دیروز در بازار کریپتو چه خبر بوده است؟ بررسی رویداد های مهم اخیر

دیروز در بازار کریپتو چه خبر بوده است؟ بررسی رویداد های مهم اخیر

در این مقاله آخرین اخبار در مورد روندها و رویدادهای روزانه تأثیرگذار بر قیمت بیت کوین، بلاک چین، DeFi، NFTs، Web3 و قوانین ارزهای دیجیتال ذکر شده است.

ریپل در نبرد خود با کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) به پیروزی بزرگی دست یافت و XRP در هنگام فروش در مبادلات دارایی دیجیتال به عنوان یک دارایی متمرکز در نظر گرفته نمی شود. با این حال، برخی از وکلا استدلال می‌کنند که درخواست تجدیدنظر ممکن است در پرونده‌هایی علیه بایننس و کوین بیس کمکی نکند.

اخراج تعداد زیادی از کارمندان صرافی بایننس 

طبق گزارش‌ها، بایننس در هفته‌های اخیر بیش از 1000 کارمند خود را اخراج کرده است، زیرا این پلتفرم با چالش‌های نظارتی و تحقیقات وزارت دادگستری ایالات متحده دست و پنجه نرم می‌کند.

در 14 جولای، وال استریت ژورنال گزارش داد که صرافی به رهبری چانگ پنگ ژائو ممکن است بیش از یک سوم کارکنان خود را با ادامه این روند از دست بدهد. منابع نشان دادند که کارگران خدماتی، به‌ ویژه در هند، بیشترین کاهش شغل را تجربه کردند. ژائو به ارقام اخراج گزارش شده به عنوان “FUD” اشاره کرده است – ترس، عدم اطمینان و شک.

توییت

اگرچه بسیاری از صرافی‌ها در پی زمستان کریپتو با مشکل مواجه شده‌اند، چالش‌های بایننس پس از اینکه SEC در اوایل ژوئن 13 اتهام علیه آن مطرح کرد، چند برابر شد. این شرکت از آن زمان با موانع نظارتی در بازارهای اصلی اروپا مواجه شده است.

در 31 مه، بایننس اعلام کرد که 20 درصد از کارکنان خود را اخراج خواهد کرد، اما از این اقدامات به‌عنوان تخصصی کردن هر بخش یاد کرد. یکی از سخنگویان بایننس به کوین تلگراف گفت که صرافی در حال آماده شدن «برای چرخه صعودی بزرگ بعدی» است و بر این اساس در حال ایجاد تغییراتی است.

افزایش حجم معاملات ریپل نسبت به بیت کوین 

حجم معاملات ریپل در صرافی رمز ارز کره جنوبی Upbit در 24 ساعت گذشته از بیت کوین پیشی گرفته است. جفت معاملاتی XRP/KRW در 24 ساعت گذشته پس از پیروزی جزئی ریپل در برابر SEC در نبرد دادگاه طولانی مدت خود، 2.6 میلیارد دلار حجم معاملات را تجربه کرد.

شور و هیجان خرید ریپل باعث شد که سکه 46 درصد از کل حجم معاملات در Upbit را به خود اختصاص دهد و پس از آن بیت کوین با تنها 5 درصد از کل سهم قرار گرفت. XRP شتاب صعودی را در بازار کریپتو در 24 ساعت گذشته رهبری کرد و به سایر آلت‌کوین‌ها کمک کرد تا افزایش دو رقمی داشته باشند.

افزایش حجم معاملات ریپل نسبت به بیت کوین 

جنون خرید فقط محدود به کره جنوبی نبود. قیمت XRP در 13 جولای شاهد افزایش 92 درصدی بود و به بالاترین سطح یک سال اخیر یعنی 0.91 دلار رسید. این افزایش به XRP کمک کرد تا به جایگاه چهارم در رتبه بندی ارزش بازار ارزهای دیجیتال صعود کند. ظرف چند ساعت پس از حکم دادگاه، ارزش بازار XRP تا 21.2 میلیارد دلار افزایش یافت و به بالاترین قیمت سالانه 46.1 میلیارد دلاری رسید.

در 13 ژوئیه، قاضی آنالیسا تورس یک حکم به نفع ریپل صادر کرد و حکم داد که XRP یک دارایی متمرکز نیست. با این حال، این حکم فقط به فروش سکه در مبادلات دارایی دیجیتال اشاره دارد. جامعه XRP از این قضاوت استقبال کرد، زیرا شکایت SEC که در سال 2020 ارائه شد، چندین صرافی ارزهای دیجیتال در ایالات متحده را مجبور کرد تا XRP را از فهرست حذف کنند. صرافی‌های Coinbase، Kraken، OKX، Gemini و سایر صرافی‌ها قبلاً برنامه‌های فهرست‌ بندی مجدد را اعلام کرده‌اند.

برای پیروزی ریپل جشن نگیرید!

پیروزی Ripple Labs در برابر رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده به عنوان یک ضربه مهم به “جنگ این رگولاتور علیه ارزهای دیجیتال” تلقی می شود. جامعه کریپتو این پیروزی را جشن گرفت و بسیاری آن را به عنوان یک لحظه مهم توصیف کردند.

برای ریپل جشن نگیرید!

به نظر می‌رسد این احساسات از این باور ناشی می‌شود که این حکم برای سایر آلت‌ کوین‌هایی که توسط SEC به‌عنوان اوراق بهادار تلقی می‌شوند، نوید خوبی می‌دهد – به این معنی که می‌تواند تاثیر مثبتی برای بایننس و کوین بیس در کشمکش‌های مربوطه با SEC داشته باشد.

با این حال، چندین وکیل دارایی دیجیتال نسبت به جشن گرفتن زود هنگام هشدار دادند.

شریک شرکت حقوقی استفن پالی از براون رودنیک خاطرنشان کرد که این حکم ممکن است گذرا باشد و حکم Torres سابقه ای ایجاد نمی کند – در عوض، ممکن است فقط به عنوان یک تفسیر متقاعد کننده برای دادگاه های آینده عمل کند که در صورت تمایل آنها را دنبال کنند.

نظر وکیل ریپل

پالی و دیگران خاطرنشان کردند این امکان وجود دارد که SEC بتواند به این تصمیم اعتراض کند، که این احتمال را ایجاد می کند که دادگاه بالاتر احکام صادر شده توسط تورس را لغو کند.

ریپل یک دارایی اوراق بهادار نیست!

ریپل در 13 ژوئیه پس از اینکه تورس در پرونده مطرح شده توسط SEC به نفع شرکت رای داد، یک مانع بزرگ را برطرف کرد.

تورس، یک قاضی از دادگاه منطقه ای ایالات متحده در ناحیه جنوبی نیویورک، با آزمایشگاه ریپل موافقت کرد که تقریباً نیمی از فروش توکن XRP به ارزش 1.4 میلیارد دلار، عرضه غیرقانونی اوراق بهادار را تشکیل نمی دهد. به طور بحرانی، قاضی همچنین تشخیص داد که XRP یک ارز متمرکز نیست.

در اسناد دادگاه آمده است: پیشنهاد متهمان برای قضاوت خلاصه در مورد فروش برنامه‌ای، سایر توزیع‌ها، و فروش لارسن و گارلینگ‌هاوس پذیرفته می‌شود، و در مورد فروش نهادی رد می‌شود.

بر اساس گزارش CoinMarketCap، ارزش XRP در این اخبار افزایش یافت و به بالاترین حد روزانه نزدیک به 0.89 دلار رسید. این بالاترین سطح در بیش از دو سال است.

علیرغم پیروزی آشکار، ریپل هنوز به طور کامل از این دعوا خارج نشده است، زیرا بخشی از پرونده SEC هنوز در حال محاکمه است.

منبع: کوین تلگراف

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments