ارز آپتوس (APT) چیست؟ | معرفی و بررسی ویژگی های منحصر به فرد توکن Aptos

ارز آپتوس (APT) چیست؟ معرفی و بررسی ویژگی های منحصر به فرد توکن Aptos

آپتوس (Aptos) جانشین تکنولوژیکی زنجیره بلوکی Diem متا (فیسبوک سابق) (که قبلاً لیبرا نام داشت) است. Aptos یک بلاک چین BFT است که براساس الگوریتم اثبات سهام (Pos) فعالیت دارد و برای امنیت، مقیاس‌ پذیری و ارتقاء طراحی شده است. پلتفرم ارز آپتوس از زبان قرارداد هوشمند Move استفاده می کند که با تاکید بر ایمنی و انعطاف پذیری ایجاد شده است.
ارز آپتوس طراحی شده است تا زیرساخت ابری را که Web2 را در مسیری غیرمتمرکز حرکت می دهد، تکرار کند و از فناوری بلاک چین برای هموار کردن راه Web3 و برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps) استفاده کند.
آپتوس توسط توسعه دهندگان Meta blockchain پروژه Diem ایجاد شده است و به آن “قاتل سولانا” گفته می شود. Aptos حمایت مالی از Sam Bankman Fried’s FTX، Andreeson Horowitz و Multicoin Capital و سایر سرمایه گذاران دریافت کرده است. بلاک چین Aptos برای زیرساخت وب 3 ایمن، سریع، قابل اعتماد و قابل ارتقا برای پذیرش گسترده طراحی شده است.
طراحی برای آپتوس با بهینه‌ سازی محدودیت‌های داده، توان عملیاتی بسیار بالا، عملکرد سریع‌تر، امنیت و مقاومت در برابر شکست‌ها تسهیل می‌کند. Aptos یک بلاک چین مبتنی بر جامعه است که نیازهای منابع Web3 و اکوسیستمی از برنامه های غیر متمرکز را برای حل مشکلات دنیای واقعی برآورده می کند.

خرید و فروش آپتوس

نحوه عملکرد ارز آپتوس (APT) چگونه است؟

آپتوس یک بلاک چین PoS است که از مکانیزم پیشرفته اجماع BFT و مجموعه ای از اعتبار دهنده ها استفاده می کند که تراکنش ها را پردازش، دریافت و تایید می کند. دارندگان توکن‌های APT را در اعتبارسنجی‌ها شریک می‌کنند، و این به اعتبارسنجی‌ها اجازه می‌دهد تا رای موافقی داشته باشند که مستقیماً با تعداد توکن‌های شرط‌بندی شده مرتبط است. تعداد رأی اجماع به اعتبار دهنده اجازه می دهد تا در اجماع و حاکمیت بلاک چین شرکت کند.

🔺برای آموزش خرید ارز آپتوس (Aptos) و فروش ارز APT در پی 98 می توانید به لینک مشخص شده مراجعه کنید و مطابق مراحل ذکر شده اقدام نمایید.🔺

کلاینت‌های Aptos یا کلاینت‌های گره کامل هستند که سوابق کامل دفتر کل تراکنش‌های آپتوس را نگه می‌دارند یا کلاینت‌های سبک، که یک رکورد کوتاه از تراکنش‌ها را نگه می‌دارند. هر دو مشتری از اعتبارسنجی‌های وضعیت و تاریخچه دفتر کل Aptos سؤال می‌کنند و تراکنش‌هایی را ارسال می‌کنند تا به تاریخچه تراکنش‌های دفتر کل تغییرناپذیر اضافه شوند.

اجرای Aptos از زبان قرارداد هوشمند Diem’s Move پیشین خود، امکان عملکرد سریع و ایمن، قابلیت استماع و تجزیه و تحلیل بلاک چین را فراهم می کند. Move به عنوان بخش مهمی از بلاک چین و اکوسیستم ارز Aptos در حال توسعه است.

درجه بالای مقیاس‌پذیری و توان عملیاتی پلتفرم ارز آپتوس توسط پردازش تراکنش موازی پشتیبانی می‌شود، که برای تراکنش‌های پیچیده دلخواه که از Aptos Block STM بهینه‌سازی و دسته بندی شده است. تراکنش‌های پیچیده محافظت از دوام تراکنش را تسهیل می‌کنند، به این معنی که تراکنش‌ها یا کامل می‌شوند یا اصلاً انجام نمی‌شوند و این امکان را برای تراکنش‌های امن همتا به همتا (P2P) بدون نیاز به یک واسطه شخص ثالث قابل اعتماد ایجاد می‌کند.

ارز آپتوس بر قابلیت ارتقا و پیکربندی تمرکز دارد و طراحی ماژولار آن اجازه می دهد تا درجه بالایی از امنیت و قابلیت اطمینان را با آزمایش طرح های تهدید آمیز با استقرار یکپارچه فراهم کند.

Move، زبان قرارداد هوشمند آپتوس مبتنی بر Rust است و از یک کامپایلر، ماشین مجازی، ابزار توسعه‌ دهنده و یک تایید کننده رسمی به نام Move Prover برای قراردادهای هوشمند امن تشکیل شده است. Move بر کمبود منابع، حفظ و کنترل دسترسی تمرکز می کند و همچنین تضمین می‌کند که سکه‌ها بدون اعتبار صحیح ایجاد نمی‌شوند و نمی‌توانند گم شوند یا دو برابر خرج شوند. علاوه بر این، Move از ارتقاء بلاک چین پشتیبانی می کند و از موارد استفاده گسترده تر از وب 3 پشتیبانی می کند.

ویژگی های ارز Aptos چیست؟

ویژگی های ارز Aptos چیست؟

ارز آپتوس از سایر پروژه های بلاک چین جدا است. متا که قبلاً فیسبوک بود، بلاک چین لیبرا (که بعداً به Diem تبدیل شد) را در فضای کریپتو ایجاد کرد. از آنجایی که متا یکی از بزرگ‌ترین و موفق‌ترین شرکت‌های فناوری و رسانه‌های اجتماعی روی کره زمین است، بلاک چین Diem دارای برخی از بهترین استعدادها در زمینه فناوری است که روی آن کار می‌کنند.

کارمندان سابق متا تصمیم گرفتند به تکمیل ماموریت تحقق چشم انداز متا برای ایجاد یک بلاک چین نسل بعدی که بتواند خواسته های پذیرش جریان اصلی را برآورده کند، ادامه دهند. این تلاش همان چیزی است که ارز آپتوس را به وجود آورده که در ادامه به بررسی برخی از ویژگی های منحصر به فرد آن می پردازیم. 

💎 زبان برنامه نویسی Move _ زبان ایمن و انعطاف پذیر

Move یک زبان برنامه نویسی مبتنی بر Rust و یک زبان برنامه نویسی برای نوشتن قراردادهای هوشمند ایمن است که در اصل برای پروژه بلاک چین Diem توسط Meta (سابق فیسبوک) توسعه یافته تا مقیاس پذیری و امنیت بلاک چین Diem را افزایش دهد.

زبان برنامه نویسی Move برای مدیریت امن داده ها و اجرای قابل تایید در بلاک چین طراحی شده است. بلاک چین آپتوس و Move به طور مشترک بیش از سه سال پیش توسعه داده شد. تمام حساب‌ها، هزینه‌های تراکنش، کتابخانه‌های استاندارد، مدیریت اعتبارسنجی گره و پیکربندی با Move پیاده‌سازی می‌شوند.

💎پروتکل اجماع تحمل خطای بیزانس (BFT)

Aptos از اجماع تحمل خطای بیزانس (BFT) استفاده می کند که از پروتکل HotStuff Diem مشتق شده است تا تأخیر را بهبود بخشد. BFT به گونه ای کار می کند که وقتی گره های شبکه یا شبکه از کار می افتد سیستم در حین تایید تراکنش ها به کار خود ادامه می دهد.

💎بازیابی کلید خصوصی

برای کاهش هک کاربر و سرقت کلید خصوصی، آپتوس (Aptos) به هر حسابی انعطاف‌پذیری می‌دهد تا کلیدهای خصوصی خود را برای امنیت بیشتر مبادله کند. اعتبار سنجی ها همچنین ممکن است به طور دوره ای کلید اجماع خود را برای امنیت بیشتر تغییر دهند.

💎مقیاس پذیری و سرعت تراکنش سریع

یکی از بزرگترین مشکلات بلاک چین از روزهای اولیه توسعه، مقیاس پذیری است، اتریوم به ثبات شهرت دارد، اما هزینه تراکنش ها در اتریوم نسبتاً بالا است.

❗️بلاک چین های دیگر مانند سولانا یا آوالانچ راه حل های متفاوتی دارند، اما همچنان محدودیت هایی دارند و اغلب شلوغ هستند.

🔴در مورد آپتوس چطور؟ همانطور که توسط توسعه دهندگان اعلام شد، در مرحله تست شبکه، آپتوس زمانی که به رکورد 160000 تراکنش پردازش همزمان در 1 ثانیه رسید، علامت مثبتی را نشان داد. با این حال، این تنها مرحله تست شبکه است، ما به زمان نیاز داریم تا ببینیم آیا Aptos در شبکه اصلی آینده به این امر دست خواهد یافت یا خیر.

🔰مزایا 🔰🔺معایب 🔺
تیم موسس شایسته: انجمن Aptos توسط یک تیم موسس هدایت می شود که تجربه قبلی در فضای کریپتو دارد.امنیت: در حالی که پروتکل BFT سرعت را به عنوان اولویت اصلی خود قرار می دهد، همچنان باید ایمن بودن آن ثابت شود. مکانیسم‌های اجماع متوالی مانند POW و POS بسیار امن هستند
تیم توسعه قوی: با بیش از 350 توسعه‌دهنده ماهر، بلاک چین پایه‌های فنی قوی دارد.ساختار: در حالی که Aptos مطمئناً در تئوری غیرمتمرکز است، اما مقدار قابل توجهی از APT توسط بنیانگذاران آپتوس و Aptos labs نگهداری می‌شود.
مکانیسم اجماع منحصر به فرد: پروتکل BFT یک مزیت در سرعت بلاک چین فراهم می کندرقابت: اتریوم، سولانا و آوالانچ پایگاه کاربری قوی دارند. USP Aptos باید برای برنامه نویسان قانع کننده باشد که بتواند با این پروژه ها رقابت کند.
توان عملیاتی تراکنش: با ثابت شدن سرعت شبکه آزمایشی آن، می‌تواند رمزنگاری را برای استفاده روزمره فعال کند.هنوز باید ثابت شود: اصول بلاک چین Aptos در تئوری عالی به نظر می رسد. اما هنوز توانایی خود را ثابت نکرده است.

بنیانگذاران ارز APT چه کسانی هستند؟

این پروژه توسط Aptos Labs با بیش از 30 عضو که توسط 2 کارمند سابق متا (فیسبوک سابق) Mo Shaikh و Avery Ching که در اصل بلاک چین Diem را ساخته بودند، تاسیس شد. Avery Ching، یکی از متخصصان برجسته جهان در ساخت سیستم های توزیع شده و مقیاس پذیری عمومی برای میلیاردها کاربر است.

بقیه اعضای تیم موسس ارز Aptos شامل گروهی از دکترا، محققین، مهندسان، طراحان و استراتژیست ها از جمله آلدن هو، آلین تومسکو، دیوید وولینسکی، گرگ نازاریو، جیک اسکینر، جاش لیند، مکس کاپلان، مو احمد، نیل هارونیان، راتی هستند. 

اشاره ای به رقبا پروژه آپتوس 

اشاره ای به رقبا پروژه آپتوس 

از رقبای آپتوس که می توان به سویی و سولانا اشاره کرد. Sui در ماه سپتامبر 300 میلیون دلار در دور سری B جمع آوری کرد و ارزش شرکت را به 9 میلیارد دلار رساند. پیش از این در سری A، نیز 2 میلیون دلار به رهبری a36z جمع آوری کرد.

🌀همچنین شباهت های زیادی بین Mysten Labs و Aptos Labs وجود دارد:

1️آپتوس و Sui هر دو توسط تیمی از کارمندان سابق متا (فیسبوک سابق) که قبلاً روی پروژه بلاک چین Diem کار می کردند، تشکیل شده است. 

2️⃣هر دو از زبان برنامه نویسی Move مبتنی بر Rust استفاده می کنند که در فیس بوک توسعه یافته است و به خصوص Aptos و Sui توسط VC های رایج مانند Binance Labs، FTX Ventures، Jump Crypto و غیره پشتیبانی می شوند.

شرکا و سرمایه گذاران ارز APT چه کسانی هستند؟

ارز آپتوس سرمایه گذاران با نفوذی دارد که از این پروژه حمایت می کنند. FTX که از این پروژه حمایت می کند یکی از مشهورترین پلتفرم های معاملات ارزهای دیجیتال است. این پروژه همچنین به دلیل مهندسان شهرت بیشتری دارد و طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است. هر دو بنیانگذار قبلاً در Meta کار کرده اند و هدایت کننده بخشی از پروژه های ارز دیجیتال بوده اند. جامعه آنلاین ارز آپتوس نیز قوی است و کانال Aptos در حال حاضر بیش از 125000 عضو دارد.

کاربردهای Aptos مشابه بلاک چین هایی مانند اتریوم و سولانا است. در عین حال، بلاک چین به مسئله کلیدی مقیاس پذیری می پردازد. طبق گزارش رسانه ها، شبکه آزمایشی بلاک چین ثابت کرده است که سریعتر از رقبا خود عمل می کند. 

اکوسیستم ارز آپتوس 

اکوسیستم ارز آپتوس 

اکوسیستم ارز آپتوس هنوز بسیار جدید است و شامل اعتبار دهنده ها، Aptos Explorer، توکن APT، گره های کامل عمومی و Indexer و برنامه های غیرمتمرکزی (DApp) است که هنوز در حال توسعه هستند.

اعتبارسنجی ها

ولیدیتورهای ارز آپتوس (APT) گره‌های اجماعی هستند که از یک گره اعتبارسنجی Aptos و یک اعتبارسنجی گره کامل تشکیل شده‌اند و برای مشارکت در اجماع و حاکمیت نیاز به استیکینگ توکن‌های APT دارند.

گره کامل عمومی

گره های کامل عمومی آپتوس، گره های غیر معتبری هستند که رکورد کاملی از دفتر کل غیرقابل تغییر تراکنش های بلاک چین Aptos را نگه می دارند. گره های کامل را می توان با هویت گره ای که به طور تصادفی تولید می شود یا هویت گره ایستا برای موارد استفاده خاص ایجاد کرد.

گره های کامل ایندکسر

گره های کامل Indexer امکان برقراری ارتباط بین برنامه های غیرمتمرکز (DApp) را در اکوسیستم بلاک چین Aptos و داده های بلاک چین خام برای دسترسی DApps فراهم می کنند. این بدان معناست که چیزی مانند بازار NFT یا صرافی غیرمتمرکز می تواند از داده های بلاک چین خام استفاده کند که سپس توسط یک مدل داده خاص برنامه شکل می گیرد تا به روشی صحیح به داده ها دسترسی پیدا کند و به چندین کاربر یک DApp خدمات رسانی کند.

جستجوگر آپتوس

جستجوگر آپتوس یک بلاک کاوشگر بلاک چین است که به کاربران و توسعه دهندگان اجازه می دهد تا تراکنش های موجود در دفتر کل Aptos و حساب های موجود در شبکه را اسکن کنند.

برنامه های غیرمتمرکز (DApps)

برنامه‌های غیر متمرکز مانند بازار توکن های غیر مثلی (NFT)، صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX)، سازمان‌های مستقل غیرمتمرکز (DAOs)، پلتفرم‌های مالی غیرمتمرکز (DeFi)، بازی‌های رمزنگاری، رسانه‌های اجتماعی غیرمتمرکز، و موارد دیگر، همگی در اکوسیستم Aptos برجسته خواهند شد.

معرفی توکن APT

معرفی توکن APT

ارز APT یک توکن کاربردی و حاکمیتی مبتنی بر استاندارد توکن Aptos است که چندین ویژگی کلیدی دارد. اول، توکن APT تعامل پذیری بالایی دارد. از یک پیاده سازی استاندارد استفاده می کند که قابلیت همکاری و سازگاری را در سراسر اکوسیستم آپتوس را بهبود می بخشد.

در تلاش برای تسهیل نقدینگی ارز APE با تعریف توکن‌های قابل تعویض، نیمه قابل تعویض و غیرقابل تعویض (NFT) در یک قرارداد هوشمند متمرکز است. این کیفیت به توکن ها اجازه می دهد تا به راحتی ذخیره، منتقل و معامله شوند و به تحقق اولین هدف همکاری کلی در سراسر اکوسیستم ارز APT کمک می کند.

ارز APT همچنین به ویژگی‌های درون زنجیره‌ای غنی اجازه می‌دهند که کاربران بتوانند از آنها برای سفارشی‌ سازی و تعریف ویژگی‌های توکن خود استفاده کنند، که می‌تواند به راحتی در زنجیره ذخیره شود. این احتمالاً می تواند نیاز به ابر داده اضافی ذخیره شده خارج از زنجیره را برطرف کند.

استاندارد توکن آپتوس امکان کاهش استفاده از منابع و سربار داده ها را فراهم می کند. این ویژگی منجر به این می شود که بتوان تعداد زیادی از توکن های مثلی و یا غیر مثلی (NFT) را با استفاده مجدد از داده هایی که قبلا برای ایجاد توکن ها در این شبکه استفاده شده است، ایجاد کرد. به این صورت در مصرف منابع و فرایند ایجاد داده ها برای ساخت توکن صرفه جویی می شود.

آیا سرمایه گذاری در ارز آپتوس (APE) خوب است؟

آیا باید در اسرع وقت به تمام شرکت های سرمایه گذاری خطرپذیر بپیوندید و در بلاک چین Aptos سرمایه گذاری کنید؟ در نهایت، به نظر می‌رسد که آپتوس یکی از مطمئن‌ ترین سرمایه‌ گذاری‌های رمزنگاری‌شده در سال 2022 باشد. البته، هیچ پروژه‌ای کاملاً بی‌خطر نیست و هیچ‌کس نمی‌تواند آپتوس را تا زمانی که مدتی از فعالیت آن می گذرد، به طور کامل تجزیه و تحلیل کند. با این حال، همه چیزهایی که مردم تا کنون در مورد Aptos یاد گرفته اند، آن را مانند یک سرمایه گذاری قوی به نظر می رسد.

چندین عامل وجود دارد که با هم کار می کنند تا خرید ارز APT یک فرصت عالی برای سرمایه گذاری به نظر برسد. اول از همه، این سرمایه گذاری ادامه یک پروژه متا است که پیش از لغو شدن، نتایج مثبتی دریافت می کرد. علاوه بر این، توسعه دهندگانی که روی آن کار می کنند، افرادی با تجربه و بسیار آموزش دیده هستند که در گذشته روی پروژه های هیجان انگیز کار کرده اند. علاوه بر تیم ستاره‌دار، Aptos همچنین ثابت کرده است که می‌تواند از ادعاهای خود با سرعت بالا انجام تراکنش ها در طول آزمایش پشتیبانی کند.

آپتوس به لطف معماری منحصربه‌فردش که اجماع را از اجرا جدا می‌کند و استفاده از Move به عنوان یک زبان برنامه‌نویسی برای امنیت بیشتر، مطمئناً از بین پروژه‌های لایه 1 متمایز است. با تجهیز به این شتاب علاقه به VC و یک تیم با تجربه سابق Diem، آینده ارز آپتوس قطعا روشن است زیرا به دنبال اجرای کامل برنامه های راه اندازی خود و رسیدن به پذیرش جریان اصلی در فضای کریپتو به عنوان سریع ترین و امن ترین پروژه لایه 1 تاریخ است. با این حال، از جنبه منفی، برخی از مهندسان ادعا کرده اند که TPS واقعی بلاک چین Apto با آنچه که ادعا می کند ارائه می کند بسیار متفاوت است.

سوالات متداول

بلاک چین آپتوس چگونه کار می کند؟

بلاک چین Aptos با ذخیره اطلاعات به عنوان یک منبع کار می کند و به طور بالقوه به آن اجازه می دهد تا امنیت بیشتری داشته باشد.

باید در پروژه Aptos سرمایه گذاری کنیم؟

این سوالی است که خودتان باید به آن پاسخ دهید. قبل از تصمیم گیری در مورد سرمایه گذاری یا عدم سرمایه گذاری در پروژه آپتوس، باید تحقیقات خود را نه تنها در مورد توکن APT، بلکه در مورد سایر سکه های بلاک چین نیز انجام دهید.

قیمت ارز APE افزایش می یابد یا کاهش؟

گفتنش در این مرحله اولیه سخت است. در حالی که پیش‌بینی‌هایی وجود دارد عمدتاً خوش‌بینانه هستند، باید به شما یادآوری کنیم که احتیاط شرط اول است. علاوه بر این، نوسانات در بازار ارزهای دیجیتال بسیار زیاد است. بنابراین باید به یاد داشته باشید که قیمت ها می توانند کاهش یا افزایش پیدا کنند.
در بازارهای بی ثبات ارزهای دیجیتال، مهم است که خودتان روی یک سکه یا توکن تحقیق کنید تا مشخص کنید که آیا برای سبد سرمایه گذاری شما مناسب است یا خیر. اینکه آیا ارز APT سرمایه‌گذاری مناسبی برای شما است یا خیر، بستگی به میزان تحمل ریسک شما و میزان سرمایه‌گذاری شما و سایر عوامل دارد.
به خاطر داشته باشید که عملکرد گذشته تضمینی برای بازدهی آینده نیست و هرگز پولی را که نمی توانید از دست بدهید سرمایه گذاری نکنید.

آیا بلاک چین آپتوس (APT) غیرمتمرکز است؟

از آنجایی که بلاک چین ها غیرمتمرکز هستند، حداقل از نظر تئوری بلاک چین آپتوس غیرمتمرکز است. با این حال، بستگی به این دارد که شما چگونه تمرکز زدایی را تعریف کنید، زیرا برخی از علاقه مندان به بلاک چین هستند که ممکن است از این ایده که این پلتفرم دارای دو بنیانگذار نامگذاری شده است، خشمگین شوند.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments