ترایب (Tribe)

معرفی ارز ترایب (Tribe) و بررسی ویژگی های آن

ارز ترایب (Tribe) یکی از توکن های بومی فی پروتکل (Fei) است. ترایب یک توکن حاکم است که پروژه Fei را مدیریت می کند. هدف این توکن اثبات این است که مدیریت ارزهای رمزنگاری شده می تواند غیر متمرکز و بدون سوگیری سرمایه باشد. توکن Tribe یک ارز جذاب است، به خصوص برای کسانی که به پروتکل Fei و موارد استفاده از آن علاقه مند هستند.

رمز ارز Tribe چیست؟

ارز دیجیتال ترایب یک بستر غیرمتمرکز است که در سال 2017 در آمریکا تاسیس شد. این رمز ارز توسط Joshua Renfro که مدیر اجرایی ترایب نیز می باشد، راه اندازی شد.

همانطور که گفتیم، تریب یک توکن حاکم است که بر فی پروتکل (Fei) متمرکز بر دیفای مدیریت می کند و این توکن در شبکه بلاکچین اتریوم و استاندارد ERC20 ساخته شده است. فی پروتکل دارای یک استیبل کوین جداگانه به نام FEI است. دارندگان ترایب می توانند در تصمیمات مهم فی پروتکل شرکت کنند. در حال حاضر 453 میلیون توکن Tribe در گردش است و میزان عرضه آن 1 میلیارد دلار است.

دارندگان این ارز می‌ توانند در مورد اقدامات زیر رای دهند:

  • اضافه کردن منحنی‌ های پیوند جدید در توکن‌ های جدید
  • تنظیم عملکرد قیمت منحنی موجود
  • تنظیم تخصیص PCV (ارزش کنترل‌شده) برای بودجه ورودی جدید یا PCV موجود

📌 سایت پی 98 امکان خرید و فروش ارز ترایب را با بهترین قیمت و به صورت لحظه ای و کاملا خودکار برای کاربران فراهم کرده است. به منظور اطلاع از بهترین کیف پول های ترایب و آشنایی با برترین گزینه ها برای ذخیره سازی این رمز ارز به مقاله مربوطه مراجعه کنید.

فی پروتکل

پروژه FEI از کجا و با چه هدفی راه اندازی شد؟

در صنعت دیفای استیبل کوین‌ ها اهمیت زیادی دارند چرا که کاربران این فناوری می‌ خواهند دسترسی به برنامه‌ های غیرمتمرکزی مانند Compound و Aave داشته باشند و در عین حال نگران نوسانات گسترده بازار هم نباشند.

از آنجا که هریک از پروژه‌ های مربوط به استیبل کوین‌ ها دارای نقاط ضعف هستند، پروژه FEI ایجاد شد. به عنوان مثال استیبل کوین‌ های وثیقه‌ گذاری‌ شده با ارز فیات (دلار) مانند تتر، متمرکز هستند.

استیبل کوین‌ هایی همچون دای (DAI) که توسط کریپتو وثیقه‌ گذاری شده‌ اند هم به علت ناکارآمد بودن سرمایه (عدم نقدینگی) مشکلات مقیاس‌ پذیری دارند. همچنین، مدل‌ های حق‌ الضرب مانند ESD نیز پاداش‌ های توسعه و عرضه را متمرکز می‌ کنند و این نوعی توزیع ناعادلانه در رشد محسوب می شود.

در این میان پروژه FEI به وجود آمد و مدعی است که تمامی این نقاط ضعف را از میان خواهد برد. ایده ی پشت نام‌ گذاری و ایجاد پروتکل FEI از یک ارز سنگی باستانی به‌ نام Rai یا Fei گرفته شده است. از استیبل کوین FEI انتظار می‌ رود که همچون همتای سنگی اش دارای همان ثبات، سادگی و در دسترس عموم بودن باشد.

قیمت ارز دیجیتال تریب پس از لیست شدن در بزرگترین صرافی رمز ارز جهان، صرافی بایننس (Binance) در حال افزایش است. این رمز ارز همچنین در صرافی کوین بیس که بزرگترین صرافی در ایالات متحده و بستر انتخاب بسیاری از سرمایه گذاران نهادی است در دسترس می باشد.

آیا رمز ارز ترایب برای سرمایه گذاری مناسب است؟

Tribe یک ارز رمزنگاری شده جدید است که در آوریل 2021 به بازار جهانی وارد شد. فی پروتکل، جایی که Tribe به عنوان توکن حاکم عمل می کند، در ارتباط با بخش دیفای قرار دارد که در حال حاضر در کنار توکن های NFT (توکن غیرقابل معاوضه) در حال رشد است. بنابراین ترایب می تواند با گسترش بازار دیفای رشد کند.

اگرچه تریب در حال حاضر از بالاترین سطح قیمتی همیشگی اش پایین تر است اما برخی سرمایه گذاران در همین مدت کوتاهی که این ارز راه اندازی شده توانسته اند سود های خوبی از آن کسب کنند. از سوی دیگر پیش بینی ها درباره آینده ارز ترایب صعودی و مثبت می باشد.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments