 باشد.

علاوه بر این، رئیس VanEck همچنین به جریان های قوی به صندوق های ETF بیت کوین اشاره کرد. وی افزود که دولت ایالات متحده نمیخواهد بانک ها و کارگزاران این دارایی ها را به مشتریان خود ارائه دهند. در نتیجه، این بانک ها و کارگزاران متعلق به بانک ها در فهرست بندی این ETF ها کند بوده اند. با این حال، برخی از غول های بانکی مانند مورگان استنلی در حال حاضر این موضوع را در نظر گرفته اند.

جالب است که سیگل اضافه کرد که اگرچه چشم‌ انداز نظارتی ممکن است در طول زمان تغییر کند، اما در حال حاضر سرمایه‌ گذاران کریپتو باید به خاطر داشته باشند که این یک طبقه دارایی ایالات متحده نیست بلکه ضد دلار است.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

4.3 6 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
3 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
nayeb
nayeb
1 ماه قبل

امیدوارم اتر بعد اینهمه خواب رو یه قیمت بالاخره یه تکون حسابی به خودش بده

ebi
ebi
1 ماه قبل

سناریو اول منطقی تره

محمدعلی کلی
محمدعلی کلی
1 ماه قبل

فقط اتریوم میگیرم من
ETFش هم که چن وقت دیگه داره تایید میشه