نات کوین تلگرام چیست؟ از ایردراپ پولساز تا کلاهبرداری Notcoin

نات کوین تلگرام چیست؟ از ایردراپ پولساز تا کلاهبرداری Notcoin

حتما اخیرا به واسطه یک لینک ربات تلگرامی که توسط آشنایان و دوستانتان برای شما ارسال شده است با پروژه نات کوین تلگرام آشنا شده اید و اگر این بازی مبتنی بر شبکه های اجتماعی را جدی گرفته باشید چند دقیقه یا چند ساعتی را صرف ضربه زدن روی صفحه برای استخراج نات کوین به امید قیمت گذاری و میلیاردر شدن کرده اید. ما در این مقاله قصد داریم اطلاعاتی را در مورد مراحل نصب و دانلود بازی نات کوین تلگرام به منظور آشنایی با به دست آوردن نات کوین با شما به اشتراک بگذاریم و بررسی کنیم که Notcoin یک ایردراپ پولساز یا کلاهبرداری ماهرانه است؟! پس در ادامه با ما همراه باشید.

خرید تتر پی98

نات کوین تلگرام چیست؟

🔺آموزش فروش نات کوین در تلگرام🔺

نات کوین یک تازه وارد در دنیای میم کوین ها است. تصور کنید که یک میم کوین به عنوان یک برنامه کوچک در تلگرام ایجاد شده است، جایی که می توانید Notcoin را فقط با ضربه زدن بر روی یک آیکون “ماین” کنید. ساده به نظر می رسد، درست است؟ خب، از زمان آغاز به کار خود در روز سال نوی 2024، این بازی کلیکی رایگان تلگرام به یک موفقیت بزرگ تبدیل شده است. نکته جالب اینجاست که تیم سازنده آن هیچ هزینه‌ ای برای تبلیغات نکرده‌ اند بلکه به صورت تبلیغات دهان به دهان در میان جامعه اعضای تلگرام مشهور شده است.

پروژه Notcoin کلاهبرداری است یا اعتبار خوبی دارد؟

⁉️اما سوالی که ذهن بسیاری را درگیر می کند این است که آیا نات کوین تلگرام یک پروژه کلاهبرداری است؟ یا قصد دارد راه شیبا اینو را دنبال کند و به یکی از شت کوین های انفجاری 2024 تبدیل شود؟ در بخش بعدی به اعتبار پروژه Notcoin خواهیم پرداخت. 

پروژه Notcoin کلاهبرداری است یا اعتبار خوبی دارد؟

شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه توکن Notcoin ممکن است به زودی به صرافی ها برسد، که می تواند ارزش واقعی به سکه های مجازی بدهد. مهم‌ تر از آن، به نظر می‌رسد که این پروژه قصد دارد در بلاک چین TON توسعه پیدا کند. آنها پایگاه کاربر قابل توجهی را ایجاد کرده اند که برای آزمایش در برنامه های غیر متمرکز اجتماعی، اقتصادهای جدید و مفاهیم نوآورانه بازی طراحی شده است.

💎عرضه نات کوین رسما تایید شد!💎

Notcoin با تمرکز بر سرگرمی ساده بیش از هر چیز و استفاده از مکانیزم های اجتماعی، به یک پدیده بازاریابی اینترنتی تبدیل شده است که می تواند به تقویت پذیرش بلاک چین TON کمک کند. فعالیت‌ها، تراکنش‌ها و TVL بیشتر در TON در نتیجه موفقیت Notcoin باعث بهبود احساسات سرمایه‌ گذاران می‌ شود. به نوبه خود، این ممکن است “دارندگان” بلند مدت بیشتری را جذب کند و قیمت TON را در بلند مدت به سطوح جدیدتر برساند.

این بازی به گونه ای طراحی شده است که کاربران برای دریافت نات کوین تلگرام، نیازی به گذراندن مراحل نصب، ثبت نام، ایجاد حساب کاربری و پرداخت هزینه ندارند. به عبارت دیگر هر شخص با یک دسترسی ساده به مرورگر وب گوشی یا کامپیوتر شخصی و اتصال به اینترنت می توانند نات کوین تلگرام را به دست آورند و آیتم های درون بازی را خرید و فروش کنند. 

اما برای اینکه اطمینان پیدا کنیم که پروژه نات کوین تلگرام کلاهبرداری است یا خیر، قصد داریم مانند سایر پروژه های ارزهای دیجیتال از روش های شناسایی توکن های اسکم استفاده کنیم و ببینیم که آیا Notcoin ارزش وقت گذاشتن دارد یا خیر. حال در ادامه برخی نکات را بررسی می کنیم که به عنوان پرچم قرمز برای این پروژه شناخته می شود:

  • یکی از ساده ترین راه ها برای شناسایی پروژه های معتبر و ارزشمند بررسی سایت آنهاست. به همین منظور ما در گوگل تلاش کردیم تا سایت بازی نات کوین تلگرام را پیدا کنیم که پس از بررسی دریافتیم هیچ سایتی در کار نیست! یعنی این بازی فاقد مؤلفه‌ های استاندارد ارزهای دیجیتال مانند نقشه راه (roadmap) یا وایت پیپر است و تنها کاربرد آن استفاده کاربران از ربات نات کوین است. همچنین نات کوین یک وایت پیپر 9 صفحه‌ ای دارد که در آن هیچ چیز نوشته نشده و کاملاً سفید است. 
  • نات کوین تلگرام در هیچ یک از شبکه های اجتماعی به طور رسمی فعالیت ندارد. تنها یک حساب در پلتفرم X (توییتر) 165 هزار دنبال کننده دارد. شاید بتوان یکی از نقطه قوت‌ های پروژه Notcoin را در همین فعالیت بازاریابی دید که بدون تلاش‌ های زیاد و تنها از طریق تبلیغات جامعه محور توانسته است این حجم از کاربر را جذب کند.
  • اطلاعات محدودی در اینترنت در مورد تیم توسعه دهنده نات کوین وجود دارد. طبق بیانیه ای از تیم توسعه دهنده ارز تون کوین، Open Builders مسئول این سکه میم بالقوه است. Open Builders سازمانی متعهد به تامین مالی پروژه‌ ها در بلاک چین TON است. این پلتفرم با Tonstarter مرتبط می باشد، پلتفرمی که با موفقیت 1.5 میلیون دلار بودجه اولیه را در سال گذشته برای حمایت از پروژه های مبتنی بر بلاک چین TON جمع آوری کرد. وجود این تیم می تواند دلگرمی برای کسانی باشد که روی آینده قیمت نات کوین حساب باز کرده اند و این یک نکته مثبت برای احتمال تبدیل شدن این نات کوین ها به رمز ارز واقعی در آینده است. همچنین پاول دورف، بنیانگذار تلگرام با کانال خود پنجمین تیم بزرگ یا اسکواد بازی نات کوین را در اختیار دارد.
  • با وجود چنین نشانه هایی به نظر می رسد که این پروژه تنها یک پدیده بازاریابی اینترنتی است و علیرغم موفقیت در جذب کاربران، Notcoin یک ارز دیجیتال واقعی نیست و در بلاک چین TON ساخته نشده است.

اشاره به فعالیت درون بازی آن به عنوان “ماینینگ” از نظر فنی نادرست است، زیرا هیچ ماینینگ واقعی ارز دیجیتال انجام نمی‌ شود. در پیام تلگرام خودکار این پروژه گفته می‌شود که “هیچکس نمی داند که آیا واقعا Notcoin تولید می شود یا اینکه ارزشی دارد یا خیر” این موضوع عدم قطعیت معتبر بودن یا کلاهبردار بودن پروژه را برجسته می کند. پس می‌ توان گفت نات کوین در حال حاضر حتی یک رمز ارز بر بستر بلاک چین هم نیست که بتوان آن را جزو میم کوین‌ ها یا شت کوین‌ ها دسته‌ بندی کرد.

بدین ترتیب NOTCoin تنها یک بازی مبتنی بر مینی اپ تلگرام است و به عنوان به سرگرمی محسوب می شود. 

نظر سنجی عجیب نات کوین تلگرام با 4 گزینه موافق!!

آموزش دانلود بازی نات کوین تلگرام و نحوه به دست آوردن Notcoin

با توجه به اینکه بازی نات کوین تلگرام توسط یک ربات درون برنامه ای اجرا می شود، برای شروع نیازی به دانلود فایل نصب نات کوین ندارید. پس برای ورود به فضای بازی نات کوین یا نوت کوین روی لینک ربات تلگرامی نات کوین کلیک کنید.

  1. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید به عنوان اولین قدم روی گزینه “Send Message” در ربات نات کوین کلیک کنید.
  2. برای دانلود نات کوین روی گزینه “Start” ضربه بزنید. 
  3. حال برای ادامه و شروع بازی می توانید گزینه “Lets go” را انتخاب کنید.
  4. در نهایت برای به دست آوردن نات کوین تلگرام روی آیکون وسط صفحه ضربه بزنید. به عنوان مقال همانطور که در تصویر زیر میبینید در مجموع “25647” توکن در این آموزش جمع آوری شده است.
آموزش دانلود بازی نات کوین تلگرام

برای دریافت نات کوین بیشتر چه کاری باید انجام دهیم؟

اگر به این پروژه امید دارید و از بازی نات کوین لذت می برید چندین روش برای دریافت بیشتر نات کوین وجود دارد که در این بخش قصد داریم به شما معرفی کنیم:

  • ✨خرید اکانت پریمیوم تلگرام: کسانی که از اکانت پریمیوم تلگرام استفاده می کنند در زمان ثبت نام به صورت پیش فرض 100 هزار نات کوین دریافت می کنند.
  • 🤝ارسال لینک دعوت برای دوستان: شما با دعوت تعدادی از دوستان خود می‌ توانید به‌ راحتی تا 100 هزار سکه دریافت کنید.
  • 👥عضو یک گروه شوید: اگر در یک گروه عضو شوید 5000 نات کوین تلگرام به عنوان پاداش دریافت خواهید کرد.
  • 🏆ورود پیدا کردن به لیگ های بالاتر: در صورتی که به لیگ های بالاتر دست یابید، می توانید نات کوین بیشتری دریافت کنید. به عنوان مثال اگر وارد لیگ نقره شوید، 120 هزار سکه و برای ورود به لیگ طلا 250 هزار سکه دریافت خواهید کرد.
  • 🌐 انجام تسک های مختلف برای پروژه‌ های Web3: در این بخش شما می‌ توانید یک‌ سری تسک در پروژه‌ های Web3 انجام داده و در ازای آن پاداش دریافت کنید. این تسک‌ها با هدف تبلیغات دیگر پروژه‌ ها در بستر تلگرام ایجاد شده است.  
  • 🦾استفاده از انواع بوستر ها: اصلی ترین روش برای دریافت نات کوین بیشتر استفاده از امکانات بخش “Boosts” است که در ادامه این مقاله به بررسی جزییات این بخش خواهیم پرداخت و شما را با انواع گزینه های آن آشنا خواهیم کرد!
بررسی انواع بوستر در نات کوین

بررسی انواع تب های بازی نات کوین تلگرام

در این بخش از مقاله قصد داریم شما را با سه تب که در پایین صفجه ربات سمت راست نمایش داده می شود، آشنا کنیم.

▶️ تب Frens

در این تب می توانید دوستان خود را که در حال انجام بازی هستند ببینید و با آنها ارتباط برقرار کنید. این ویژگی به شما امکان می دهد با دوستان خود رقابت کنید و ببینید چه کسی می تواند توکن های بیشتری کسب کند.
با کلیک بر روی دکمه “Invite a fren” دنیای کاملا جدیدی از امکانات باز می شود! با لینک دعوت خود، می توانید هیجان را با دوستان خود به اشتراک بگذارید و در طول مسیر پاداش های شگفت انگیزی کسب کنید.
قفل پاداش های انحصاری را باز کنید! کاربرانی که تلگرام معمولی را نصب کرده اند 2500 نات کوین به عنوان پاداش دریافت می کنند، در حالی که کاربران خوش شانس نسخه پریمیوم تلگرام به میزان 50000 نات کوین دریافت می کنند. اما این همه چیز نیست – با هر انتقال موفق دوست به لیگ بعدی، خود را برای پاداش های بیشتر آماده کنید!

▶️ تب Earn

در این تب می توانید راه های مختلفی برای کسب توکن پیدا کنید که در آن می‌توانید کاری را برای جمع‌ آوری غیرفعال توکن‌ها تنظیم کنید. علاوه بر این، ممکن است وظایف یا چالش‌های دیگری نیز وجود داشته باشد که می‌توانید آن‌ها را تکمیل کنید تا توکن‌های بیشتری کسب کنید.
شما می توانید هر یک از این کارها را انجام دهید. با ضربه زدن روی هر مورد، 100000 سکه به شما داده می شود! تکمیل این تلاش کاملاً ضروری است، زیرا هر ضربه در شمارش خودکار شما به حساب می آید! لطفاً کارهای مرتبط با تلگرام مانند ورود به چت ها و کانال ها را حتما انجام دهید. بقیه با کلیک کردن و بازگشت به منو قابل دسترسی هستند.

▶️ تب Boosts

در این بخش می توانید توکن های انباشته شده خود را برای خرید بوست خرج کنید. این ویژگی ها می‌توانند با افزایش تعداد سکه‌هایی که به ازای هر کلیک به دست می‌آورید یا کاهش هزینه انرژی برای هر کلیک، به کار بروند.

قسمت اول Free daily boosters است که دو بخش Turbo و Full Energy را شامل می شود. هر یک از این گزینه‌ ها هر روز سه بار برای کاربران فعال می‌ شود.

  1. اگر گزینه🚀 Turbo را انتخاب کنید، حین ضربه زدن روی سکه طلایی وسط صفحه ربات برای کسب نات کوین یک موشک دیده می‌شود که اگر بر روی آن کلیک کنید تا چند ثانیه به ازای هر کلیک تعداد توکن‌ های بیشتری دریافت خواهید کرد.
  2. در صورتی که گزینه⚡ Full Energy را انتخاب کنید تا سه بار کل نات کوین های قابل ماین در ربات به صورت لحظه ای شارژ خواهد شد و نیازی به صبر کردن ندارید. 

به منظور دریافت بیشتر نات کوین در این بخش توضیح مختصری در مورد هر گزینه درون بازی داده شده است:

  1. 👆گزینه Multi tab: اگر این گزینه را انتخاب کنید، میزان نات کوین دریافتی به ازای هر کلیک چند برابر می شود. البته باید در نظر داشته باشید که برای فعال شدن این بوستر مقداری از Notcoin های ماین شده شما کسر خواهد شد. 
  2. 🔋گزینه Energy limit: با خرید این بوستر و پرداخت هزینه آن، میزان ظرفیت استخراج نات کوین در هر بار افزایش پیدا می کند. یعنی اگر ظرفیت استخراج شما در ربات نات کوین 1000 است، با فعال کردن این گزینه به 2000 افزایش می یابد. 
  3. ⚡️گزینه Recharging Speed: با فعال کردن این گزینه ظرفیت استخراج نات کوین افزایش می یابد.
  4. 🤖گزینه Tap bot: با خرید این بوستر ربات نات کوین به صورت خودکار برای شما کار استخراج را انجام می‌ دهد. برای فعال کردن این گزینه باید حداقل در لیگ سیلور یا همان نقره ای عضویت داشته باشید.

ایردراپ نات کوین (Notcoin) چه زمانی اتفاق می افتد؟

در حال حاضر نات کوین به صورت یک توکن در بستر بلاک چین TON یا هر بلاک چین دیگری ایجاد نشده و صرفا یک توکن درون بازی است. از زمان راه اندازی بازی نات کوین شایعاتی حقیقی یا کذب مبنی بر ایردراپ نات کوین به گوش می رسد اما هنوز اطلاعاتی دقیقی منتشر نشده است. 

چرا باید در ایردراپ بازی نات کوین شرکت کنیم؟

  • توکن های رایگان نات کوین، ارزش واقعی: شرکت در ایردراپ نات کوین به این معنی است که می‌توانید توکن‌ های رایگان دریافت کنید. این توکن‌ها نه تنها پتانسیل آینده پروژه را نشان می‌دهند، بلکه ارزش فوری به سبد ارزهای دیجیتال شما می‌ افزایند.
  • مشارکت جوامع: ایردراپ ها فقط در مورد توکن نیست. آنها در مورد ایجاد یک جامعه قوی و متعهد هستند. پیوستن به airdrop به شما این امکان را می دهد که با افراد همفکری که در این پروژه علاقه مشترک دارند ارتباط برقرار کنید. این یک راه عالی برای بخشی از چیزی بزرگتر است.
  • مزایای دسترسی زودهنگام: شرکت‌ کنندگان ایردراپ اغلب از دسترسی زودهنگام به بروزرسانی‌ های پروژه، اطلاعیه‌ ها و گاهی اوقات حتی ویژگی‌ های انحصاری لذت می‌برند. این به شما یک شروع عالی در درک جهت و پتانسیل پروژه می دهد.
  • فرآیند مشارکت ساده: شرکت در ایردراپ نات کوین آسان است! فقط چند مرحله ساده را که در راهنمای گام به گام ما ذکر شده است دنبال کنید. چه از علاقه مندان باتجربه ارزهای دیجیتال یا یک تازه وارد باشید، این فرآیند به گونه ای طراحی شده است که کاربر پسند باشد.
  • دعوت دوستان، دریافت نات کوین بیشتر: بسیاری از ایردراپ ها از قابلیت زیر مجموعه گیری و دعوت دوستان بهره می برند. با اشتراک گذاری لینک بازی نات کوین تلگرام با دوستان و فالوورها، می توانید جوایز بیشتری کسب کنید. این یک موقعیت برد-برد است – شما توکن های بیشتری دریافت می کنید و جامعه قوی تر می شود.

آیا نات کوین قیمت گذاری می شود؟ 

ارزش فعلی Notcoin هنوز مشخص نشده است. در حال حاضر، کاربران این فرصت را دارند که توکن ها را به صورت رایگان استخراج کنند، اما اینکه آیا آنها ارزش واقعی کسب خواهند کرد، در آینده مشخص خواهد شد. از امروز، Notcoin جایگاه خود را در صرافی‌های پیشرو ارزهای دیجیتال مانند ByBit و Binance تضمین کرده است. بر اساس برآوردهای اولیه، هر 100000 نات کوین ممکن است 10 دلار یا تقریباً 900 روبل ارزش داشته باشد.

جمع بندی

این پروژه به تازگی راه خود را در بخش کریپتو آغاز کرده است، که نتیجه‌ گیری قطعی در مورد مشروعیت Notcoin را زودهنگام می‌ کند. با این حال، می‌ توانیم جنبه‌ های مختلفی را برای تحلیل اولیه در نظر بگیریم. به عنوان یک میم کوین، Notcoin معمولاً فاقد کاربرد قابل توجه است – یک ویژگی مشترک برای چنین توکن هایی. همچنین عناصر کلیدی که به پروژه‌های ارزهای دیجیتال اعتبار می‌دهند، مانند یک وب‌ سایت رسمی، یک وایت پیپر دقیق، یک نقشه راه واضح و یک تیم شفاف را از دست می‌ دهد.
با این حال به نظر می رسد تیم های TON و تلگرام بسیار مشتاق تبلیغ Notcoin هستند. به نظر می رسد آنها از آن به عنوان راهی برای تقویت پایگاه کاربران کیف پول تلگرام و آشنایی کاربران تلگرام با زیرساخت TON استفاده می کنند. آنها همچنین ظاهراً از سیستم های پاداش دهی برای افزایش بیشتر نسخه پریمیوم تلگرام استفاده می کنند.
با در نظر گرفتن این عوامل، ما معتقدیم تعامل با این سکه تنها تا زمانی قابل قبول است که یک تجربه بازی سرگرم کننده بدون سرمایه گذاری مالی قابل توجه باقی بماند. در این مرحله، تیم ما Notcoin را به عنوان یک سرمایه گذاری مخاطره آمیز در نظر می گیرد.

سوالات متداول

برای دانلود نات کوین از کجا باید اقدام کنیم؟

برای دسترسی به ربات نات کوین به دو روش می توانید عمل کنید:
1. از طریق لینک اسکواد یا همان لینک دعوت دوستان و آشنایان خود اقدام کنید.
2. از طریق لینک مشخص شده در ربات تلگرامی بازی نات کوین که در این مقاله مشخص شده است عمل کنید و سپس مطابق مراحل ذکر شده در این مقاله Notcoin دریافت کنید.

نات کوین متعلق به تلگرام است؟

هنوز همکاری تلگرام و نات کوین به صورت رسمی تایید نشده است. اما شواهدی مبنی بر ارتباط نزدیک آنها با یکدیگر وجود دارد. البته توجه داشته باشید که این موضوع اعتبار پروژه را تضمین نمی کند.

اسکواد در ربات نات کوین به چه معناست؟

هر تیمی که در ربات می سازید یک اسکواد نامیده می شود. هر گروه یک تیم دارد و می‌توانید در آنها شرکت کنید.

از کجا نات کوین بخریم؟

در حال حاضر تنها با ضربه زدن روی ایکون نات کوین موجود در وسط صفحه یک ربات تلگرامی می توانید آن را دریافت کنید. چراکه در هیچ شبکه بلاک چینی عرضه نشده است. بنابراین خرید و فروش نات کوین هنوز در هیچ صرافی ای انجام نمی شود.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

4.4 9 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
21 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
پژمان
پژمان
28 روز قبل

چرا هر چی میزنم رو سکه اضافه نمیشه؟

ایمان حبیبی
ایمان حبیبی
3 ماه قبل

این گروه هایی که باهم کار میکنن چجوری میتونم خودمو اضافه کنم

محمد
محمد
پاسخ به  ایمان حبیبی
3 ماه قبل

سلام باید از گروه یکی لینگ دعوت همون گروه رو بهت بفرسته تا وارد اون گروه بشی

مصطفی سپهری
مصطفی سپهری
3 ماه قبل

چرا وقتی تل آنلاینم کار نمیکنه ربات؟؟

moein rahbar
moein rahbar
3 ماه قبل

چطوری میتونم یه اسکواد بسازم؟

ابولفضل حافظی
ابولفضل حافظی
3 ماه قبل

خیلی به زودتر ایجاد شدن توکنش امیدوارم.

جنگجو
جنگجو
3 ماه قبل

این رباته که میگن خودش از همین زردا میده چجوری فعال میشه؟

mohadese kamaljo
mohadese kamaljo
3 ماه قبل

نات کوین من از ۶۰۰ هزار به ۲۵ هزار کاهش پیدا کرد چراااا؟؟

محمود پاینده
محمود پاینده
پاسخ به  mohadese kamaljo
2 ماه قبل

دوست عزیز حتما شما یکی از اون گذینه ها رو خریداری کردین یا شاید بخشی از سکه ها تون رو به پاول اهدا کردین

unes
unes
3 ماه قبل

چرا وقتی lets go رو میزنم فقط برای من یه صفحه سیاه میاد؟؟

محمود پاینده
محمود پاینده
پاسخ به  unes
2 ماه قبل

دوست عزیز تلگرام تون باید به روز رسانی بشه

آقا رضا
آقا رضا
3 ماه قبل

بدیش اینه ممکنه بازار همش بشه فروشنده تا خریدار.

arsalan
arsalan
3 ماه قبل

بنظرتون کی به رسمیت شناخته میشه؟

محمود پاینده
محمود پاینده
پاسخ به  arsalan
2 ماه قبل

سلام دوست عزیز. وارد کانال نات کویین که بشین اونجا شمارش معکوس گذاشته حدودا 4 ماه دیگه

علیرضا حسنی
علیرضا حسنی
3 ماه قبل

بهترین آموزش بود برای بازی نات کوین👏👏

حسین
حسین
3 ماه قبل

اونایی که مخالفن انجام ندن الان انجام دادن نه ضرر مادی داره نه فرهنگی نه معنوی حتی اگه آینده ای نداشته باشه ضرری هم نداره پس دخالت و حسادت نکنید اظهارنظر هم نکنید

نجوا
نجوا
3 ماه قبل

اینقدر متنفرم از کسایی که بقیه رو منع میکنن و خودشون انجام میدن. مثل پای نتورک که همه گفتن کلاهبرداریه و خودشون استخراج میکردند و الان هم داره KYC دقیق و معتبری انجام میده

sam
sam
3 ماه قبل

hala shanse dige. bebinim chi mishe.

شادمهر
شادمهر
3 ماه قبل

خدایی دمتون گرم که انقدر درجه یک و کامل بلاگ میزارین.