دلیل ریزش قیمت ارزهای دیجیتال چیست؟ | چکیده ای از سخنرانی پاول در جلسه فدرال رزرو

دلیل ریزش قیمت ارزهای دیجیتال چیست؟ | چکیده ای از سخنرانی پاول در جلسه فدرال رزرو

بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH) بلافاصله پس از شروع سخنرانی جکسون هول، رئیس فدرال رزرو، جروم پاول، سقوط کردند. در یک ساعت پس از شروع سخنرانی رئیس فدرال رزرو، قیمت های BTC و ETH به ترتیب 1.83% و 1.80% کاهش یافتند. این سقوط شدید در زمانی اتفاق می‌افتد که عوامل کلان اقتصادی برای صنعت ارزهای دیجیتال و بازار کریپتو نامطلوب هستند. پس از انتشار داده‌های تورم در اوایل ماه جاری، بازار ارزهای دیجیتال رشد کوتاهی را تجربه کرد. این امر برای معامله گران ارزهای دیجیتال که امسال به دلیل نوسانات زیاد، روزهای سختی را پشت سر گذاشتند، آرامش بخش بود.

ریزش قیمت بیت کوین در پی سخنرانی پاول

پاول سخنرانی خود را آغاز کرد و گفت که تمرکز بر بازگرداندن تورم به هدف 2 درصد است. رئیس فدرال رزرو بر اهمیت ثبات قیمت برای اقتصاد و مسئولیت فدرال رزرو در آن تاکید کرد. او گفت که نرخ بهره بالاتر، رشد کندتر و شرایط نرم‌ تر بازار کار باعث کاهش تورم می‌شود. او در سخنرانی جکسون هول اضافه کرد، آنها همچنین برای خانواده ها و مشاغل دردسر ایجاد می کنند.

بازگرداندن ثبات قیمت مدتی طول خواهد کشید و مستلزم استفاده از ابزارهای ما برای ایجاد تعادل بهتر تقاضا و عرضه است. کاهش تورم احتمالاً مستلزم یک دوره پایدار رشد پایین تر از روند است.

کندی اقتصاد ایالات متحده

رئیس فدرال رزرو گفت که اقتصاد ایالات متحده به وضوح نسبت به نرخ های رشد تاریخی بالا در سال 2021 کاهش یافته است. او توضیح داد که رشد در سال 2021 بازتاب بازگشایی اقتصاد پس از رکود همه گیر است. پاول معتقد است که اقتصاد این کشور با وجود داده‌های اقتصادی مختلط همچنان به حرکت زیربنایی قوی خود ادامه می‌دهد. “بازار کار به ویژه قوی است، اما به وضوح از تعادل خارج شده است، به طوری که تقاضا برای کارگران به طور قابل توجهی از عرضه موجود بیشتر است.

در همین حال، کاهش قیمت بیت کوین و اتریوم پس از سخنرانی پاول، در حرکت قیمت سایر ارزهای دیجیتال منعکس شده است. در زمان نوشتن، بیت کوین با 1.94 درصد کاهش در 24 ساعت گذشته با 21271 دلار معامله می شود. از سوی دیگر، اتریوم با 4.16 درصد کاهش در 24 ساعت گذشته، با 1641.91 دلار معامله می شود.

منبع: کوین گیپ

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments