ارزهای برتر هفته

کدام آلت کوین ها در بازار خنثی این هفته پامپ می شوند؟

سرگردانی بیت کوین بین دو خط حمایت و مقاومت، در بازار بدون روند میتواند تریدر ها را به سمت خرید NEAR, AR, CORE و BONK سوق دهد.

بیت کوین این هفته تلاش کرد تا یک رالی بازگشتی را آغاز کند اما با فشار شدید فروش 67000 دلاری مواجه شد. بزرگترین ارز دیجیتال تاریخ این هفته را با یک ضرر 2 درصدی به پایان رساند.

تریدر و تحلیلگر Rekt Capital معتقد است که بیت کوین  پس از هاوینگ وارد «منطقه خطر» شده است، جایی که ممکن است طی دو هفته آینده شاهد افت بیشتری باشیم. یکی دیگر از نکات منفی، جریان خروجی و خروج بیت کوین از صرافی هاست. سرمایه گذاران گزارش دادند که ETF ها پس از فروش 120 میلیون دلاری در روز قبل، شاهد انتقال 218 میلیون دلاری به کیف پول ها و خروج بیت کوین از صرافی ها بوده اند.

خرید تتر پی98

وقتی که قیمت در یک محدوده بزرگ معامله می شود، پیش بینی جهت شکست دشوار است. تریدر ها می‌توانند با نزدیک شدن به خط  حمایت خرید کنند و در سطح مقاومت بفروشند یا تا زمانی که شکست اتفاق نیفتاده سرمایه ی خود را هولد کنند.

آیا بیت کوین و آلت کوین ها بالای سطوح حمایتی خود باقی میمانند و یک رالی بازیابی را شروع میکنند؟ در این مقاله 5 ارز دیجیتال برتر که در تحلیل تکنیکال قوی به نظر می رسند و ممکن است یک رالی صعودی شروع کنند، بررسی می کنیم.

تحلیل قیمت بیت کوین (BTC)

قیمت بیت کوین در بازار بین 59600 تا 73777 دلار در نوسان است که نشان می دهد گاوها و خرس ها هنوز تصمیم به حرکت نگرفته اند.

نمودار روزانه بیت کوین

به طور کلی، در یک محدوده، معامله گران نزدیک به حمایت خرید می کنند و نزدیک به مقاومت می فروشند. انتظار می رود گاوها به شدت از سطح 59600 دلار دفاع کنند زیرا شکستن زیر آن می تواند انجام و بستن معاملات را  تا سطح 61.8 درصد در اصلاح فیبوناچی  با ریزش 5 هزار دلاری تهدید کند. چنین اتفاقی شروع مرحله بعدی روند صعودی را به تاخیر می اندازد.

برعکس، اگر قیمت از سطح فعلی افزایش یابد، نشان می دهد که گاوها در سطوح پایین تر فعال باقی می مانند. BTC/USDT ممکن است طی دو مرحله تا 12 هزار دلار افزایش پیدا کند. شکستن و بسته شدن بالاتر از این سطح، نشانه شروع مرحله بعدی روند صعودی به 84000 دلار خواهد بود.

نمودار 4 ساعته بیت کوین

میانگین های متحرک و اندیکاتور  RSI درست زیر نقطه میانی، تعادل بین خرید و فروش را نشان می دهد. اولین نشانه ی قدرت روند هم  نزدیک شدن به بالای خط روند نزولی خواهد بود. این می تواند مسیر را برای افزایش به 68000 دلار و سپس به 71500 دلار باز کند.

از طرف دیگر، اگر قیمت از سطح فعلی یا خط روند نزولی کاهش یابد و به زیر 62,300 دلار برسد، نشان می‌دهد که خرس‌ها در قدرت هستند. قیمت بیت کوین پس از آن می تواند به حمایت حیاتی 59600 دلار برود، جایی که خریداران احتمالا وارد عمل خواهند شد.

تحلیل قیمت نیر (NEAR)

در 25 آوریل بالای الگوی کانال نزولی بسته شد، که نشان می دهد روند نزولی ممکن است در حال پایان باشد.

نمودار روزانه نیر

با این حال، خرس ها تسلیم نشده اند و در حال فروش نزدیک سیگنال مقاومت هستند. اگر قیمت به کانال بازگردد، نشان می دهد که شکست ممکن است یک تله ی گاوی بوده باشد و تریدر ها با این فرض که این روند همچنان صعودی است، اقدام به خرید می کنند که متاسفانه پس از توقف قیمت صعودی، با یک روند نزولی می تواند منجر به کاهش قیمت دلار شود. 

در عوض، اگر قیمت به بالای 7.70 دلار برسد، این نشان می‌دهد که گاوها قدرت را در دست گرفته‌اند. سپس جفت NEAR/USDT می‌تواند تا 9 دلار افزایش یابد، جایی که خرس‌ها احتمالاً دفاعی قوی خواهند داشت.

نمودار 4 ساعته نیر

هر دو میانگین متحرک شیب دار هستند و اندیکاتور RSI در محدوده مثبت قرار دارد که نشان می دهد گاوها برتری جزئی دارند. خریداران احتمالاً با فروش در منطقه بین 7.70 تا 8.10 دلار روبرو خواهند بود، اما اگر از مسیر خود عبور کنند، رالی می تواند قیمت را به 9 دلار برساند.

اگر قیمت کاهش یابد و به زیر 6.60 دلار برسد، این دیدگاه خوش بینانه در کوتاه مدت نفی خواهد شد. چنین حرکتی نشان می دهد که خرس ها به فروش خود در روند های پیش رو ادامه می دهند. در این صورت ممکن است قیمت به 5.90 دلار سقوط کند.

تحلیل قیمت آرویو (Arweave AR)

قیمت AR در 25 آوریل بالاتر از هر دو میانگین متحرک افزایش یافت و نشان داد که گاوها در حال تلاش برای بازگشت هستند.

نمودار روزانه ارویو

خرس‌ها سعی کردند قیمت را کاهش دهند، اما گاوها در 27 آوریل در میانگین متحرک نمایی 20 روزه که کف قیمت 32.19 دلاری بود خریداری کردند. یک مقاومت جزئی در 40 دلار وجود دارد، اما در صورت عبور از آن، AR/USDT می تواند تا مقاومت 47.52 دلار افزایش یابد.

اگر خرس‌ها بخواهند از رالی جلوگیری کنند، باید به سرعت قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه برسانند. اگر این کار را انجام دهند، AR/USDT ممکن است به 22 دلار سقوط کنند.

نمودار 4 ساعته ارویو

الگوی Head and Shoulders نشان می دهد که در یک شکست کامل و بالای الگو در neckline بسته می شود. اگر این اتفاق بیفتد، احتمالاً این ارز به سمت هدف 50 دلار حرکت می کند.

در مقابل، اگر قیمت نتواند بالاتر از سطح کلیدی باقی بماند، نشان می‌دهد که خرید در سطوح بالاتر کاهش می‌یابد. بنابراین ممکن است تا 30 دلار سقوط کند که این شرایط کاملا به نفع خرس هاست.

تحلیل قیمت کور (CORE)

ارز CORE در چند روز گذشته در دو نوبت در میانگین 20 روزه با استقبال خریداران مواجه شده که نشان دهنده یک اتفاق مثبت است.

نمودار روزانه کور

اگر قیمت از سطح فعلی جهش کند و به بالای 2.91 دلار برسد، نشان می‌دهد که گاوها مجدد کنترل را در دست گرفتند. سپس CORE/USDT می تواند شتاب بیشتری بگیرند و به سمت 4 دلار افزایش یابد. برخلاف این فرض، اگر قیمت کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه برسد، نشان می دهد که خرس ها حاضر به تسلیم شدن نیستند. این می تواند منجر به کاهش قیمت شود.نمودار 4 ساعته نشان می دهد که این ارز در محدوده ی 1.83 تا 2.91 دلار در حال نوسان است. اما RSI نزدیک به نقطه میانی مزیتی برای گاوها و خرس ها ایجاد نمی کند.

اگر قیمت بالاتر از میانگین متحرک شکسته شود، گاوها سعی خواهند کرد تا قیمت را به بالای 2.91 دلار برسانند. انتظار می‌رود خرس‌ها با قدرت از این سطح دفاع کنند، زیرا شکستن بالاتر از آن ممکن است حرکت جدیدی را آغاز کند.

در مقابل، اگر قیمت کاهش یابد و به زیر 2.10 دلار برسد، ممکن است این ارز تا سطح حمایت قوی در 1.83 دلار سقوط کند.

تحلیل قیمت بونک (BONK)

قیمت Bonk در 23 آوریل بالاتر از میانگین های متحرک صعود کرد و نشان داد که فاز اصلاحی ممکن است در حال پایان باشد.

نمودار روزانه بونک

خرس‌ها سعی کردند قیمت را به زیر میانگین‌های متحرک کاهش دهند، اما گاوها همچنان موضع خود را حفظ کردند. در نتیجه گاوها در تلاش هستند تا میانگین های متحرک را به حمایت تبدیل کنند. اگر قیمت از سطح فعلی جهش کند و به بالای 0.000030 دلار برسد، BONK/USDT یک الگوی head and shoulder معکوس را تکمیل می کند. این تنظیم صعودی دارای الگویی با هدف 0.000048 دلار است. با این حال، خرس ها احتمالاً برنامه های دیگری دارند. آنها سعی خواهند کرد قیمت را به زیر میانگین های متحرک پایین بیاورند. اگر موفق شوند، ممکن است این ارز به 0.000019 دلار و سپس به 0.000015 دلار کاهش یابد. 

نمودار 4 ساعته بونک

نمودار 4 ساعته نشان می دهد که گاوها با مقاومت 0.000030 دلاری مواجه هستند. خرس ها در تلاشند تا با پایین آوردن قیمت به زیر میانگین های متحرک، موقعیت خود را تقویت کنند. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، -یک الگوی سر و شانه تکمیل می شود و تا 0.000019 دلار کاهش می یابد. از سوی دیگر، اگر قیمت از سطح فعلی یا  (SMA)میانگین متحرک ساده  50 روزه افزایش یابد، نشان می دهد که گاوها همچنان به خرید خود ادامه می دهند. شکستن و بسته شدن بالای 0.000030 دلار اولین نشانه قدرت خواهد بود. سپس ممکن است قیمت ارز ممکن است به 0.000036 دلار افزایش پیدا کند.

منبع:cointelegraph

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
علی یاوری
علی یاوری
16 روز قبل

اوکی پروتکل ooki پامپ قوی داره فرصت خرید