اتریوم 3 هزار دلاری

پیش بینی اتریوم 3 هزار دلاری: انتظار ترید ها و داده های مشتقات

اتریوم با نیروی تازه توانست از پایین ترین سطح خود یعنی 1750دلار عبور کند و رشد 35 درصدی را تجربه کند اما بررسی داده ها نشان میدهد که اگرچه تریدرهای تازه کار در انتظار اتریوم 3 هزار دلاری هستند ولی احساسات معامله گران حرفه ای بازار چندان صعودی نیست.

قیمت ارز اتریوم (ETH) طی 10 روز گذشته، 35 درصد افزایش یافت و توانست حمایت 2300 دلاری را پس بگیرد اما از تاریخ 17 ژوئن تا کنون به سطح مهم 2450 دلاری برخورد نکرده است. همچنین بخشی از ریکاوری های اخیر مربوط به هارد فورک لندن میباشد که انتظار می رود در تاریخ  4 آگوست اجرا شود. 

معامله گران و سرمایه گذاران راه اندازی EIP-1559  را به عنوان یکی از عوامل صعودی قیمت این ارز میدانند زیرا انتظار میرود هزینه کارمزد شبکه (gas) کاهش یابد. اگرچه ماینر های اتریوم از این پیشنهاد راضی نیستند زیرا پس از فعالسازی شبکه اتریوم 2.0 این مدل اثبات کار ضروری نمیباشد. 

هزینه های شبکه پس از این به روز رسانی به طور خودکار تنظیم می شود، اگرچه کاربران میتوانند برای پردازش سریعتر کارمزد بیشتری پرداخت کنند. ماینرها (یا تایید کنندگان آینده) این هزینه اضافی را دریافت میکنند، اما کارمزد پایه سوزانده میشود. به طور خلاصه میتوان بیان کرد که تورم اتریوم کاهش می یاید.

قیمت اتریوم به دلار در Bitstamp. منبع: TradingView

در حالی که شناسایی اصلی محرک های اخیر دشوار است، میتوان با تجزیه و تحلیل داده ها رفتار معامله گران حرفه ای را ارزیابی کرد.اگر حرکت های قیمتی اخیر برای القای اعتماد کافی بود، باید مبلغ پریمیوم و انحراف قرارداد های اختیار به وضوح نشان دهنده این تغییر باشد. با تجزیه و تحلیل تفاوت قیمت بین معاملات فیوچرز و اسپات می توان رفتار و احساسات معامله گران حرفه ای را بهتر درک کرد.

تحلیل داده های قرارداد های فیوچرز

معاملات فیوچرز 3 ماهه باید با پریمیوم 6 الی 14 درصد در بازار های خنثی یا صعودی بسته شود که با نرخ استقراض استیبل کوین ها مطابقت داشته باشد. از طرفی به تعویق انداختن معامله باعث میشود فروشندگان قیمت بالاتری را تقاضا کنند در نتیجه پریمیوم افزایش می یابد.

پریمیوم فیوچرز اتریوم در OKEx . منبع: TradingView

نمودار بالا بیانگر این است که پریمیوم فیوچرز اتریوم در تاریخ 20 جولای منفی است زیرا این ارز به حمایت مهم 1750 برخورد کرده است. با این حال حتی رالی افزایشی تا 2450 دلار در ماه سپتامبر هم کافی نبوده است تا پریمیوم را به 1.3 درصد که معادل 8 درصد سالانه است، برساند. 

اگر کمی هیجان وجود داشت این عدد می توانست به سالانه 12 درصد و چه بسا بیشتر شود. بنابراین داده های قرارداد های آتی موضع معامله گران حرفه ای در حال حاضر بی طرف است و تمایل به بازار نزولی یا خرسی دارند. 

تحلیل داده های قراردادهای اختیار

هر زمان که سازندگان بازار و نهنگ ها روند صعودی خود را از دست دهند، فرصت خرید بیشتری در اختیار خریداران قرار خواهد داد. این حرکت موجب میشود شاخص دلتا 25 درصد به صورت منفی تغییر کند. 

هر زمان که ارزش قراردادهای اختیار فروش افزایش می یابد، اندیکاتور دلتا 25 درصد مثبت میشود. 

اندیکاتور دلتا 25%

اگر نوسانات این نمودار بین -10 تا +10 مشاهده شد معمولا بازار خنثی تلقی میشود. مشاهده شاخص دلتا در بازه زمانی 20 می  تا 19 جولای نشانگر وجود ترس در بازار بود که پس از حمایت 1750 دلاری به سرعت بهبود یافت.

در حال حاضر این شاخص عدد -4 را نمایش میدهد که برای پیکربندی شاخص طمع کافی نیست. در حال حاضر قیمت خرید و فروش این ارز در بازارهای اختیار متعادل است. 

هر دو معیار مشتقات نشان میدهد که معامله گران حرفه ای به تدریج در تاریخ 20 جولای از حالت ترس خارج شده اند اما هنوز نمی توان گفت که احساسات آنها صعودی است.

در حال حاضر با توجه به خطرات ناشی از هارد فورک آینده و نارضایتی ماینرها، بررسی و تحلیل این معیارها بیانگر این است که اطمینان چندانی برای ادامه روند صعودی وجود ندارد. 

توجه: نظرات بیان شده در این خیر صرفا نظر نویسنده است و لزوما منعکس کننده نظرات سایت Coin telegraph نمیباشد.هر حرکت سرمایه گذاری و معامله با ریسک همراه است. پس بهتر است در هنگام تصمیم گیری تحقیقات خود را انجام دهید. 

منبع: سایت کوین تلگراف

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments