تحلیل قیمت بیت کوین، اتریوم، ریپل، بایننس کوین و کاردانو در 9 مرداد 1400

تحلیل قیمت BTC، ETH، XRP، BNB و ADA در 9 مرداد 1400

آخر هفته بازار ارزهای دیجیتال با رشد آلتکوین ها آغاز شده است و باری دیگر تمام کوین ها تحت تاثیر خریداران قرار گرفته اند.

رمز ارزهای برتر بازار
منبع: کوین مارکت کپ

BTC/USD

در این بین، قیمت بیت کوین یکی از بیشترین رشد ها را در 24 ساعت گذشته با 8 درصد افزایش شاهد بوده است. این رشد قیمت در مجموع هفته گذشته معادل بیش از 23 درصد بوده است.

نمودار قیمت بیت کوین
منبع: TradingView

بر روی نمودار روزانه، BTC در حال نزدیک شدن به مقاومت 43,700 دلار می باشد. از نظر تکنیکال، قدرت کافی برای یک شکست قیمت صعودی نیز جمع شده است.

اگر این اتفاق رخ دهد، احتمال زیادی وجود دارد که سطح بین 48,000 تا  50,000 مورد آزمایش قرار گیرد. بیشترین میزان لیکویید شدن در این محدوده قرار دارد. این سناریو برای ماه جدید میلادی (آگوست) نیز محتمل می باشد.

در حال حاضر که این خبر تنظیم می گردد، BTC با قیمت 41,637 دلار معامله می شود.

ETH/USD

رشد قیمت اتریوم اما به اندازه Bitcoin سریع نیست و در 24 ساعت گذشته، افزایشی بیش از 5.51 درصد را ثبت کرده است.

نمودار قیمت اتریوم

تا به الان ETH از محدوده بیشترین میزان نقدینگی در 2,300 دلار عبور کرده است که بدین معنی است که تریدر ها، برای ادامه سیر صعودی خود را آماده کرده اند. در حال حاضر، توجه ها باید به سطح 2,555 دلار معطوف شود. اگر خریداران در رسیدن به بالای این سطح موفق عمل کنند، مقاومت بعدی در 2,950 دلار نیز به زودی میسر خواهد شد.

در حال حاضر قیمت Ethereum معادل 2,456 دلار می باشد.

XRP/USD

رشد بازار، شامل حال قیمت ریپل هم شده است و در یک روز گذشته، 4.18 درصد افزایش داشته است.

نمودار قیمت ریپل

در حالی که این رمز ارز تقریباً به مقاومت خود در 0.80 دلار رسیده است، معاملات آن مشابه ETH در حال انجام است. هرچند به موازات افزایش حجم معاملات، قیمت هم می تواند به صعود ادامه دهد. در این صورت، مقصدی بعدی که احتمال ابتکار عمل فروشندگان را به همراه خواهد داشت، سطح 0.92 دلار خواهد بود.

در زمان نگارش این خبر، XRP با قیمت 0.75 دلار معامله می شود.

BNB/USD

در این بین اما نوسانات بایننس کوین، نتوانست شرایطی مشابه BTC یا XRP را فراهم کند و در 7 روز گذشته، تنها 6 درصد افزایش را شاهد بوده است.

نمودار قیمت بی ان بی

از آنجایی که این ارز بومی صرافی بزرگ بایننس، در محدوده بیشترین میزان نقدینگی قرار دارد، می توان فهمید که احتمالاً قدرت کافی برای ادامه رشد آن جمع نشده است. علاوه بر آن، حجم معاملات خرید هم در حال کاهش است که از احتیاج به زمان بیشتر برای صعود این کوین خبر می دهد. به همین دلیل است که پرایس اکشن احتمالی این ارز در روز های پیش رو، در محدوده بین 300 تا 320 دلار به نظر می آید.

در زمان تنظیم این خبر، BNB با قیمت 323 دلار معامله می شود.

ADA/USD

قیمت کاردانو رشد بیشتری در مقایسه با BNB را تجربه کرده است و در هفته گذشته 8 درصد افزایش را ثبت کرده است.

نمودار قیمت کاردانو

بیشترین پوزیشن تریدر ها در محدوده نقدینگی اطراف 1.31 دلار است که این رمز ارز هم هم اکنون در حوالی همین قیمت معامله می شود. اگر شکست قیمت افزایشی در این محدوده رخ دهد، احتمالا در دو هفته آینده، قیمت می تواند خود را به 1.47 دلار برساند و در این صورت، حجم معاملات می تواند یک افزایش ناگهانی را شاهد باشد.

منبع: یو تودی

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments