دلیل پامپ قیمت بیت کوین به بالای 20 هزار دلار چیست؟ چه چیزی می تواند این رالی صعودی را متوقف کند؟

دلیل پامپ قیمت بیت کوین به بالای 20 هزار دلار چیست؟ چه چیزی می تواند این رالی صعودی را متوقف کند؟

قیمت ارزهای دیجیتال در حال افزایش سرسام آور است زیرا بازار احساسات صعودی را نشان می دهد. بازار بیت کوین و آلت کوین هر دو در حال افزایش هستند و سعی دارند تا ماه ها ضرر را جبران کنند.
🔰بیت کوین در 25 اکتبر به بالای 20000 دلار رسید زیرا دارایی های ریسکی از ضعف جدید دلار آمریکا منتفع شدند.

با صعودی شدن بازار کریپتو، بسیاری از معامله گران و سرمایه گذاران در این فکر هستند که چه چیزی باعث این افزایش غافلگیر کننده شده است و تا چه زمانی ادامه خواهد داشت. به گفته آرتور هیز، یکی از بنیانگذاران BitMEX بر این باور است که خزانه داری ایالات متحده پشت این پامپ قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال است.

چرا قیمت ارزهای دیجیتال امروز سر به فلک کشید؟

هیز توضیح می دهد که خزانه داری ایالات متحده در حال بررسی عرضه اوراق اسناد خزانه کوتاه مدت به بازار برای مقابله با هرگونه کمبود است. علاوه بر این، با بهبود شرایط اقتصاد کلان و مطلوب‌تر شدن وضعیت، قیمت ارزهای دیجیتال افزایش یافت. شاخص دلار نشان دهنده تضعیف اندکی است و در 5 روز گذشته، 1.77 درصد سقوط کرد. این در حالی است که بازار کریپتو نیز در همان دوره رشد کرد.

مایکل ون دی پوپ، مدیر عامل شرکت Eight Global و یک کارشناس بزرگ بازار نیز تاکید می کند که بازدهی خزانه داری ایالات متحده در حال کاهش است. افزایش قدرت دلار بسیاری از ارزهای دیگر را در بازار جهانی کاهش داد. قیمت کریپتو نیز به دلیل قدرت دلار کاهش یافت. همچنین نگرانی هایی در مورد بی ثباتی مالی جهانی وجود داشت.

ثانیاً، قیمت ارزهای دیجیتال به چرخش رویدادها در فضای سیاسی-اقتصادی بریتانیا واکنش مثبت نشان داده است. بودجه لیز تراس باعث آشفتگی در اقتصاد بریتانیا شد. بنابراین، هنگامی که او توسط صدراعظم سابق ریشی سوناک جایگزین شد، بازارها پاسخ مثبت دادند.

علاوه بر این، Sunak به طور گسترده به عنوان یک چهره طرفدار رمزنگاری در سیاست بریتانیا شناخته می شود و این موجب شد تا بریتانیا پذیرش بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را به عنوان یک روش پرداخت قانونی به رسمیت بشناسد. Sunak می‌خواهد بریتانیا را به مرکز ارزهای دیجیتال جهان تبدیل کند. با این حال، برخی از اینفلوئنسرهای کریپتو از نخست وزیر بریتانیا به دلیل حمایتش از ارزهای دیجیتال بانک مرکزی انتقاد می کنند.

ثبت بالاترین حد بیت کوین در سه هفته اخیر

داده‌های TradingView نشان می‌دهد که قیمت بیت کوین امروز به بالاترین حد 20400 دلار رسیده است.

چارت 1 ساعت بیت کوین

این حرکت همراه با افزایش ارزش سهام ایالات متحده انجام شد که به نوبه خود با کاهش ارزش دلار آمریکا همراه شد که در آن روز قدرت خود را در برابر رقبای اصلی خود از دست داد.

قیمت بیت کوین اولین سفر خود را به بالای 20000 دلار از 7 اکتبر تجربه کرد.

میشائل ون دی پوپ، موسس و مدیر عامل شرکت تجاری Eight، در واکنش به این موضوع گفت: در نهایت، نوسانات شروع خواهد شد.

بیت‌کوین برای یک رالی صعودی قوی آماده است!

در همین حال، معامله‌گر و تحلیلگر ایل کاپو از کریپتو، بیت کوین را از نظر سود بهتر از آلت‌کوین‌ها نشان داد، اگرچه هنوز نقطه توقفی برای آن مشخص نشده است.

او در توییتی نوشت: محرکی قوی برای ادامه دادن وجود دارد.

در همین حال، داده‌های منبع نظارتی Coinglass نشان می‌دهد که بازار تا چه حد در آن روز معاملات Short داشته است.

نقدینگی حاصل از معاملات فروش (Short) لیکویید شده

نقدینگی حاصل از معاملات فروش (Short) لیکویید شده به تنهایی در یک روز به 165 میلیون دلار رسید که بالاترین رقم چند ماهه است و این رقم در زمان نگارش همچنان در حال افزایش است.

دلار با ضرر دست و پنجه نرم می کند

پس از این اقدام، خدمات تجزیه و تحلیل Material Indicators تغییر منطقه پشتیبانی و مقاومت را در دفترچه سفارشات صرافی بایننس دنبال کرد.

منطقه 20000 دلاری با مجموعه ای از سفارشات فروش بیش از 110 میلیون دلار مشخص شده بود و گاوهای نر توانستند با این انگیزه ضربه قابل توجهی ایجاد کنند.

با این حال، در یک ضربه احتمالی به ارزهای دیجیتال، شاخص دلار ایالات متحده (DXY) نشانه‌هایی از جبران ضررهای روزانه خود را در زمان نگارش نشان داد و تلاش کرد به عنوان حمایت، عدد 111 را به دست آورد.

شاخص دلار dxy

شاخص دلار (DXY) بالاخره امروز سقوط می کند. جاستین بنت، بنیانگذار پلتفرم آموزشی کریپتو آکادمی کریپتو، اظهار داشت: انتظار خرید در محدوده 109.50-110 است.

چه چیزی می تواند جلوی رالی صعودی کریپتو را بگیرد؟

قیمت ارزهای دیجیتال به این بستگی دارد که آیا تصمیم بعدی فدرال رزرو در مورد نرخ بهره در 2 نوامبر 2022 تعیین شده است یا خیر. چندین شرکت فناوری مانند اپل درآمد سه ماهه سوم خود را گزارش خواهند کرد. گزارش اگر مطلوب نباشد می تواند منجر به سقوط قیمت بیت کوین و سایر رمز ارزها شود.

منبع: کوین گیپ

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments