چرا قیمت ارزهای دیجیتال با وجود اخبار منفی افزایش یافت؟ | دام یا فرصت سرمایه گذاری

نرخ بهره فدرال رزرو اعلام شد! | چرا قیمت ارزهای دیجیتال افرایش یافت؟

تلاش های فدرال رزرو برای مهار تورم با افزایش نرخ های بهره معمولاً با عقب نشینی فعالیت های سرمایه گذاری در بازارها همراه است.

بازارهای کریپتو از زمان اعلام افزایش 75 واحدی نرخ بهره در ایالات متحده افزایش یافته اند و کارشناسان توضیح می دهند که ممکن است ارزهای دیجیتال در حال حاضر برای وضعیت بسیار بدتری آماده شده باشند.

در 27 جولای، قیمت بیت کوین (BTC) به دنبال تصمیم کمیته بازارهای آزاد فدرال (FOMC) مبنی بر افزایش مجدد نرخ بهره، حدود 8 درصد افزایش یافت و به مرز 22500 دلار رسید. بسیاری دیگر از دارایی‌های ارز دیجیتال برتر نیز افزایش در 24 ساعت گذشته افزایش دو رقمی قابل توجهی را شاهد بودند. 

ماتی گرینسپن، بنیانگذار و مدیرعامل کوانتوم اکونومیکس روز چهارشنبه به شوخی این سوال را مطرح کرد که آیا این یک “افزایش نرخ بهره آمریکا” در توییتر است یا خیر!

گرینسپن در صحبت با کوین تلگراف خاطرنشان کرد که سرمایه گذاران به وضوح انتظار بدتری داشتند و پیشنهاد کرد که این جهش اخیر غیر عادی نیست.

بازارها عاشق افزایش در روزهای فدرال رزرو هستند، حتی زمانی که تصمیم آنها سخت باشد. پاول در ارائه اخبار بد مهارت خاصی دارد. واضح است که سرمایه گذاران انتظار بدتری داشتند.

توییت

تلاش های فدرال رزرو برای مهار نرخ تورم با افزایش نرخ های بهره معمولاً با عقب نشینی فعالیت های سرمایه گذاری در بازارها همراه است.

🔍با این حال، نظرات متفاوتی در میان جامعه وجود دارد که آیا آخرین پامپ حرکت کافی برای شروع یک رالی صعودی را خواهد داشت یا اینکه قبل از شروع به بهبود کامل بازار، تغییر قابل توجهی روی قیمت ارزهای دیجیتال ایجاد می شود. 

توییت

پاو هوندال، تحلیلگر صرافی استرالیایی Swyftx به کوین تلگراف گفت که این شرکت “از واکنش شدید به افزایش نرخ دیروز متعجب است” زیرا چشم انداز کلان، زیربنای قوی ندارد.

فدرال رزرو یک چیز می گوید و به نظر می رسد بازارها هر بار که شاهد افزایش نرخ هستیم چیز دیگری می شنوند. در ماه ژوئن، فدرال رزرو پیشنهاد کرد که افزایش نرخ بهره «غیر معمول» است، این بار جی پاول اشاره کرد که سرعت افزایش ممکن است «کند» باشد.

🟢بهترین معیار برای آنچه که در آینده خواهد آمد، داده های اقتصادی کلان است و حداقل در حال حاضر، به نظر می رسد که برخی از فشارهای تورمی در حال کاهش هستند. همچنین قیمت گاز در کنار قیمت کالاهای اساسی مانند ذرت و گندم، و برخی از هزینه های حمل و نقل نیز کاهش یافته است.

هوندال ادامه داد که Swyftx شاهد افزایش 100 درصدی در معاملات اولیه پیرامون این خبر بود، که نشان می‌دهد «به وضوح افراد زیادی وجود دارند که ارزش را در قیمت‌های فعلی بازار می‌بینند».

این تحلیلگر تاکید کرد تا زمانی که ایالات متحده اطلاعات مهمی در رابطه با عملکرد تولید ناخالص داخلی (GDP) خود در روزهای آینده منتشر نکند، روند صعودی یا نزولی گسترده‌تر به احتمال زیاد آشکار نخواهد شد، که این می‌تواند نشان دهد آیا این کشور رسما در رکود است یا خیر :

خبر خوب این است که ما مجبور نیستیم خیلی منتظر بمانیم تا ببینیم با از بین رفتن نوسانات اولیه چه اتفاقی برای بازار کریپتو می‌افتد. ایالات متحده در آستانه انتشار داده های تولید ناخالص داخلی خود است و این یک آزمون استرس بزرگ خواهد بود. هر گونه احساسات منفی در اینجا می تواند دستاوردهای اخیر را از بین ببرد.”

او افزود: «اما اگر چشم‌انداز کلان شروع به نشان دادن انعطاف‌پذیری کند، می‌توانیم شاهد تثبیت ارزش بازار کریپتو در نقطه 1 تریلیون دلاری باشیم و از آنجا افزایش یابد.»

منبع: کوین تلگراف

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments