سولانا چیست

سولانا (SOL) چیست؟ معرفی، بررسی و ویژگی های ارز Solana

سولانا (SOL) چیست؟ آیا این کوین جدید می تواند زمینه ای مطمئن برای سرمایه ما باشد؟
اگر به سرمایه گذاری در دنیای کریپتوکارنسی علی الخصوص ارز Solana که با نام اختصاری SOL شناخته میشود، علاقه مند هستید در این مقاله اطلاعات کاملی جهت آشنایی بیشتر با این ارز دیجیتال در اختیار شما قرار داده ایم تا سرمایه گذاری خود را با خیال راحت تر و آگاهی بیشتر انجام دهید.

سولانا (SOL) چیست؟

Solana شبکه ای بر اساس بلاک چین در مقیاس وب است که برنامه ها و بازارهای سریع، ایمن، مقیاس پذیر و غیرمتمرکز را ارائه می دهد. به طور کلی هدف این پروژه پشتیبانی با سرعتی بالا از نرم‌افزارهای بلاک چین برای سیستم‌های مالی در سطح بین المللی است.

اساس پروتکل این شبکه بر الگوریتم اثبات سهام (DPoS) پایه گذاری شده است و همچنین بر افزایش مقیاس‌پذیری بدون کاهش امنیت و تمرکز زدایی، متمرکز است . 

این سیستم در حال حاضر از 65،000 TPS (تراکنش در ثانیه) و بلاک تایم 400ms پشتیبانی می کند. هدف اصلی سولانا این است که مجموعه های احتمالی از الگوریتم های نرم افزار را با استفاده از این ترکیب که برای ایجاد بلاک چین وجود دارد را نشان دهد. بنابراین این امر اجازه می دهد تا میزان تراکنش متناسب با پهنای باند شبکه که تمام خصوصیات یک بلاک چین را برآورده می کند مقیاس بندی شود. این خصوصیات شامل مقیاس پذیری، امنیت و عدم تمرکز می شود. بعلاوه، این سیستم قادر به پشتیبانی از حد بالایی 710،000 TPS در یک شبکه گیگابیتی استاندارد و 28.4 میلیون tps در شبکه 40 گیگابایتی است.

توکن سولانا

بنیانگذاران و تیم توسعه دهنده سولانا (Solana)

بستر سولانا (SOL) در سال 2017 توسط آناتولی یاکوونکو راه اندازی شد. یاکوونکو قبل از تأسیس سولانا در کوالکام کار می کرد. او با توجه به تجربه قبلی اش در Dropbox به عنوان مهندس نرم افزار، تجربه گسترده ای در مورد الگوریتم های فشرده سازی دارد. آنها همراه با اریک ویلیامز و سولانا CTO ، ولف فیتزجرالد ، فرایند جدیدی را برای مقابله با مشکلات تولید سنتی که در بلاک چین و بیت کوین و اتریوم وجود داشت، ایجاد کردند .

آنها امیدوارند که بتوانند یک پروتکل قابل اعتماد و توزیع شده ایجاد کنند که مقیاس پذیری بیشتری را فراهم کند. این تیم در حال حاضر با پشتیبانی از سازمانهای برتر جهان از جمله: اپل ، کوالکام ، اینتل ، گوگل ، مایکروسافت ، توییتر و موارد دیگر پشتیبانی می شود. تاثیرگذاری سولانا، توجه بسیاری از سرمایه گذاران اعم از سرمایه مولتی کوین ، بنیاد سرمایه ، SLOW Capital ، CMCC Global ، و موارد دیگر را نیز به خود جلب کرده است.

شما می توانید خرید و فروش ارز سولانا را با قیمتی مناسب و در کمترین زمان از طریق سایت Pay98 انجام دهید.

مزایای ارز دیجیتال Solana

معرفی سولانا

اولین  مزیت، مقیاس‌پذیری آن است. سولانا با حفظ بلاک‌ تایم 400 میلی‌ثانیه ای قدرت پشتیبانی بیش از 50 هزار تراکنش در ثانیه را دارد.

دومین مورد تمرکز زدایی است، این شبکه با استفاده از یک پروتکل منحصر به فرد به نام Turbine، قادر به میزبانی هزاران گره است.

آخرین مزیت و مهمترین آن که برای سرمایه گذاران مهم است، کارمزد پایین این شبکه است که به ازای هر 1 میلیون تراکنش برابر با 10 دلار است.

کاربرد های ارز سولانا (Solana)

استیکینگ: اگر به استیک کردن توکن خود بپردازید، علاوه بر کمک به شبکه، میتوانید به صورت دوره‌ای ارز SOL دریافت کنید.

کارمزد تراکنش: برای هرگونه  استفاده از این شبکه و یا ایجاد قرارداد هوشمند و انجام تراکنش، کارمزد پرداختی باید طریق ارز SOL انجام نماید.

اجماع: امکان رای‌دهی حاکمیت فقط از طریق داشتن ارز SOL امکان پذیر خواهد بود.

برای اطلاع از کیف پول های مناسب برای نگهداری ارز سولانا، می توانید به مطلب کیف پول های SOL مراجعه نمایید.

سوالات متداول

❓ آیا سولانا قابل استخراج است؟

بله. استخراج نقدینگی یک رویکرد غیر متمرکز است که این امکان را به اعضای جامعه ی سولانا و همچنین هر کسی در بازار عمومی می دهد تا در ساخت بازار برای SOL شرکت کنند.

❓ نوسانات قیمت سولانا تا کنون چگونه بوده است؟

همزمان با آغاز سال 2021 سولانا نیز مانند اکثر رقبایش صعودی پیش رفت و با شیب زیاد همراه شد. با کاهش موج بازار، قیمت سولانا نیز کاهش یافت اما با افزایش مجدد قیمت بیت کوین، سولانا نیز دوباره روندی صعودی خود را در پیش گرفت.

❓ ارز دیجیتال سولانا از چه نوع روش اجماعی (consensus method) استفاده می‌کند؟

سولانا از روش اثبات تاریخچه (Proof of History) استفاده می‌کند.شبکه سولانا یکی از بهترین بلاک چین‌های بدون نیاز مجوز در جهان است که شامل 200 نود مجزا از نظر فیزیکی میشود که پشتیبانی توان بیش از 50،000 تراکنش در ثانیه را  در زمان کار با GPU به عهده دارد.

❓ سولانا چگونه غیرمتمرکز است؟

سولانا که به عنوان یک پروتکل غیر متمرکز طراحی شده است، دارای مکانیزم نوآورانه زمان اثبات تاریخ (PoH) است که قبل از اجرای پروتکل Proof-of-Stake ) PoS) آن اجرا و تسهیل می شود.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments