پیامد های ممنوعیت کریپتو

سرکوب رمزارزها در چین چه پیامد هایی را به دنبال دارد؟

آخرین سرکوب کریپتو در چین، بسیاری از دارندگان بیت کوین را مجبور به تلاش برای خروج کرده است که این یکی از کوچک ترین پیامد های رخداد اخیر است.

چین هرگز طرفدار بیت کوین نبوده است و در یک دهه همواره در تلاش برای اعلام اخطارها، اعمال محدودیت ها ، بستن صرافی ها و تهدید ماینر های بیت کوین بوده است. 

از دسامبر 2013 ، بانک خلق چین به ممنوعیت بانک های معاملات بیت کوین پرداخت. اما علیرغم انتقاد مستمر از سوی قدرت های والامقام چینی، رابطه خوب بین کاربران چینی و رمزنگاری با گذشت سالها شدت بیشتری پیدا کرده است. تا قبل از ممنوعیت، بین 50 تا 65 درصد استخراج جهانی بیت کوین در کشور چین انجام می شد. و به همین دلیل، بازرگانان و سرمایه گذاران چینی نفوذ زیادی بر بازار داشتند.

با این حال ، وقایع اخیر می تواند نقطه فروپاشی در تحول آن رابطه باشد. ظاهراً ، چین به بانک ها و سیستم عامل های پرداخت دستور داده است که حمایت از معاملات ارز دیجیتال را متوقف کنند، همچنین با دستورالعمل هایی برای متوقف کردن استخراج بیت کوین در شهر سیچوان، جایی که بسیاری از بزرگترین مزارع استخراج کشور در آن واقع شده است، به ممنوعیت ها ادامه می دهد.

بدون شک ، آخرین مورد از ممنوعیت های چین، سقوط بیت کوین به زیر 30 هزار دلار را تسریع کرد. شاید به تبع آن ، هش ریت شبکه در عرض بیش از یک ماه پس از توقف، تقریباً 50 درصد سقوط کرد، زیرا ماینر های  چینی دستگاه های ماینینگ خود را خاموش  می کردند.

همه نظرات متفاوتی در مورد سرکوب چین دارند. برخی می گویند این زنگ خطری برای مرگ بیت کوین است. و برخی معتقدند که این یک فرصت طلایی برای ماینر های کشورهای دیگر است.

چیزی که می توانیم بگوییم این است که استخراج کنندگان به راحتی دلسرد نمی شوند و کشورهایی که منابع انرژی زیادی دارند، اگر قبلاً در این زمینه اقدامی نکرده اند ، باید به فکر افزایش درآمد چشمگیر از طریق استخراج بیت کوین باشند.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments