تحلیل 10 ارز برتر بازار در آستانه آلت سیزن (17 اسفند 1402)

تحلیل 10 ارز برتر بازار در آستانه آلت سیزن (17 اسفند 1402)

افزایش شدید بیت کوین و اتریوم نشان می دهد که گاوها کنترل را از دست میدهند و هر کاهش قیمت به عنوان یک فرصت خرید در نظر گرفته می شود.

بیت کوین در 5 مارس به بالاترین حد خود در 69200 دلار رسید اما پس از آن تسلیم فروش گسترده شد که قیمت را به زیر 60000 دلار رساند. به گفته منبع نظارتی Coinglass، این فشار فروش باعث انحلال 1.17 میلیارد دلاری کریپتوهای متقابل شد.

با این حال، سقوط قیمت ارزهای دیجیتال سرمایه‌ گذاران را از خرید صندوق‌ های نقدی قابل معامله در بورس بیت‌ کوین منصرف نکرد. داده‌های Farside Investors نشان می‌دهد که ورودی خالص 648.9 میلیون دلار به صندوق‌ های ETF بیت‌ کوین، با BlackRock’s iShares Bitcoin Trust، بالاترین ورودی خود را با 788 میلیون دلار ثبت کرده است. این نشان دهنده تمایل زیاد سرمایه گذاران برای خرید سریع بیت کوین است و اگر این روند حفظ شود، احتمالاً اصلاحات سطحی خواهند بود.

هنگامی که بازارها به شدت در حال افزایش هستند، معامله گران احتیاط را فراموش می کنند و معاملات خود را با اهرم های بالا باز می کنند. این یک راه سریع برای کسب درآمد در کوتاه مدت است، اما اگر معامله‌ گران در مدیریت ریسک و سرمایه ماهر نباشند، ممکن است سرمایه خود را از دست بدهند. بنابراین، معامله گران باید در هنگام استفاده از اهرم برای معاملات خود، محتاط باشند و قوانین معاملات را رعایت کنند.

⁉️آیا بیت کوین می تواند روند صعودی را ادامه دهد و آلت کوین ها را بالاتر ببرد یا ارزهای دیجیتال وارد مرحله تثبیت خواهند شد؟ بیایید نمودار 10 ارز دیجیتال برتر را تجزیه و تحلیل کنیم تا متوجه شویم.

خرید و فروش بیت کوین پی 98

بیت کوین (BTC)

بیت کوین چند روزی است که در یک روند صعودی قوی قرار داشته است. معامله گران هر کاهش قیمت را به عنوان یک فرصت خرید ارزان بیت کوین در طول یک حرکت صعودی می بینند و این همان چیزی است که در 5 مارس اتفاق افتاد.

چارت روزانه بیت کوین
چارت روزانه بیت کوین

گاوها به شدت این کاهش را تا میانگین متحرک نمایی 20 روزه (58131 دلار) خریداری کردند که نشان دهنده تقاضا در سطوح پایین تر است. خریداران در تلاش هستند تا با بالا بردن قیمت به بالای 69000 دلار، روند صعودی را از سر بگیرند. اگر آنها موفق شوند، جفت BTC/USDT می تواند مرحله بعدی روند صعودی را به 76000 دلار و سپس 80000 دلار آغاز کند.

زمان برای خرس ها در حال اتمام است. اگر بخواهند در کوتاه مدت اصلاحاتی را آغاز کنند، باید از سطح 69000 دلار محافظت کنند و قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه برسانند. سپس این جفت شاهد انحلال طولانی مدت و کاهش میانگین متحرک ساده 50 روزه (49107 دلار) خواهد بود.

خرید و فروش اتریوم در پی98

اتریوم (ETH)

اتریوم در 4 مارس از مقاومت 3600 دلاری جهش کرد و سعی کرد روند صعودی را در 5 مارس گسترش دهد، اما خرس ها برنامه های دیگری داشتند.

چارت روزانه اتریوم
چارت روزانه اتریوم

فروش قوی قیمت را تا میانگین متحرک نمایی 20 روزه (3233 دلار) پایین آورد، جایی که خریداران وارد عمل شدند تا این کاهش بیشتر را متوقف کنند. این نشان دهنده یک احساس مثبت است که در آن گاوها از EMA 20 روزه دفاع می کنند.

گاوها به خرید اتریوم خود ادامه دادند و سعی می کنند قیمت را بالای 3822 دلار حفظ کنند. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، جفت ETH/USDT احتمالاً تا 4000 دلار و پس از آن به 4150 دلار افزایش خواهد یافت.

اگر خرس‌ها بخواهند جلوی صعود را بگیرند، باید قیمت را به زیر سطح شکست 3600 دلار بکشند. این می تواند کاهش قیمت را به سمت میانگین متحرک نمایی 20 روزه که در خطر شکسته شدن قرار دارد، ادامه دهد.

خرید و فروش بایننس کوین در پی98

بایننس کوین (BNB)

بایننس کوین از مقاومت 427 دلار در 5 مارس رد شد و به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (387 دلار) سقوط کرد، اما خرس ها نتوانستند سطوح پایین تر را حفظ کنند.

چارت روزانه بایننس کوین
چارت روزانه بایننس کوین

همانطور که از سایه بلند کندل مشخص است، گاوها با کاهش قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه برای خرید ارزان بایننس کوین اقدام کردند. خریداران در تلاشند تا موقعیت خود را با حفظ قیمت بالای 427 دلار در 6 مارس تقویت کنند. اگر این کار را انجام دهند، جفت BNB/USDT می تواند تا 460 دلار افزایش یابد.

برخلاف این فرض، اگر قیمت نتواند بالاتر از 427 دلار باقی بماند، نشان می دهد که خرس ها با تمام توان از سطح خود دفاع می کنند. این احتمال سقوط به SMA 50 روزه (341 دلار) را افزایش می دهد.

خرید و فروش سولانا پی98

سولانا (SOL)

سولانا جهت خود را از مقاومت فوری 143 دلار در 5 مارس معکوس کرد و به SMA 50 روزه (105 دلار) سقوط کرد.

چارت روزانه سولانا
چارت روزانه سولانا

با این حال، سایه بلند کندل روزانه نشان می دهد که گاوها به شدت از SMA 50 روزه محافظت می کنند. گاوها قیمت را به بالای 126 دلار رسانده اند و دوباره با سرمایه گذاری در سولانا و ایجاد فشار خرید سعی می کنند تا از مقاومت 143 دلاری عبور کنند. اگر آنها بتوانند این کار را انجام دهند، جفت SOL/USDT می تواند مرحله بعدی صعود را تا 158 دلار آغاز کند.

در عوض، اگر قیمت از سطح فعلی یا مقاومت پیش رو کاهش یابد، این نشان می‌دهد که خرس‌ها حاضر به تسلیم نیستند. سپس این جفت ممکن است دوباره به SMA 50 روزه سقوط کند. 

خرید و فروش ریپل پی98

ریپل (XRP)

ریپل از 0.67 دلار در 5 مارس کاهش یافت، که نشان می دهد خرس ها به شدت از سطح دفاع می کنند. قیمت از SMA 50 روزه (0.55 دلار) برگشت و نشان داد که گاوها همچنان با کاهش قیمت به خرید سریع ریپل ادامه می دهند. جفت XRP/USDT یک بار دیگر تلاش خواهد کرد تا مقاومت 0.67 دلار را از بین ببرد و تا 0.74 دلار افزایش یابد.

چارت روزانه ریپل
چارت روزانه ریپل

از سوی دیگر، خرس ها دوباره سعی خواهند کرد از سطح 0.67 دلار دفاع کنند. اگر آنها این کار را انجام دهند، نشان دهنده یک حرکت بدون روند در کوتاه مدت است. این جفت ممکن است برای چند روز بین SMA 50 روزه و 0.67 دلار در نوسان باشد.

خرید و فروش کاردانو پی98

کاردانو (ADA)

کاردانو از 0.80 دلار در 4 مارس رد شد و در 5 مارس به SMA 50 روزه (0.56 دلار) سقوط کرد.

با این حال، گاوها با کاهش قیمت به میانگین متحرک 50 روزه برای خرید کاردانو با بهترین قیمت اقدام کردند که موجب شد قیمت بالاتر از سطح 0.68 دلار بسته شود. این نشان دهنده احساسات صعودی در میان معامله گران است. اگر قیمت از سطح فعلی افزایش یابد، کاردانو می تواند به مقاومت 0.80 دلار برسد.

چارت روزانه کاردانو
چارت روزانه کاردانو

اگر قیمت کاهش یابد و زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (0.65 دلار) بسته شود، این احساس مثبت باطل می شود. سپس این جفت می تواند به SMA 50 روزه سقوط کند.

خرید و فروش دوج کوین پی98

دوج کوین (DOGE)

دوج کوین در 4 مارس به بالاتر از مقاومت 0.16 دلاری صعود کرد، اما نتوانست قدرت خود را حفظ کند، که نشان دهنده ذخیره سود در سطوح بالاتر است.

چارت روزانه دوج کوین
چارت روزانه دوج کوین

گاوها دوباره در تلاش برای حفظ قیمت بالای 0.16 دلار هستند که نشان دهنده ادامه فروش در رالی است. اگر قیمت از سطح فعلی یا مقاومت پیش رو کاهش یابد، جفت DOGE/USDT ممکن است به میانگین متحرک نمایی 20 روزه (0.12 دلار) سقوط کند، جایی که خریداران احتمالا وارد عمل خواهند شد.

در مقابل، اگر خریداران به خرید دوج کوین با نرخ ارزان بپردازند و قیمت را بالای 0.16 دلار حفظ کنند، این جفت به تدریج می تواند بالاترین سطح محلی را در 0.20 دلار دوباره آزمایش کند. شکست و بسته شدن بالاتر از این سطح می تواند نشانه شروع مرحله بعدی روند صعودی به 0.30 دلار باشد.

خرید و فروش شیبا پی98

شیبا اینو (SHIB)

شیبا اینو در چند روز گذشته در یک مسابقه گاو نر قوی بوده است. گاوها قیمت را در 5 مارس به 0.000045 دلار رساندند، اما نتوانستند سطوح بالاتر را حفظ کنند، همانطور که از سایه بلند کندل مشخص است. 

چارت روزانه شیبا اینو
چارت روزانه شیبا اینو

این امر موجی از فروش را آغاز کرد که قیمت را به 0.000025 دلار کاهش داد. یک نکته مثبت جزئی به نفع گاوها این است که سرمایه گذاران زیادی در سطوح پایین تر اقدام به خرید سنگین شیبا کرده اند. این نشان دهنده تقاضا با هر کاهش جزیی قیمت است. 

شیبا اینو پس از صعود عظیم ممکن است برای چند روز در یک محدوده رنج نوسان داشته باشد. سطوح این محدوده می تواند 0.000025 دلار در جهت نزولی و 0.000045 دلار در جهت صعودی باشد. شاخص RSI در نمودار شیبا اینو به سط اشباع خرید رسیده است که نسبت به اصلاح یا تثبیت احتمالی در کوتاه مدت هشدار می دهد.

آوالانچ (AVAX)

شکست گاوها در شروع یک روند صعودی پس از تکمیل الگوی معکوس سر و شانه معکوس در آوالانچ می‌ توانست معامله‌ گران کوتاه‌ مدت را وادار کند که موقعیت‌ های خود را در 5 مارس کاهش دهند.

چارت روزانه آوالانچ
چارت روزانه آوالانچ

جفت AVAX/USDT به زیر SMA 50 روزه (37.04 دلار) سقوط کرد، اما یک نکته مثبت جزئی این است که خرس ها نتوانستند سطوح پایین تر را حفظ کنند. ایجاد فشار خرید توسط سرمایه گذاران موجب شد تا قیمت بهبود یابد و گاوها در تلاش هستند تا قیمت را به بالای مقاومت 42 دلار برسانند. اگر این سطح از بین برود، گاوها ممکن است دوباره با مقاومت سختی نزدیک به 44 دلار مواجه شوند.

بسته شدن قیمت بالای 44 دلار اولین نشانه ای است که گاو ها به میدان بازگشته اند. سپس این جفت ممکن است مقاومت روانی را مجدداً در 50 دلار تست کند. میانگین متحرک 50 روزه و سطح 35 دلار دو حمایت حیاتی هستند که باید در جهت نزولی تماشا کنید.

خرید و فروش پولکادات در پی98

پولکادات (DOT)

پولکادات در 5 مارس به 10.76 دلار افزایش یافت، جایی که ذخیره سود آغاز شد، همانطور که در سایه بلند کندل روزانه مشاهده می شود.

چارت روزانه پولکادات
چارت روزانه پولکادات

خرس ها قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (8.57 دلار) رساندند، اما سایه بلند کندل روزانه نشان می دهد که سطوح پایین تر همچنان کسانی که تمایل به خرید پولکادات دارند را به خود جذب می کند. گاوها قیمت را به بالای سطح شکست 9.59 دلار رسانده اند. اگر آنها بتوانند سطوح بالاتر را حفظ کنند، جفت DOT/USDT می تواند تا مقاومت 10.80 دلار افزایش یابد.

به طور کلی، افزایش نوسانات با یک دوره حرکت بدون روند و رنج همراه است. این جفت ممکن است برای مدتی بین متحرک نمایی 20 روزه و 10.80 دلار تثبیت شود.

منبع: کوین تلگراف

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

5 3 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
3 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
رضا فرجام
رضا فرجام
2 ماه قبل

طبق تجربه من واقعا پولکادات هم جزو با ارزش ترین ارزاس همیشه و بی حاشیه

امیرعلی
امیرعلی
2 ماه قبل

خرسا تو این بازی بالاخره می بازن

بهرام
بهرام
2 ماه قبل

عالی بود👏🏻