کوچک شمردن برنامه های شرکت میکرواستراتژی توسط پیتر شف

انتقاد پیتر شف از برنامه شرکت Microstrategy برای ذخیره همیشگی بیت کوین

پیتر شف که معمولاً از او با صحبت هایش علیه بیت کوین (‌Bitcoin) به یاد می آورند، مديرعامل شرکت میکرواستراتژی (Microstrategy) را مورد انتقاد قرار داد. 

مدیرعامل Euro Pacific Capital و حامی و دوستدار طلا، پیتر شف (Peter Schiff) این بار در توییتر در خصوص مصاحبه اخیر مدیر عامل شرکت میکرو استراتژی، مایکل سیلر (Michael Saylor) نظر داد. وی در این مصاحبه، در مورد برنامه بلند مدت این شرکت، در خصوص بیت کوین صحبت کرده بود. 

مایکل سیلر در مصاحبه روز جمعه خود با شبکه تلویزیونی بلومبرگ، اظهار داشت که BTC یک دارایی دیجیتال و آینده دارایی ها می باشد که انتظار دارد توسط تمام دولت ها، بانک ها و سرمایه‌گذاران خرد و سازمانی، نگهداری شود.

 او گفت از آنجایی که ارائه BTC به تعداد 21 میلیون محدود است، شرکت او قصد دارد تا جایی که می تواند از این نوع دارایی برای خود ذخیره کند. 

وقتی از او پرسیده شد که آیا Microstrategy به برنامه 10 ساله خود که قبلاً اعلام کرده بود، پایبند است یا زودتر دارایی BTC خود را خواهد فروخت، او گفت که امیدوار است این شرکت، برای همیشه بیت کوین نگهداری کند. 

از طرفی دیگر، مرد شیفته طلا، پیتر شف، در توییت خود، مایکل سیلر را مورد خطاب قرار داد و گفت او به سختی می تواند بیت کوین خود را به گور ببرد. 

مایکل سیلر در پاسخ به این توییت، مقاله ای در مورد دزدیده شدن طلا از فرعون های مصری منتشر کرد. شاید منظور او این بوده است که طلا را هم نمی توان بعد از مرگ، ذخیره کرد. 

توییتر پیتر شف

بسیاری از حامیان Bitcoin تا به حال در توییتر در مورد این موضوع صحبت کرده اند که دارایی BTC خود را به فرزندان و نوه های خود در آینده انتقال دهند و این بحث اصلی آنها در مورد عبارت “هنوز زود است” بوده است. 

معمولاً نقطه نظرات اینگونه افراد، از این حیث حائز اهمیت است که از آنها به عنوان کارشناسان اقتصادی یاد می شود و برخی اوقات توصیه های خوبی از دل صحبت های آنها به گوش می رسد. اما از این موضوع هم نباید غافل شد که بازار ثباتی همیشگی ندارد و حتی کارشناسان هم می توانند عمداً یا سهواً، توصیه های ضد و نقیض ارائه دهند. موضوعی که یکی از بنیان گذاران اتر (ETH) هم به آن در مصاحبه اخیر خود اشاره کرده بود.

منبع: یو تودی

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments